• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4256 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

كيفيت نازل جام باشگاه‌هاي جهان در غياب نماينده امريكا

بابل قهرمان شد

حميد رعنا

 

 

پنجمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان با حضور دو تيم از ايران و ۶ تيم خارجي به مدت ۲ روز به ميزباني سالن دانشگاه آزاد بابل برگزار شد. در جريان ديدار فينال، تيم بيمه رازي بابل با هدايت محسن كاوه برابر نماينده تركيه به برتري ۱۰ بر صفر رسيد و براي سومين مرتبه بر سكوي قهرماني اين رقابت‌ها ايستاد.

پيروزي نماينده ايران مقابل نماينده تركيه در حالي به دست آمد كه تيم تركيه‌اي در ۳ وزن ۵۷، ۷۴ و ۹۷ كيلوگرم نماينده‌اي نداشت!

در مهم‌ترين مبارزات ديدار فينال، حسن رحيمي دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و برنز المپيك كه پس از ۲ سال دوري از ميادين در اين رقابت‌ها كشتي مي‌گرفت، بازگشت بسيار خوبي به ميادين داشت و موفق شد حريف ترك را با نتيجه ۱۰ بر صفر شكست دهد. در وزن ۶۵ كيلوگرم نيز ميثم نصيري كه چند ماه پيش به دلايل نامعلوم اقدام به ترك اردوي تيم ملي كرده بود ۱۳ بر ۲ حريف ترك را از پيش رو برداشت. در ۷۰ كيلوگرم ماگومد قربان علي‌اف روس و دارنده مدال طلاي ۲۰۱۶ جهان نيز ۱۲ بر ۲ مصطفي زوپالي از تركيه را برد. در وزن ۷۹ كيلوگرم نيز احمد گاژي ماگومدوف ديگر كشتي‌گير روس بيمه رازي و دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان ۱۰ بر صفر ناظيم كارا را شكست داد. همچنين در وزن ۸۶ كيلوگرم عليرضا كريمي دارنده دو مدال برنز جهان موفق شد احمد بيليجي را ۵ بر صفر مغلوب كند.

سطح كيفي اين دوره از رقابت‌ها با توجه به غيبت نماينده امريكا نسبت به دوره‌هاي قبل پايين بود و سطح فني مسابقات رضايت كارشناسان را جلب نكرد. اين در حالي بود بيمه رازي كه از تمكن مالي برخوردار است همانند دوره‌هاي قبل بهترين‌هاي كشتي ايران را حتي بيش از تعداد مورد نيازش به خدمت گرفته بود. تماشاگران مازندراني استقبال بسيار خوبي از اين رقابت‌ها داشتند و سالن مسابقات در ديدار فينال مملو از جمعيت بود.

در جريان رقابت‌هاي صبح روز جمعه نيز ستارگان ساري ديگر نماينده ايران در اين رقابت‌ها در ديدار رده‌بندي برابر نماينده گرجستان به برتري ۹ بر يك رسيد و بر سكوي سوم ايستاد. اوكراين با برتري مقابل قرقيزستان پنجم شد و هند نيز با شكست مجارستان به عنوان هفتمي رسيد.

در ديدار ماقبل فينال دو تيم بيمه رازي بابل و ستارگان ساري كه هر دو از چهره‌هاي شاخص كشتي ايران بهره مي‌بردند، در ميان تشويق شديد طرفداران خود در سومين و آخرين ديدار مرحله گروهي در گروه A برابر هم به ميدان رفتند كه اين ديدار حساس با برتري ۹ بر يك بيمه رازي و صعود اين تيم به فينال اين رقابت‌ها همراه بود. در جريان اين ديدار و در ۱۰ وزن برگزار شده، رضا اطري نخستين برد بيمه رازي را با شكست 11 بر صفر امير پرسته به دست آورد. سپس بهنام احسان‌پور دارنده مدال طلاي آسيا و جوانان جهان در ديداري زيبا كه همراه با حاشيه و درگيري بود برابر مهران شيخي از ستارگان ساري ۷ بر ۲ پيروز شد تا صاحب دومين پيروزي براي بيمه شود. در وزن ۶۵ كيلوگرم، ميثم نصيري آزادكار با سابقه تيم ملي كه مدال طلاي آسيا را در كارنامه خود دارد برابر فرزاد عموزاد از ستارگان ساري در يك كشتي سخت ۳ بر ۲ پيروز شد تا ستارگان ساري در مجموع ۳ بر صفر عقب بيفتد. در وزن ۷۰ كيلوگرم، ماگومد قربان‌علي‌يف از روسيه قاطعانه و با نتيجه ۱۲ بر يك مقابل فرهاد نوري از ستارگان ساري به برتري رسيد. در وزن ۷۴ كيلوگرم، مصطفي حسين‌خاني نفر سوم سال ۲۰۱۶ جهان ۵ بر ۳ حسين الياسي را شكست داد و احمد گاژي ماگومدوف به سختي و با نتيجه ۳ بر ۲ بهمن تيموري از ستارگان را برد تا بيمه در مجموع ۶ بر صفر پيش بيفتد و به عنوان فيناليست معرفي شود. در ادامه اين ديدار و در وزن ۸۶ كيلوگرم عليرضا كريمي مقتدرانه و با نتيجه ۱۲ بر ۲ علي موجرلو از ستارگان را برد. در وزن ۹۲ كيلوگرم محمدجواد ابراهيمي دارنده مدال طلاي جوانان جهان و طلاي بزرگسالان آسيا برابر ارشك محبي ۸ بر ۲ پيروز شد. در وزن ۹۷ كيلوگرم، حامد طالبي زرين كمر نهمين برد بيمه رازي را رقم زد و ۷ بر يك امير محمدي ملي‌پوش ايران در مسابقات جهاني ۲۰۱۷ فرانسه را شكست داد. تنها برد ستارگان ساري در ۱۲۵ كيلوگرم رقم خورد كه كادر فني بيمه رازي تشخيص داد عباس فروتن مقابل يدالله محبي از تيم ستارگان به ميدان نرود.

پيش از اين ديدار بيمه رازي ۹ بر يك مقابل مجارستان پيروز شد و ستارگان ساري ۷ بر ۳ اوكراين را برد. در ديدارهاي صبح نيز بيمه ۹ بر يك اوكراين را برد و ستارگان نيز ۱۰ بر صفر مجارستان را شكست داد. در گروه ديگر نيز تيم‌هاي هند، تركيه، گرجستان و قرقيزستان برابر يكديگر به ميدان رفتند كه در پايان ديدارهاي گروهي، تركيه موفق شد با كسب ۳ پيروزي به عنوان سرگروه راهي فينال مسابقات شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون