• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

در فاصله 11 روزه تا آغاز جام ملت‌ها

چالش ليست تيم ملي و كي‌روش

يكي از دغدغه‌هاي اصلي كي‌روش انتخاب ليست اصلي براي حضور ايران در جام ملت‌هاي آسياست. كاري كه با وجود تعداد زياد مصدومان در اردو بسيار سخت شده. در اين گزارش نگاهي مي‌اندازيم به ليست مصدومان و بازيكناني كه ممكن است در روزهاي آينده از ليست تيم ملي خط بخورند.

عليرضا جهانبخش

يكي از اميدهاي اصلي طرفداران تيم ملي و كارلوس‌ كي‌روش براي فتح جام ملت‌ها در بازي مقابل اورتون در هفته يازدهم ليگ جزيره مصدوم شد و حضور ستاره ايران و آقاي گل فصل پيش ليگ هلند در جام ملت‌ها را در هاله‌اي از ابهام قرار دهد. گفته مي‌شود اين بازيكن حداقل دو بازي ابتدايي تيم ملي را در جام ملت‌ها از دست خواهد داد. جهانبخش طبق گفته كريس هوتون، سرمربي برايتون، عليرضا به اردوي تيم ملي ايران اضافه خواهد شد تا ادامه مراحل درمانش را زير نظر كادر پزشكي ايران طي كند. به نظر مي‌رسد كي‌روش تحت هيچ شرايطي حاضر نيست روي نام جهانبخش خط قرمز بكشد.

سعيد عزت‌اللهي

عزت‌اللهي در جريان تمرين تيمش مصدوم شد و نتايج اوليه MRI نشان داد او دچار كشيدگي تاندون شده است و سه هفته از ميادين دور خواهد بود. سه هفته‌اي كه خيلي كسي را نگران نكرد. اما اين سه هفته كه از مهر‌ماه شروع شده بود تا به امروز ادامه پيدا كرده و سعيد هم بازي‌هاي ردينگ را از دست داد و هم حضورش در جام ملت‌ها نامشخص است. سعيد هم مانند جهانبخش در اردوي تيم ملي حضور پيدا كرده تا وضعيت مصدوميتش مشخص شود. گفته مي‌شود كي‌روش از كادر پزشكي تيم ملي خواسته هر طور شده اين بازيكن را به جام ملت‌ها برساند.

علي قلي‌زاده

قلي‌زاده در حالي چند روز پيش در جريان بازي تيمش، شارلوا، مقابل اندرلشت دچار مصدوميت شد كه در بهترين روزهاي فوتبالي‌اش قرار داشت. در مورد مصدوميت اين بازيكن هنوز هيچ چيزي مشخص نيست. باشگاه شارلوا قلي‌زاده را به اردوي تيم ملي در قطر فرستاده تا آنجا پيگير مصدوميتش باشد. او با توجه به درخشش در باشگاهش و همچنين بازي‌هاي دوستانه تيم ملي اميد زيادي براي سفر به امارات همراه تيم ملي داشت. بازيكن با كيفيتي كه البته جانشينان حاضر و آماده‌اي در اردوي تيم ملي دارد.

كاوه رضايي

كاوه رضايي را بايد يكي از بدشانس‌هاي فوتبال كشورمان بدانيم. بازيكن با استعدادي كه در برهه‌هاي حساس دچار مشكلات خاصي مي‌شود. كاوه كه جام جهاني را از دست داده بود، اميدوار بود بتواند در جام ملت‌ها مهره فيكس كي‌روش باشد، اما مصدوميتش در جريان تمرينات تيم كلوب بروژ باعث شده حضورش در جام ملت‌ها هم قطعي نباشد. كاوه كه اين روزها مشكلاتي هم با تيم باشگاهي و هواداران دارد، فعلا در اردوي تيم ملي حضور پيدا كرده تا در روزهاي آينده وضعيتش مشخص شود.

علي كريمي

دومين هافبك دفاعي مصدوم ليست تيم ملي است. البته مصدوميت اين بازيكن جدي نيست و به نظر مي‌رسد اين بازيكن آماده بتواند در جام ملت‌ها، تيم ملي را همراهي كند. بازيكني كه روزهاي خوبي را در استقلال سپري مي‌كند و حضور و عدم حضورش در تركيب آبي‌پوشان روي كيفيت نتايج تيم، تاثير مستقيم مي‌گذارد. كريمي در ديدار دوستانه مقابل فلسطين در ليست 18 نفره كي‌روش قرار نگرفت.

علي عليپور

عليپور آقاي گل فصل قبل ليگ ايران است و در اين فصل هم آماري قابل قبول از خودش به جا گذاشته. با اين حال كي‌روش هيچ‌گاه ديدگاه خاصي روي اين بازيكن نداشته و دعوت از اين بازيكن در دوره پيش از جام جهاني هم بيشتر به خاطر فشار رسانه‌ها بود. با اين حال شايد تعدد مصدومان باعث شود قرعه به نام مهاجم جوان پرسپوليس بيفتد و او همراه تيم، راهي امارات شود. عليپور در بازي دوستانه مقابل فلسطين در نيمه دوم به‌جاي آزمون وارد زمين شد.

حسين كنعاني‌زادگان

در دفاع وسط، كي‌روش اعتقاد خاصي به مجيد حسيني و روزبه چشمي دارد. همچنين خانزاده هم با همه انتقاداتي كه به دعوت هميشگي‌اش مي‌شود، جزو بازيكنان محبوب مرد پرتغالي است. پژمان منتظري هم بر اساس سن و سالش بازيكني است كه اگر قرار بود در انتها خط بخورد، اصلا به تيم دعوت نمي‌شد. بنابراين تنها گزينه باقيمانده براي خداحافظي از اردو بازيكن جوان و آينده‌دار ماشين‌سازي است. البته كنعاني‌زادگان يك شانس بزرگ دارد و آن هم نرسيدن عزت‌اللهي به جام ملت‌هاست، چرا كه در صورت غيبت قطعي اين بازيكن، كي‌روش احتمالا چشمي را در پست هافبك دفاعي به كار بگيرد و يك جا در ليست خط دفاعي باز شود. كنعاني‌زادگان در بازي دوستانه با فلسطين از ابتدا در تركيب ثابت به ميدان رفت.

احمد نوراللهي

اولين‌باري است كه هافبك سرخ‌ها به تيم ملي دعوت شده. بدون شك بازي‌هاي تاثيرگذار نوراللهي در ليگ قهرمانان آسيا در اين تصميم بي‌تاثير نبوده. هافبك‌دفاعي‌اي كه علاوه بر انجام وظايف دفاعي‌اش، در كار بازي‌سازي نيز عملكرد خوبي دارد. با اين حال با توجه به علايق كي‌روش، ترافيك سنگيني در اين پست وجود دارد و اميد ابراهيمي و علي كريمي شانس بيشتري براي همراهي تيم ملي دارند. البته در صورت بروز مصدوميت براي اين بازيكنان و عدم قطعيت آمادگي عزت‌اللهي، نوراللهي شانس بالايي براي پوشيدن پيراهن تيم ملي در جام ملت‌ها دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون