• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

مديران اسبق همشهري گزارش تحقيق و تفحص شورا را برنتافتند

گروه اجتماعي| نتيجه تحقيق و تفحص از روزنامه همشهري كه شوراي شهر تهران آن را تهيه كرده و معتقد است بايد به سازمان بازرسي كشور تحويل شود تا به آن رسيدگي كند، واكنش مديرمسوول روزنامه همشهري در دوره محمدباقر قاليباف را برانگيخته است.

بر اساس گزارشي كه حجت نظري سخنگوي كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در جلسه علني شورا از نتايج كميته تحقيق و تفحص از موسسه همشهري ارايه داد: استخدام‌هاي عجيب و غريب و بي‌قاعده، حقوق‌هاي نجومي و بخصوص قراردادهاي نامربوط براي اجراي برخي پروژه‌هاي پژوهشي و همچنين كمك‌هاي مالي به يكي از اصلي‌ترين روزنامه‌هاي اصولگرا، از جمله مواردي بود كه در گزارش كميته تحقيق و تفحص بر آنها تاكيد شده بود.

اين گزارش كه اتفاقا انعكاس زيادي را هم به دنبال داشت، چندان به مذاق مديران ارشد اسبق شهرداري تهران خوش نيامده است. «حسين قربان‌زاده» مديرمسوول روزنامه همشهري در دوره شهرداري محمدباقر قاليباف كه در دوره انتخابات نيز به نفع او فعاليت سياسي مي‌كرد در گفت‌وگويي با خبرگزاري فارس موضع گرفته و گفته است: همشهري هيچ اقدامي نكرده، مگر مستند آن در اختيارات و وظايف مندرج در اساسنامه و قوانين و مقررات و در چارچوب رسالت كلي اين رسانه بوده. هر كس كه اندك اطلاعاتي از وضعيت همشهري داشته باشد، مي‌داند فهرستي كه در تحقيق و تفحص آمده، برخي افتخارات موسسه همشهري در يك دهه گذشته است.

اين در حالي است كه در بخشي از گزارشي كه حجت نظري آن را قرائت كرده، آمده است: به‌طور متوسط حدود 56 درصد هزينه حاصل از فروش و آگهي مجلات صرف هزينه‌ مواد و دستمزد مستقيم مي‌شده كه ناشي از تعيين ناصحيح بهاي فروش است. در بخش ديگري از گزارش تحقيق و تفحص از موسسه همشهري تاكيد شده است: كاهش تيراژ نشريات اين موسسه كه نشان از تنزل جايگاه مجلات اين موسسه دارد، آمده است: در سال 96 يك ميليون و 204 هزار نسخه به فروش رفت و اين در حالي است كه در سال 94 ميزان فروش 2 ميليون و 942 هزار نسخه بوده است.

اين در حالي است كه شاهد افزايش برگشتي‌هاي روزنامه و مجلات در سال 96 بوده‌ايم كه نشان مي‌دهد، مخاطب مجلات ريزش كرده و اثربخشي اين مجلات كاهش يافته است. حسين قربان‌زاده در بخشي از گفت‌وگويش با خبرگزاري فارس ضمن بيان اينكه موسسه همشهري از سال 1384 تا 1396 نه ريالي از عوارض مردم و بودجه شهرداري و نه از يارانه كاغذ معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد بهره‌اي برده است، تصريح كرد: قبل از سال ۸۴ همشهري هر چه درآمد داشت، صرف هزينه‌هاي جاري مي‌شد اما سرمايه و دارايي‌هاي اين موسسه در يك دهه منتهي به سال ۱۳۹۵، يازده برابر شد! اين در حالي است كه قربان‌زاده به فروش املاك و ساختمان‌هاي همشهري كه در نهايت پس از فراز و نشيب‌هاي فراوان محدود به ساختمان كنوني شد و هزينه‌هاي سربار اين تغييرات كه ناشي از انباشت سرمايه همشهري پيش از ورود قاليباف به شهرداري شده، اشاره‌اي نكرده است.

ضمن آنكه بررسي‌ها نشان داده كه در سال‌هاي 95 و 96 برخي كاركنان تا 6 گروه ارتقا يافتند كه اين مساله موجب بي‌انگيزگي ديگران شده است. حجت نظري همچنين در بخش ديگري از گزارش خود به موضوع حقوق‌هاي نجومي برخي مديران اشاره كرده و با ذكر اينكه در سال 96 حداكثر دريافتي مديرعامل همشهري 10 ميليون و 400 هزار تومان پيش‌بيني شده است، گفت: جالب است كه در سال 96 بالاترين حكم حقوقي در همشهري مبلغ 11 ميليون و 800 هزار تومان متعلق به معاون مالي و اقتصادي شعبه همشهري بوده كه با اضافه كار و پاداش اين مبلغ به 18 ميليون و 900 هزار تومان در ماه رسيده كه اين رقم برخلاف دستورالعمل پرداخت حقوق بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون