• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4279 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي

سخنگوي هيات رييسه مجلس:

اسناد مالي ديواركشي مجلس موجود است

بهروز نعمتي، سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس در واكنش به انتشار اخباري درباره احضار مجري برنامه فرمول يك و درخواست براي ممنوع‌التصويري زائري يكي از كارشناسان تلويزيوني گفت: «در مرحله اول همه بايد بدانند كه اخبار جلسات هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي از طريق سخنگو به رسانه‌ها داده مي‌شود. از طرفي ديگر جلسات ما با مسوولان روال هميشگي دارد و هرچند وقت يك‌بار با مسوولان صداوسيما يا معاونان رييس‌جمهور و وزرا جلساتي را براي بررسي مسائل مختلف برگزار مي‌كنيم.»

او ادامه داد: «اخيرا جلسه‌اي با آقاي علي عسگري رييس سازمان صداوسيما و معاونانش برگزار كرديم، جلسه بسيار خوبي كه در آن موارد مختلفي مطرح شد. در اين جلسه بيان شد كه توقع مجلس شوراي اسلامي آن است كه با توجه به شرايط اقتصادي، صداوسيما به عنوان پشتيبان توليد وقت بيشتري در اين زمينه گذارد و با برنامه‌هاي مختلفش همپوشاني داشته باشد تا بتوانيم از فضاي ايجاد شده عبور كنيم. موضوع بعدي هم به اعتبارات و مشكلات صداوسيما و نوع روابط با مجلس شوراي اسلامي بود.»

به گزارش ايسنا، سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: «در اين جلسه گلايه‌مندي نمايندگان از نحوه‌ برخي رفتارهاي صداوسيما هم مطرح شد اما هيچ موضوعي در خصوص اينكه مجري احضار شده باشد، وجود ندارد و اين صحت ندارد. مجلس شوراي اسلامي، آقاي ضياء مجري تلويزيون را احضار نكرده است. ما به كسي نگفتيم كه در صداوسيما ممنوع‌التصوير شود. اصلا اين در شأن هيات رييسه و مجلس شوراي اسلامي نيست، البته ممكن است صداوسيما با توجه به برنامه‌هايش كارهايي را پيش ببرد، اما ما چنين مواردي را مطرح نكرديم.»

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در ادامه به سوالي مبني بر اينكه پژمانفر نماينده مشهد بيان كرده كه هيات رييسه نمايندگان منتقد را سفر نمي‌برند و هزينه‌هاي درمان آنها را قطع مي‌كنند، پاسخ داد: «نوع بيمه نمايندگان مشخص است. اگر از ارگاني حقوق نمي‌گيرند و از مجلس شوراي اسلامي حقوق‌شان را دريافت مي‌كنند، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفته و همه هم نوع پوشش اين بيمه را مي‌دانند و طبيعتا اين موضوع دست هيات رييسه نيست. برخي ديگر از نمايندگان از ارگان‌هايي مامور به مجلس شدند كه آنها هم بيمه خود را دارند. ضمن اينكه همه نمايندگان و خانواده‌هاي‌شان بيمه تكميلي شده‌اند. ما تاكنون هيچ محدوديتي در اين باره نداشتيم.»

او درباره‌ انتقادات به هيات رييسه براي نحوه چينش سفرها هم گفت: «سفرهاي رييس مجلس شوراي اسلامي مشخص است، اتفاقا ما از رييس مجلس گلايه داريم كه چرا معمولا دوستان منتقد با او در سفرها همراه مي‌شوند. ساير سفرها هم بر مبناي فراكسيوني كميسيوني يا همراهي با دولت است.»

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي توضيح داد: «سفرهاي فراكسيوني مشخص است، اعضاي هر فراكسيون سفرهاي‌شان را انجام مي‌دهند كه آن هم بنا به درخواست و ارتباطات با كشورهاست. سفرهاي كميسيوني هم همين طور است، تصور مي‌كنم كه در اين دوره بيشترين سفرها مربوط به كميسيون فرهنگي است كه در دوره قبلي مجلس شوراي اسلامي كميسيون‌هاي فرهنگي، حقوقي و شوراها تعداد سفرهاي‌شان كم بود. ما به گونه‌اي تنظيم كرديم كه در اين دوره اجحافي در حق ساير نمايندگان نشود.»

نعمتي با اشاره به انتقادات مربوط به ديواركشي اطراف مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: «مجلس شوراي اسلامي قبلا داراي شرايط حفاظتي حساس بود كه اكنون به شرايط حياتي تبديل شده است. اينكه ديواركشي انجام شود يا خير، دست ما نيست. نهادهاي امنيتي كشور و ستاد كل فرماندهي معظم كل قوا و دستگاه‌هاي مربوطه در اين زمينه مجري و تصميم‌گير هستند و شرايط را تدوين مي‌كنند كه اين دست رييس مجلس شوراي اسلامي و هيات رييسه نيست و نهادهاي امنيتي اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. از طرف ديگر بعد از اتفاقات مجلس شوراي اسلامي شرايط تغيير كرد. دوستان هر زماني كه بخواهند، مي‌توانند موضوعات مالي را بررسي كنند كه اسناد و مدارك آن موجود است؛ ضمن آنكه ما هم كاره‌اي نيستيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون