• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4253 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر

حميد بي‌غم، نامزد بهترين مربي سال جهان، در گفت‌وگو با «اعتماد»:

دنبال حاشيه نيستم

سامان سعادت

 

 

حميد بي‌غم يكي از موفق‌ترين مربيان فوتسال چند سال اخير است؛ كسي كه توانست مس سونگون را به مقام قهرماني ليگ برتر برساند و اين تيم را با اقتدار قهرمان جام باشگاه‌هاي آسيا بكند. در ابتداي فصل جاري و با تغيير و تحول در مديريت مس، در كمال تعجب، بي‌غم از سمتش استعفا داد و از همان زمان هم خانه‌نشين شده. با اين حال موفقيت‌هاي او از ديد كارشناسان بين‌المللي دور نماند و او در ليست ده نفره بهترين مربي باشگاهي جهان در سال گذشته انتخاب شد. به بهانه همين افتخار و پيرامون اتفاقات گذشته با اين مربي خوش‌فكر مشهدي به گفت‌وگو نشستيم.

 

جناب بي‌غم شما در ليست ده مربي برتر باشگاهي سال گذشته قرار گرفتيد. در اين رابطه كمي توضيح مي‌دهيد؟

موفقيت بزرگي است. هم براي خودم هم براي فوتسال ايران. مهم‌تر از همه اينكه اين موفقيت تنهايي به دست نيامده. مجموعه‌اي از افراد به من كمك كردند تا به اين موفقيت رسيدم. بازيكنان، كادرفني، تماشاچيان و هم مجموعه مس. جا دارد همين جا از همه آنها تشكر كنم.

شانسي براي كسب عنوان برترين مربي داريد؟

از لحاظ آماري وضع ما خوب است. اگر آمار پيگيري شود شانس بالايي دارم. تيم ما سال گذشته تنها يك شكست را تجربه كرد. عنوان بهترين خط دفاع و حمله از آن تيم ما شد. در جام باشگاه‌هاي آسيا هم بدون حتي يك تساوي يا شكست، قهرمان شديم و همه را برديم. حالا بايد ببينيم انتخابات به چه نحوي است. ان‌شا‌الله كه شانس ما به عنوان يك ايراني بالا باشد.

ماجراي استعفاي شما از تيم مس سونگون بعد از آن همه افتخار هنوز در هاله‌اي از ابهام است.

حقيقتش من از آن دسته مربياني هستم كه دنبال حاشيه نيستم. الان بگويم با مديريت جديد مجموعه مس مشكلي نداشتم كه دروغ است. من با مديريت جديد، آقاي نجفي، مشكلاتي داشتم. ولي خب مثل تمام خانواده‌ها كه مشكلات درون خانوادگي وجود دارد، در خانواده مس هم مشكل داشتيم. اما نمي‌خواهم در رابطه با آن صحبت كنم چون خداي نكرده ممكن است مجموعه مس پيش خودش بگويد ما هم داريم پول هزينه مي‌كنيم و هم بايد حاشيه داشته باشيم؟ بعد تصميم بگيرند از ورزش بروند بيرون. بنابراين من جايي حرفي نزدم و صرفا براي اين تيم آرزوي موفقيت كردم. ترجيحم اين است كه اين مجموعه‌ها در ورزش بمانند بهتر است.

خيلي از نهادهاي ورزشي ديگر هم با اين مجموعه به طرق مختلف كار مي‌كردند كه با آمدن مديريت جديد به مشكل خوردند.

تنها حرفي كه من مي‌توانم بگويم كه در واقع تنها حرفي است كه مديريت جديد مس به من و همه گفته است و جمله خيلي سنگيني هم هست، نه فقط براي من بلكه براي همه همكاران، اين است كه ايشان مي‌گويد: «من آقازاده هستم!» ديگر فكر كنم خودتان متوجه شديد كه ماجرا از چه قرار بوده.

بله منتها هنوز براي من جاي سوال است كه چطور مربي موفقي مثل شما را از دست دادند.

باور كنيد مهم‌تر از قهرماني ايران و آسيا جو تيم بود. شما با 16 تا بازيكن سال گذشته مس صحبت كنيد. ما كوچك‌ترين حاشيه‌اي نداشتيم. نه يك درگيري نه يك بي‌انضباطي. همه بازيكنان از كادر فني راضي بودند چه آنها كه بازي نمي‌كردند. با اين حال مديريت جديد اين‌طور تشخيص داد و من هم به خاطر ورزش و مجموعه مس خيلي مودبانه آمدم بيرون.

شما همچنان بدون تيم باقي مانديد در فصل جديد.

من دو تا پيشنهاد داشتم نيم‌فصل ولي صلاح ديدم مدتي استراحت كنم چون فشار كار بالا بود. از ابتداي فصل بعد با تيم جديدي وارد مي‌شوم.

صحبت از تيم فرش‌آرا مي‌شود. درست است؟

تيم فرش‌آرا به هر حال تيم شهر خودم است و من هم دوست دارم در شهر خودم كار كنم. منتها الان تا انتهاي فصل كه آقاي حسن‌زاده مشغول هستند و براي فصل بعد اگر قرار باشد اتفاقي بيفتد ما بايد بنشينيم و صحبت كنيم تا ببينيم به نتيجه مي‌رسيم يا نه. هنوز هيچ‌چي مشخص نيست.

با توجه به افتخارات شما و حضورتان در جمع برترين‌ها پيشنهاد خارجي هم بايد داشته باشيد.

من دو، سه تا پيشنهاد خارجي داشتم. ولي چون به صورت پيشنهاد رسمي نبوده جايي رسانه‌اي نكردم. در حد پيشنهاد شفاهي بود و من هم جواب دادم. اين پيشنهادات به مرحله‌ صحبت جدي نرسيد و به همين خاطر جايي مطرح نكردم. ولي اگر جاي خوبي پيدا شود استقبال مي‌كنم.

به عنوان حرف آخر

من فقط توقع دارم نگاه ويژه‌اي به فوتسال داشته باشند. نگاه كنيد در همين ليست بهترين‌هاي سال قبل ما چقدر نماينده داريم. در ليست بهترين بازيكنان مرد 2 نماينده داريم. اين خيلي با ارزش است و نشان مي‌دهد فوتسال ما خيلي موفق عمل كرده. اميدوارم فوتسال به جايگاه اصلي‌اش برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون