• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4270 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

ليگ برتر، يگانه رقيب لاليگا

مهلا وفايي ‌كيان

طرفدارانِ پر و پا قرص فوتبال، يعني شب‌زنده‌دارانِ دنبال‌كننده‌ ليگ‌هاي معتبر اروپايي، عموما به علاقه‌مندان لاليگا يا به‌بيان ساده‌‌تر تيفوسي‌هاي رئالي و بارسايي تقسيم مي‌شوند.‌

حتي طنينِ كر‌كننده انتقال جنجالي رونالدو به يوونتوس و ال‌كلاسيكوهاي خالي از نبرد گلادياتور‌ها هم نتوانست تغيير محسوسي در جمعيتِ ميليوني دلباختگان رئال و بارسا ايجاد كند. احتمالا فوتبال خشك و ماشيني آلمان عامل محبوب نبودن بوندس‌ليگا، مافياي فوتبال ايتاليا علت دلسردي از سري‌ آ و يكدست نبودن توانِ تيم‌هاي فرانسوي دليلي براي رخوت لوشامپيونه بوده است؛ اما، حداقل در فصل جاري، ليگ برتر انگلستان به كانوني بي‌‌رقيب براي توجه و تمركز تمامي فوتبال‌دوستان، چه در ايران و چه در سراسر جهان مبدل شده است.

ليگ برتر در هفته‌هاي اخير از گردنه حوادث بسياري عبور كرد. پيش از شروع فصل، بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشيب‌هاي فراوان، در نهايت آنتونيو كونته چلسي را ترك كرد و هموطن ايتاليايي‌اش مائوريزيو ساري جانشين او روي نيمكت شد، اما هنوز اطميناني به خروج چلسي از بحران نبود. همان‌طور كه حضور آقاي خاص قادر به نجات ميراث فرگوسن از دره ناكامي‌هاي تلخ منتهي نشد. از طرفي، خداحافظي تاريخي آرسن ونگر و ورود اِمري به صحنه هدايتِ توپچي‌ها نيز، نويد طلوع ستاره بخت پرفروغ آرسنال را نمي‌داد.

درست لحظه‌اي كه قلدري تيم گوارديولا با درو كردن امتياز‌ها تب و تاب صدر جدول را از پا انداخته بود و ترس و يأس به دل رقيب مي‌‌انداخت، چلسي در كمال ناباوري توانست با دو موقعيتي كه براي باز كردن دروازه ادرسون به دست آورد نوار پيروزي‌هاي من‌سيتي را پاره كند تا هم گوارديولا بعد از هفته‌هاي متمادي طعم شكست را بچشد، هم ليورپول صدر جدول را تسخير كرده و بعد از مدت‌ها رنگ سرخ را وارد بازي صدرنشيني كند.

بالاترين سطح فوتبال باشگاهي انگلستان اين روزها شاهد رقابت شگفت‌انگيزي براي تعيين تيم قهرمان است؛ مبارزه‌اي شانه به شانه و نفس‌‌گير كه اولين اشتباه را به آخرين اشتباه گره زده. شكست سنگين منچستر يونايتد از ليورپول تبديل به آخرين اشتباه مورينيو شد تا اخراج از اولدترافورد در كارنامه درخشان آقاي خاص تبديل به لكه ننگي فراموش‌ناشدني و كمرشكن شود.

ليورپول، گربه سياه مورينيو، فصل بي‌شكستي را پشت سر گذاشته؛ عقاب تيزبيني با بال‌هاي گسترده كه به تنهايي و با قدرت در آسمان با شكوه اين فصل در اوج پرواز مي‌كند.

اين بهترين فرصت براي قرمزهاست تا نوزدهمين جام قهرماني ليگ را به دست آورند تا پاياني بر عطش ۳۰ساله طرفداران منتظر باشد. هماهنگي چشم‌نواز خط حمله آتشين صلاح، مانه، فرمينو نقطه قوت پررنگ ليورپولي‌ها بوده كه با گلباران آرسنالي‌ها بار ديگر نشان داد براي رسيدن به روياي قهرماني به هيچ رقيبي رحم نمي‌كند.

برد ۳ بر ۱ ولورهمپتون برابر تاتنهام، تعقيب‌كننده ليورپول در مقام دوم، نشان داد كه رتبه و جايگاه نتايجِ از پيش تعيين شده را رقم نخواهد زد. كشمكش و زد و خوردهاي جدول كيفيت قابل قبولي براي ليگ برتر انگلستان به ارمغان آورده؛ رقابت‌هاي حساسي كه سرنوشت برنده به لحظه نواختن سوت پايان موكول شده.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون