• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4279 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي

رييس‌جمهوري در نشست هيات دولت:

اهميت نوسان ماهانه و هفتگي قيمت‌ها براي مردم

حسن روحاني، رييس‌جمهوري روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت با اشاره به فرارسيدن قيام 19 دي مردم قم گفت: قم و حوزه علميه اين شهر در نهضت اسلامي، به عنوان پيشران حركت انقلابي، نقش بسيار مهم و زيادي داشتند.

او همچنين تاكيد كرد كه امروز و در آستانه چهلمين جشن پيروزي انقلاب، بايد اشتغال جوانان و تامين معيشت مردم دو اولويت اصلي و مهم همه ما در كشور باشد و نبايد اجازه دهيم مردم با مشكل مواجه شوند.

همچنين بنا به گفته رييس‌جمهوري تورم ماه آذر، 12 ماهه، 18درصد است ولي تورم مواد غذايي و خوراكي 24درصد بوده است. روحاني همچنين اظهار كرد كه براي مردم تورم سالانه چندان اهميتي ندارد و آنچه براي مردم اهميت دارد نوسان قيمت‌ها به صورت ماهانه و حتي هفتگي است.

وزارت اطلاعات از اسماعيل بخشي

شكايت مي‌كند

در حالي كه حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري از دستور حسن روحاني براي پيگيري ادعاي شكنجه از سوي اسماعيل بخشي خبر داده ‌بود، پيش از ظهر روز چهارشنبه محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري از شكايت وزارت اطلاعات از اين فعال كارگري خبر داد.

رييس دفتر رييس‌جمهور گفت كه چهارشنبه، وزير اطلاعات گزارشي از بررسي‌هاي خود در مورد ادعاهاي اسماعيل بخشي را ارايه كرد و مشخص شد آنچه بخشي ادعا كرده به هيچ‌وجه درست نبوده است.

او همچنين توضيح داد كه براساس دستور هفته پيش رييس‌جمهور وزير اطلاعات هياتي را به استان خوزستان فرستاد و از همه بخش‌هاي ذي‌ربط بررسي به عمل آمد. وزير اطلاعات گزارش خود را به دولت ارايه كرد. در اين بررسي‌ها حتي با خود اسماعيل بخشي هم صحبت شده است.

براساس اظهارات واعظي آنچه اسماعيل بخشي گفته به هيچ‌وجه درست نبود و در اين زمينه كار تبليغاتي انجام شده است.

همچنين لعيا جنيدي، معاون حقوقي رييس‌جمهوري نيز در اين مورد گفته‌ كه «هيات رسيدگي كه از سوي رييس‌جمهور تشكيل شده است كار خود را انجام مي‌دهد و گزارشش را اعلام خواهد كرد. فكر مي‌كنم وزير اطلاعات هم نتيجه‌ بازرسي خود را اعلام كند. هدف هيات رييسه مجلس اين است كه حرف‌هاي اسماعيل بخشي را بشنود. از وي در مجلس شوراي اسلامي هم دعوت شده است تا صحبت‌هايش را مطرح كند.»

او همچنين به رسانه‌ها توصيه كرد كه نبايد درمورد اتفاقاتي از اين دست زود قضاوت كنند.

واكنش واعظي به اظهارات اصلاح‌طلبان

محمود واعظي كه اين روزها اظهاراتش در مورد ائتلاف‌هاي 92 و 96 شائبه‌برانگيز شده و واكنش‌هايي را از سوي اصلاح‌طلبان در پي داشته است، روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در اين مورد توضيح داد و بار ديگر همان صحبت‌هاي قبلي را تكرار كرد. او البته گلايه كرد كه برخي صحبت‌هاي او را نخوانده و با استناد به توييت كس ديگري موضع گرفته‌اند و گفت «برخي از آنها افرادي هستند كه به دنبال مطرح كردن خود هستند. توصيه مي‌كنم به دنبال اختلاف نباشند، ما به دنبال وحدت و همكاري هستيم. به ضرر خودشان است كه اين مسائل را مطرح مي‌كنند. نمي‌شود از يك طرف به دولت انتقاد كنند و از طرفي بخواهند در دولت باشند، بايد تكليف خود را مشخص كنند. از دوستان آنها در استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و معاونت وزرا حضور دارند. وقتي به دولت انتقاد مي‌كنند يعني به همفكران خود انتقاد مي‌كنند. آنها بايد تكليف خود را روشن كنند. نمي‌شود هم در دولت باشند و هم انتقاد كنند.»

تعديل كاركنان دولت؛ آري يا نه؟

جمشيد انصاري، ‌معاون امور اداري و استخدامي رييس‌جمهوري نيز ديروز در حاشيه نشست هيات دولت به سوالي كه اين روزها حاشيه‌هايي ايجاد كرده، پاسخ داد. انصاري در پاسخ به اين سوال كه آيا دولت براي تعديل نيرو برنامه‌اي دارد، ‌گفت: «قانوني براي تعديل كاركنان دولت نداريم. محدود كردن ورود نيروهاي جديد، به معني تعديل كاركنان دولت نيست. همچنين براساس قانون مديريت خدمات كشوري، در طول فعاليت دولت يازدهم و دوازدهم، يك‌سوم تعداد بازنشستگان هر سال، نيرو جذب كرده‌ايم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون