• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4279 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي

رهبر انقلاب در ديدار با هزاران نفر از مردم قم خطاب به ملت و مسوولان كشور:

مقابل ياوه‌گويي دولتمردان امريكايي شجاعت و عقلانيت داشته‌باشيد

جوانان با هوشمندي، فضاي مجازي را به ابزاري براي زدن تودهني به دشمنان تبديل كنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز چهارشنبه در سالروز قيام تاريخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دي ۱۳۵۶ در ديدار هزاران نفر از مردم قم، با اشاره به ضرورت پرهيز از سهل‌انگاري و سهل‌انديشي درباره ريشه دشمني امريكا و استكبار با ايران اسلامي، «ماهيت و حقيقت انقلاب و شجاعت و وفاداري ملت و نظام به اهداف و مباني انقلاب» را علت اصلي اين خصومت عميق و مستمر خواندند و با بيان وظايف مهم «مسوولان و مردم» در اين مقطع تاكيد كردند: رسيدگي به مشكلات معيشتي مردم به‌ويژه قشرهاي ضعيف مهم‌ترين وظيفه امروز دولتمردان است و ملت و مسوولان بايد با هوشياري، تحريم‌هاي امريكا را همانند دوران دفاع مقدس به شكستي بي‌سابقه براي شيطان بزرگ تبديل كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تجليل از قيام سرنوشت‌ساز مردم قم در ۱۹ دي سال ۵۶
به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامي، قم را «شهر، مركز و مادر انقلاب» خواندند و افزودند: البته انگيزه‌هايي براي تغيير فضاي انقلابي قم و كمرنگ كردن روحيه انقلابي و ديني در آن وجود دارد و نبايد از مكر دشمن و عوامل آن غفلت كرد.

ايشان با تاكيد بر هوشياري در مقابل اين انگيزه‌ها، تاكيد كردند: قم سرچشمه اصلي و پشتوانه معنوي انقلابي است كه دنيا را متحول كرد، بنابراين بزرگان و جوانان قم نبايد اجازه دهند دست‌هاي خائن، قم را از مركزيت انقلاب، خارج و اين حركت تحولي را در آن كمرنگ كنند. رهبر انقلاب اسلامي سپس به بيان چند درس مهم و ماندگار از قيام ۱۹ دي پرداختند و خاطرنشان كردند: رييس‌جمهور وقت امريكا در ۱۰ دي ۵۶ به تهران آمد و با تمجيد اغراق‌آميز و دروغين از محمدرضا پهلوي، ايران را «جزيره ثبات» يعني مايه آرامش خيال امريكا از ايرانِ وابسته و مسوولان نوكرمآب آن، خواند.

ايشان قيام مردم قم عليه رژيم ظالم، وابسته و فاسد پهلوي در فاصله‌اي كمتر از 10 روز از اين سخنان را نشانه ضعف عميق دستگاه محاسباتي امريكا و غرب دانستند و گفتند: كمتر از 10 روز پس از سفر رييس‌جمهور امريكا و تعبير او از ايران به جزيره ثبات، قيام عظيم مردم قم شكل گرفت و به دنبال آن، قيام مردم تبريز و توفان انقلاب اسلامي و نابودي رژيم سرسپرده طاغوت محقق شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، استمرار ضعف دستگاه محاسباتي امريكا تا امروز را يك واقعيت برشمردند و افزودند: با وجود آنكه عده‌اي غربزده و امريكازده، پُزِ قدرت محاسباتي و آينده‌نگري امريكايي‌ها را مي‌دهند اما امريكا همچنان دچار ضعف محاسباتي است.

ايشان با اشاره به سخنان سال گذشته يك دولتمرد امريكايي در جمع اوباشِ تروريست و وعده او به آنها كه جشن سال ۲۰۱۹ ميلادي را در تهران خواهيم گرفت، خاطرنشان كردند: توانايي محاسباتي دشمنان ايران در همين حد است، همان‌طور كه آن زمان صدام اميدوار بود يك هفته‌اي به تهران برسد و منافقين مزدور نيز خيال مي‌كردند در حمله مرصاد سه روزه از كرمانشاه به تهران خواهند رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: برخي دولتمردان امريكايي اين‌طور وانمود مي‌كنند كه ديوانه‌اند، البته بنده اين را قبول ندارم اما آنها حقيقتا «احمق‌هاي درجه يك» هستند.

ايشان قيام مردم قم را نشانه صف‌بندي دو دستگاه محاسباتي يعني صف‌بندي «ليبرال‌دموكراسي دروغين و پاي در گِل غربي» در مقابل «نظام توحيدي و اسلامي» برشمردند و گفتند: پس از انقلاب نيز آنها با تحريم جمهوري اسلامي تصور مي‌كردند كار نظام در كمتر از 6 ماه تمام خواهد شد درحالي‌كه انقلاب اكنون به 40 سالگي رسيده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در مقابل اين محاسبات غلط استكبار، دستگاه محاسباتي دقيق نظام اسلامي وجود دارد كه امام بزرگوار ما فرمود «صداي شكسته ‌شدن استخوان‌هاي ماركسيسم را مي‌شنوم» و يكي، دو سال بعد همه دنيا آن صدا را شنيدند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، دشمني استكبار با پديده تمدني انقلاب اسلامي را دشمني عميق دانستند و خاطرنشان كردند: برخي از روي نفهمي يا مسائل ديگر، علت دشمني مستكبران را سخنان امام يا فلان مسوول عليه امريكا مي‌دانند، درحالي‌كه زورگويان جهاني با يك قدرت جوان، رو به رشد، پرتلاش و پرانگيزه دشمن هستند كه اين قدرت معنوي ۴۰ سال است در مقابل چشم آنها روز به روز تنومندتر و قدرتمندتر شده و ترك‌ها و شكاف‌هاي استكبار را عميق‌تر كرده است.

رهبر انقلاب اسلامي، ايران را قله موقعيت راهبردي در منطقه خواندند و افزودند: علت عصبانيت امريكايي‌ها در اول انقلاب اين بود كه لقمه چرب و نرم ايران را به عنوان مهم‌ترين كشور منطقه و سرزميني سرشار از ثروت‌هاي مادي و منابع طبيعي از دست دادند.

ايشان با اشاره به اعتراف چند روز پيش يك موسسه غربي افزودند: خود آنها مي‌گويند ايران باتوجه به ظرفيت‌هاي فوق‌العاده‌اش پنجمين كشور ثروتمند جهان است، بنابراين طبيعي است كه به‌ خاطر از دست دادن چنين ثروتي، عميقا عصباني باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اين عصبانيت همچنان ادامه دارد اما مساله اصلي و ريشه تقابل امريكا و ملت ايران، تقابل تاريخي و ذاتي حق و باطل است، چراكه استكبار و استعمار از خون ملت‌ها تغذيه مي‌كنند و انقلاب اسلامي در مقابل اين ظلم آشكار ايستاده و براي بيدار كردن ملت‌ها نيز تلاش كرده است.

رهبر انقلاب اسلامي، شنيده شدن فرياد «مرگ بر امريكا» در كشورهاي متعدد را بي‌سابقه و نشانه‌اي از موفقيت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: استكبار تلاش مي‌كند ملت‌ها را با
«ايران هراسي»، «اسلام هراسي» يا
«شيعه هراسي» گمراه كند، اما ملت‌ها ذاتا با ايران اسلامي دشمني ندارند و هر جا حقيقت روشن بشود، از آن حمايت مي‌كنند.

ايشان بروز برخي حوادث و رويدادها در اروپا و امريكا را نشانه آشكار شدن پيامدهاي خطرناك حفره‌هاي معنوي در تمدن غرب خواندند و افزودند: در طرف مقابل، مردمسالاري ديني و حركت به سمت تمدن اسلامي با استفاده از امكانات و ابزارهاي روز دنيا ادامه دارد و اين واقعيت براي مستكبران رعب‌آور است.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر پرهيز از سهل‌انگاري و سهل‌انديشي در زمينه علت واقعي و اصلي دشمني ظالمان جهاني با ايران افزودند: علت اصلي اين دشمني، «ماهيت و حقيقت حركت عظيم انقلاب اسلامي، شجاعت، فداكاري و وفاداري ملت و پايبندي مستمر و كامل نظام به مباني انقلاب اسلامي» است كه اگر به توفيق الهي، اين حركت به نتايج موردنظر خود دست يابد، بساط استكبار و استعمار غرب را برمي‌چيند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به آيات قرآن مجيد افزودند: فرعون مي‌دانست موسي حق است اما دشمني مي‌كرد و خدا به حضرت موسي گفت «نترسيد، حركت كنيد من با شما هستم» كه اين خطاب امروز عينا به ملت ايران است كه در مقابل دشمني آگاهانه فراعنه عالم، ايستاده است.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين نتيجه صف‌آرايي استكبار و ملت ايران خاطرنشان كردند: هر جبهه‌اي كه در راه خدا حركت كند، وعده قطعي و بدون ترديد پروردگار درباره نصرت و پيروزي او محقق خواهد شد، همچنان‌كه در طول ۴۰ سال هر جا درست حركت كرديم، پيروز شديم و هر جا كوتاهي داشتيم، پيروزي حاصل نشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رسيدن به 40 سالگي را در روند شكل‌گيري تمدن‌ها، آغاز بلوغ و شكوفايي خواندند و افزودند: در اين مسير تمدني،
40 سالگي نه دوران پيري بلكه دوران عمق يافتن حركت‌هاست و به فضل الهي و به بركت «ايمان ديني، عزم راسخ، حضور و آمادگي و كار و تلاش ملت به‌ويژه انبوه جوانان خوشفكر، مبتكر و اميدوار به آينده»، حركت تاريخي ملت ايران به نتايج درخشان خود خواهد رسيد.

ايشان پيروزي انقلاب و تشكيل جمهوري اسلامي را مقدماتي براي شكل‌گيري «تمدن اسلامي متناسب با دوران فعلي» دانستند و خاطرنشان كردند: اگر خدا اراده نكرده بود، اين مقدمات فراهم نمي‌شد.

رهبر انقلاب اسلامي سخنان‌شان در جمع هزاران نفر از مردم قم را با بيان نكاتي مهم خطاب به مسوولان و مردم ادامه دادند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در مهم‌ترين توصيه خود به مسوولان به‌خصوص دولتمردان تاكيد كردند: اولويت كاري خود را حل مشكلات معيشتي مردم به‌ويژه قشرهاي ضعيف قرار دهيد، چراكه اين مساله اهميت ويژه‌اي دارد. رهبر انقلاب با اشاره به تمركز دشمن بر مسائل معيشتي مردم گفتند: منابع كشور كم است اما چرا با وجود تذكرات مكرر، جريان‌ها و افرادي، ظالمانه اين منابع را مي‌بلعند و با دلال‌بازي و انحصارطلبي در تجارت، مانع پيشرفت كشور مي‌شوند و در تقويت توليد داخلي كارشكني مي‌كنند. رهبر انقلاب بار ديگر مهم‌ترين كار امروز مسوولان را رسيدگي به مشكلات معيشتي خواندند و افزودند: البته اين كار فقط با پول پخش كردن حاصل نمي‌شود، بايد مراقب جريان‌ها و دست‌هاي خطرناك و مضر بود، همچنان‌كه اين مسائل را بارها با جزييات در جلسات كاري به مسوولان تذكر داده‌ايم.

ايشان، كار و تلاش و خدمت به انقلاب ايران عزيز و ملت بزرگ را نعمتي الهي خواندند و به مسوولان و دولتمردان تاكيد كردند: قدر نعمت مسووليت در نظام اسلامي را بدانيد و به لوازم قدرشناسي از آن يعني «مراقبت در حرف و رفتار، پرهيز از گرايش به اشرافي‌گري و اسراف و رفتارهاي طاغوتي» پايبند باشيد و تلاش كنيد مسير حركت شما همواره به سمت الگوي رفتاري و مديريتي امير مومنان باشد.

«شجاعت» و «عقلانيت» دو نكته مهم و تذكر ديگر رهبر انقلاب خطاب به مسوولان بود.

ايشان افزودند: در مقابل توپ و تشر و ياوه‌گويي‌هاي امريكا و اروپا پس نزنيد و بايستيد و بدانيد كه اينها نه تهديد، نه «وعده و قول» و نه حتي امضاي‌شان اعتبار ندارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حرف‌هاي بي‌ربط برخي غربي‌ها را به حرف‌هاي دلقك‌ها تشبيه كردند و افزودند: آنها به ايران توصيه مي‌كنند حقوق بشر را از سعودي‌ها ياد بگيرد؛ آيا اين، حرف يك دلقك نيست؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: رفتار صحيح و عقلاني وظيفه مسوولان است، چراكه با احساساتِ صرف، نمي‌شود كشور را اداره كرد البته احساسات به عنوان پشتوانه عملي شدن تصميمات عقلاني لازم است.

«شناخت، قدرداني و استفاده از ظرفيت‌هاي دروني به‌ويژه جوانان» ديگر توصيه موكد رهبر انقلاب اسلامي به مسوولان و دولتمردان بود.

ايشان افزودند: جوانان مي‌توانند گره‌هاي دستگاه‌ها را باز كنند، بنابراين به آنها مراجعه كنيد و قدرشان را بدانيد چراكه حتي بلندپروازي‌هاي آنها خوب است و كشور را به جلو مي‌برد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنان‌شان، مردم را نيز به كمك به مسوولان توصيه كردند و افزودند: بخش مهم تقويت توليد داخلي در زمينه‌هاي كيفي و توزيعي، به توليدكننده و فروشنده و مغازه‌دار و مردم مربوط مي‌شود. ايشان گفتند: امسال سال تقويت توليد كالاهاي ايراني بوده است، اما الان در آخر سال بايد ببينيم چقدر در اين زمينه پيش رفته‌ايم و چه كارهايي كرده‌ايم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حضور در صحنه‌هاي انقلاب را بهترين كمك مردم به كشور دانستند و افزودند: دشمن در تلاش است با شايع‌‌سازي و تهمت‌پراكني مردم را مضطرب كند و به جان يكديگر بيندازد كه البته نمي‌تواند، اما مردم بايد با اين شگردهاي دشمن مقابله كنند.

ايشان خاطرنشان كردند: انقلاب و نظام با خواست و حمايت مردم شكل گرفته و استمرار يافته اما مستكبران با وقاحت تمام مردم را به مقابله با همين نظام فرامي‌خوانند كه لازم است مردم در مقابل اين تبليغات ايستادگي و عليه آن حركت كنند و جوانان با هوشمندي، فضاي مجازي را به ابزاري براي زدن تودهني به دشمنان تبديل كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تحريم‌ها را باعث فشار و بروز مشكلاتي براي كشور دانستند و افزودند: امريكايي‌ها با خوشحالي مي‌گويند تحريم كنوني ملت ايران در تاريخ سابقه ندارد اما ملت ايران ان‌شاءالله در اين زمينه شكستي به آنها مي‌دهد كه در تاريخ بي‌سابقه باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تحريم كامل ملت ايران در دوران دفاع مقدس افزودند: دشمنان حتي به ما سيم خاردار نمي‌دادند اما ملت و مسوولان، آن تحريم‌ها را به زمينه‌اي براي تكيه بر درون و شكوفايي استعدادها تبديل كردند؛ به‌گونه‌اي كه همان مسير، امروز ايران را به قدرت بي‌نظير منطقه تبديل كرده است.

رهبر انقلاب تاكيد كردند: بايد با درس‌گيري از اين تجربه درخشان و تكيه بر جوانان، تحريم كنوني را به وسيله‌اي براي كار و تلاش و شكوفايي تبديل كنيم و با بي‌نيازي از ديگران به جايي برسيم كه آنها نيازمند ايران عزيز باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: به فضل الهي و در پرتو مقاومت و هوشياري مردم و مسوولان و كار و تلاش بي‌وقفه، از تحريم‌ها و مشكلات عبور خواهيم كرد و همچنان‌كه در جنگ تحميلي صدام را به خاك سياه نشانديم و به درك اسفل رفت، جمهوري اسلامي هر روز موفق‌تر و زنده‌تر خواهد بود و دشمنان ملت در امريكا و غرب به سرنوشت صدام دچار خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون