• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4270 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

خادم‌الشريعه در رقابت‌هاي شطرنج برق‌آسا هم درخشيد

ميلياردر نابغه

نابغه شطرنج كشورمان كه در 3 روز مسابقات فشرده شطرنج سريع جهان در سن‌پترزبورگ موفق شده بود در كمال شگفتي نايب قهرمان جهان بشود در دور بعدي مسابقات كه به شطرنج برق‌آسا اختصاص داشت نيز گل كاشت و توانست باز هم مقام نايب قهرماني را به دست آورد تا نشان بدهد، اتفاق مربوط به مسابقات سريع هرگز شانسي نبوده.

خادم‌الشريعه در مسابقات شطرنج برق‌آساي سن‌پترزبورگ كه در 2 روز برگزار شد در 17 راند مسابقه توانست با 13 امتياز مدال نقره و جايزه 30 هزار دلاري را از آن خود كند. دختر با هوش ايراني در مسابقات برق‌آسا در راند اول به نماينده روس باخت تا شروعي نه ‌چندان خوب داشته باشد. اما در دورهاي دوم تا هشتم موفق شد 7 برد پياپي مقابل نمايندگان روسيه و ويتنام، چين و هند به دست آورد تا خودش را به عنوان يك مدعي جدي معرفي كند. خادم‌الشريعه در دور نهم كه آخرين دور روز اول بود، مقابل نماينده ديگري از كشور ميزبان به تساوي رسيد تا با 7.5 امتياز در جايگاه دوم قرار بگيرد. مسابقات روز دوم براي نماينده كشورمان همانند روز نخست با يك شكست آغاز شد. خادم‌الشريعه در مبارزه با نماينده چين كه ريتينگ 2458 را داشت، مغلوب شد. او شروع نه چندان خوبش را در روز دوم با دو تساوي مقابل نمايندگان سوئد و روسيه ادامه داد تا كمي از صدر فاصله بگيرد. با اين حال 3 برد پياپي شطرنج‌باز كشورمان مقابل شطرنج‌بازان روسيه، آذربايجان و گرجستان او را به كسب مدال اميدوار كرد. سارا خادم‌الشريعه در دور شانزدهم و ماقبل نهايي مقابل نماينده اوكراين به تساوي رسيد و در نهايت در آخرين قدم موفق شد در يك ديدار فوق‌العاده حساس، نماينده روسيه را ببرد و 13 امتيازي شود و مدال با ارزش نقره را براي كشورمان به دست بياورد.

خادم‌الشريعه كه در رقابت‌هاي سريع موفق شده بود دوم شود با نايب ‌قهرماني در رقابت‌هاي برق‌آسا توانست در مجموع دو رقابت بالاترين امتياز را بين همه شركت‌كنندگان به دست آورد و جايزه نفر اول كه 40‌هزار دلار بود را به جيب بزند. به اين ترتيب نماينده ايران در رقابت‌هاي جهاني شطرنج روسيه در مجموع 95 هزار دلار چيزي حدود يك ميليارد تومان از مسابقات به دست آورد و احتمالا در رنكينگ‌ آتي فدراسيون جهاني شطرنج نيز چند پله صعود خواهد كرد. شايان ذكر است در رقابت‌هاي شطرنج برق‌آساي روسيه نماينده‌اي از كشور ميزبان با 13.5 امتياز نفر اول شد و شطرنج‌بازي از كشور چين با 13 امتياز بعد از خادم‌الشريعه روي سكوي سوم ايستاد.

در پايان بخش برق‌آساي رقابت‌هاي شطرنج قهرماني جهان پرهام مقصودلو با كسب 12.5 امتياز در رده سي‌ام ايستاد. عليرضا فيروزجا با 12 امتياز در رده چهل و دوم و همچنين احسان قائم‌مقامي نيز با كسب 12 امتياز بعد از فيروزجا در رده چهل و سوم جهان قرار گرفت.

در بخش مردان شطرنج‌باز نروژي با كسب 17 امتياز موفق به كسب عنوان قهرماني رقابت‌ها شد. شطرنج‌بازاني از لهستان و امريكا مقام‌هاي دوم و سوم را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون