• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4237 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

درباره ادعاهاي اميد نوروزي عليه رسول خادم

نقد صوفي نه همه صافي بي‌غش باشد

عارف يزداني

 

 

اميد نوروزي يكي از 3 شاگرد خلف محمد بنا در المپيك لندن بود كه توانست با مدال طلا به ايران بازگردد. اين فرنگي‌كار كه دوران اوجش بين سال‌هاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ يك طلاي بازي‌هاي آسيايي، يك طلاي المپيك، يك طلا و يك نقره جهاني را براي ايران به ارمغان آورد بعد از ناكامي در المپيك ريو ديگر روي تشك نرفت. اميد نوروزي در ۳۲ سالگي مي‌گويد دو سال است كه به خاطر «خيانت، ظلم، قانون‌هاي كثيف و مافيايي رسول خادم» روي تشك نرفته و بعيد است، بتواند با اين شرايط به كشتي برگردد. از همين رو در گفت‌وگو با «ورزش سه» تا جايي كه توانسته از خجالت رييس سابق فدراسيون درآمده است. با اين حال ارتباط خوب او با محمد بنا و روي كار آمدن مربي محبوبش در تيم ملي اين كشتي‌گير با تجربه را وسوسه مي‌كند تا بار ديگر طعم پوشيدن دوبنده تيم ملي را بچشد. در اين يادداشت نگاهي انتقادي داريم به انتقادات اين كشتي‌گير شيرازي و توصيه مي‌كنيم كه خود او نيز به مطالعه اين نقد نشسته و كلاه خود را قاضي كند.

اميد نوروزي عزيز! شكي نيست كه بنا بهترين گزينه است؛ اما به شرطي كه نخواهد حقي را ناحق كند و همچون گذشته با انتصاب و تكيه بر روابط دست به انتخاب ملي‌پوشان بزند. معلوم نيست به چه دليل مي‌گويي كه فدراسيون بايد در انتخاب كادر فني تيم‌هاي ملي جوانان و نوجوانان قوي‌تر عمل كند در حالي كه تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان ما در آسيا و در جهان قهرمان شده‌اند. وقتي هر تازه به دوران رسيده‌اي هم مي‌داند كه اين كشتي‌گيران سرمايه‌هاي ورزش ملي ايران بوده و تضمين‌كننده آينده كشتي كشورند چرا بايد قهرماني آنها را «روي يخ» نوشت آقاي نوروزي؟! بله قهرماني در بزرگسالان مهم است بسيار هم مهم است؛ اما ما كه فراموش نكرده‌ايم خود شما در دو سال آخر حضورتان روي تشك مسابقه به هيچ فرنگي‌كاري براي باخت نه نگفتيد.

اميد عزيز! شما گفته‌ايد رسول خادم با «خيانت و ظلم و قانون‌هاي كثيف و مافيايي باعث شد تا من و امثال من ۲ سال از كشتي دور شويم.» آقاي نوروزي! رسول چه كرد جز سيستماتيك كردن كشتي تا همه استعدادها حتي آن كشتي‌گيري كه در مناطق محروم دورافتاده تلاش مي‌كنند، دلسرد نشوند و اين شانس را داشته باشند كه با عبور از رقابت انتخابي به دوبنده تيم ملي برسد؟ كشتي‌گيري كه ادعاي پهلواني داشته و مي‌گويد مرا پهلوان نوروزي خطاب كنيد، اگر هم حقش ناحق شده باشد كه نشده، نبايد چوب بكشد براي زدن رسول خادمي كه يكي از اسطوره‌هاي ورزش ايران بوده و شهره به صفات پهلواني است. اگر قصد بازگشت به كشتي را داريد لطفا قبل از هر چيز احترام به بزرگ‌تر و پيشكسوت را تمرين كنيد و به رفتار و اعمال خود بينديشيد. مردم از كشتي‌گير جماعت قبل از هر چيز اخلاق پسنديده مي‌خواهند نه مدال يا هر چيز ديگري.

شما گفته‌ايد «همه كساني كه در اين چند سال با خادم كار مي‌كردند بايد از فدراسيون بروند. آنها اصلا در حد اداره فدراسيون نيستند. بايد مديران كاربلد از نظر فني و مالي به فدراسيون كشتي بيايند. متاسفانه هر چه قهرمان جهان و المپيك در كشتي داشتيم، بيرون از گود نشستند و كساني كشتي را در اين چند سال اداره كردند كه صفر تا صد كشتي را بلد نيستند.» آقاي نوروزي! اين نگاه حذفي از كجا مي‌آيد؟ شما كشتي‌گير هستيد يا رييس فدراسيون كه چنين بي‌پروا شمشير را از رو بسته‌ايد؟ اگر خادم دست به حذف شما زد- كه اين طور نبود و خود شما خودتان را كنار كشيديد- اين تجويز شما كه صد ‌برابر بدتر از كار نكرده خادم است. چه كسي مي‌تواند مدعي شود كه كاربلدتر از خادم است و بيشتر از او مي‌تواند اعتبار و سرمايه براي كشتي ايران بيارود؟ از كدام قهرمان جهان و المپيك كه بيرون گود مانده‌اند حرف مي‌زنيد؟ 5‌ نفر آنها را نام ببريد تا ما هم بدانيم چه كساني هستند اين افراد كه صفر تا صد كشتي را بلد هستند و رسول نخواست آنها به كشتي كمك كنند؟ رسول و تيم كارنابلدش به زعم شما در يك دوره 7 ساله بهترين نتايج تاريخ كشتي ايران را كسب كردند كه با نگاهي به آمار و نتايج مي‌توانيد متوجه آن شويد.

قهرمان عزيز! حق با شماست. محمد بنا نبايد اشتباهات گذشته را تكرار كند و از فضايي كه قبل از المپيك ريو ايجاد كرده بود و به طبلي توخالي‌ ماننده بود، فاصله بگيرد. براي نتيجه گرفتن احتياج به مردان جنگي آماده است نه سربازان خسته بي‌رمق! بله، بنا حق دارد دستياران خود را انتخاب كند تا نتيجه المپيك لندن را تكرار كند نه المپيك ريو را؛ اما همان دستياراني كه در موفقيت لندن دخيل بودند، انتقاد به آقاي خاص دارند و او را مرد سالخورده‌اي مي‌دانند كه بيشتر به درد مديريت مي‌خورد تا سرمربيگري. بنا همواره اختيار تام داشته، اين همواره شرط او براي حضور در كشتي بوده است؛ اما چه كسي مي‌تواند تضمين كند مربي محبوب شما فردا روز باز اين موضوع را كه اختيار تام و امكانات كافي ندارد، بهانه نكرده و قهر نكند و باز از كشتي نرود! شما تضمين مي‌كنيد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون