• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4234 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

مطابق آخرين رنكينگ FIVB

صعود 76 پله‌اي واليبال زنان ايران

فدراسيون جهاني واليبال جديدترين رنكينگ تيم‌هاي ملي در بخش بانوان را اعلام كرد كه بر اين اساس تيم واليبال زنان ايران با رشدي چشمگير و صعود ۷۶ پله‌اي در رده سي و نهم جهان قرار گرفت. در اين رده‌بندي تيم واليبال زنان صربستان با ۳۳۲ امتياز در صدر و تيم‌هاي چين و امريكا نيز با ۳۲۰ و ۲۵۶ امتياز در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

جام كنفدراسيون واليبال زنان آسيا كه ۲۵ شهريورماه و با حضور ۱۰ تيم در تايلند برگزار شد آخرين مسابقه‌اي بود كه تيم ملي واليبال زنان ايران در آن حضور داشت و با تكيه به نتايج و عملكردي كه در اين رقابت‌ها داشت، توانست صعود قابل توجهي در رنكينگ جهاني داشته باشد.

دختران واليباليست ايران در اولين بازي خود در اين جام با نتيجه 3 بر 2 قزاقستان را شكست دادند. اين اولين پيروزي ايران بعد از انقلاب برابر قزاقستان بود. ايران در دومين ديدار از رقابت‌هاي جام كنفدراسيون واليبال بانوان آسيا برابر فيليپين به ميدان رفت كه در پايان با نتيجه 3 بر 2 اين تيم را شكست داد و صعود خود را به مرحله بعد اين رقابت‌ها قطعي كرد. در ادامه تيم ملي بانوان ايران به سومين برد متوالي خود در مسابقات جام كنفدراسيون آسيا دست پيدا كرد. بانوان ايران بعد از دو برد مقابل قزاقستان و فيليپين در مرحله مقدماتي ششمين دوره مسابقات واليبال جام كنفدراسيون آسيا، در آخرين بازي مقابل استراليا قرار گرفتند و در نهايت با نتيجه 3 بر صفر توانستند حريف خود را شكست دهند. اين تيم بعد از سه برد پياپي در مرحله دوم Avc cup برابر چين شكست خورد. دختران واليباليست در اولين بازي از مرحله دوم رقابت‌ها برابر چين به ميدان رفتند و نتوانستند نوار پيروزي‌هاي خود را ادامه دهند تا در سه ست نتيجه را به تيم قدرتمند چين واگذار كنند با اين شكست تيم ملي واليبال بانوان ايران بار ديگر برابر استراليا به ميدان رفت و براي دومين بار اين تيم را با نتيجه 3 بر 1 شكست داد.در ادامه تيم ملي براي كسب جايگاه پنجم تا هشتم به مصاف كره جنوبي رفت و با نتيجه 3 بر 1 شكست خورد و ديدار پنجم- ششمي را از دست داد تا براي تصاحب عنوان هفتمي راهي ميدان شود و يك بار ديگر و براي سومين بار با استراليا بازي كند؛ اما اين‌بار مقابل اين تيم شكست خورد تا جايگاه هفتم جام كنفدراسيون واليبال بانوان آسيا را از دست داده و هشتم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون