• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4234 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

دفاع از قانون منع‌به‌كارگيري بازنشستگان

در مورد اول من جاي هيچ نگراني نمي‌بينم مگر اينكه اعتراف كنيم انقلاب و نظام در تربيت نيرو ناموفق بوده كه اينجانب مصرانه مي‌گويم همه عرصه‌هاي حضورهاي مردمي نشان از موفقيت در تربيت نيرو چه به لحاظ اعتقادي دارد كه راهپيمايي‌هاي پرشكوه يكي از نمودهاي آن است. وجود اين همه مغز ايراني در داخل و خارج نيز نمودبخش تخصصي موفقيت است كه اگر دير بجنبيم خروج اين مغزها نگران‌كننده‌تر مي‌شود.

در مورد دوم بايد بگويم براي قدرت‌طلبان كه حاضر به ترك مسندهاي خود به نفع منافع ملي نيستند متاسفم و البته در مورد حذف اين قشر بسيار مصمم هستيم و از رهنمودهاي بزرگان و رهبري بهره مي‌جوييم. توصيه من به اين دوستان اين است كه اجر هر چه قديما براي انقلاب و كشور اگر انجام داده‌اند را با اصرار برماندن ضايع نفرمايند.

در مورد سوم هم شايد همين قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان اولين گام باشد هر چند ناقص و ناكامل باشد. دستگاه عريض و طويل استخدام كه بايد بتواند اتاق فكري با كمك ساير ارگان‌هاي موثر و از جمله مجلس و قوه قضاييه و ساير نهادهاي اداري و نظامي و غيره تشكيل داده و به دنبال روش‌هاي علمي بهينه‌سازي براي نيروهاي استخدامي چه در سطح مديران و چه كاركنان باشد. اگر ما گام نخست را در اين برهه با اعمال بدون اغماض قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان‌ برداريم، آنگاه مي‌توانيم اميدوار باشيم كه به راهكارها و قوانين تكميلي ديگر نيز دست يابيم.

ما در عصري زندگي مي‌كنيم كه مسائل زندگي و معاش با سرعت غيرقابل باوري در حال تغيير و دگرديسي است و نسل‌هاي جديد هر چند در باورهاي اعتقادي و ديني و انقلابي با ما يكي يا حتي بهتر و بيشتر هم باشند، اما مسلما مطالبات به حق آنان متفاوت‌تر از ما است. اگر اين قشر مولد و پر انرژي در سياستگذاري‌هاي كلان و در اجرا مغفول بمانند يا احساس كنند كه مورد اعتماد نظام نيستند آنگاه خطرهاي بزرگي همچون خمودگي نسل جوان، دور شدن از بدنه نظام، افتادن در دام‌هاي رنگانگ تبليغاتي دشمنان و خداي نكرده تقابل با نسل پيشين مي‌تواند از جمله آن خطرات باشد.

در تاييد سخنان گهربار پيامبر اعظم (‌ص) كه در صدر اين مطلب آمده مي‌توان به مشابه آن يعني حمايت و پشتيباني نسل جوان از فرامين رهبري نظام در همه عرصه‌ها اشاره داشت و اينكه در عين حال اگر كم‌كاري يا عدم همخواني فعل و حرفي نسبت به منويات ايشان باشد عمدتا از جانب همان پيراني است كه پيامبر مكرم اسلام (ص) نيز در سخنان‌شان به رنجي كه از آنان بردند اشاره كردند. پس تا زمان باقي است بايد اين نسل خوب و مولد و پرتلاش و مومن را دريافت و از توان آنها براي پيشرفت كشور و دفاع از كيان نظام و انقلاب با واگذاري امور به خودشان بهره برد.

اكنون نظام جمهوري اسلامي در درون و بيرون با چالش‌هايي روبه‌روست كه بخشي از آن ناشي از خصومت دشمنان بيروني و دروني است، ولي بايد اذعان كنيم كه بخشي نيز از مديريت ما و فاصله‌اي كه بين نيروهاي موافق انقلاب در داخل نظام واقع شده نشات مي‌گيرد و در اين بين بزرگ‌ترين نيرو همانا قشر جوان و مستعد و پرتلاش كشور است كه نبايد اجازه دهيم تا فاصله بگيرند. ما بايد بتوانيم انقلاب و دستاوردهاي آن را به سلامت به جواناني كه در طول ۴۰ سال تربيت كرده‌ايم منتقل كرده و مسلما آنها از ما به عنوان مشاوران باتجربه و مشفق نظر و نصيحت استفسار كرده و به‌كار مي‌گيرند.

ان‌شاء‌الله پرچم ايران عزيز با دعا و حمايت پيران ما و با تلاش و همت و ايثارگري جوانان ما همچون هميشه در همه عرصه‌ها برقرار و برفراز خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون