• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4288 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

دوازده/ گپي با سيد جمال ساداتيان تهيه‌كننده فيلم «متري شش ونيم»

فيلم سعيد روستايي به جشنواره مي‌رسد

تينا جلالي

 

 

سعيد روستايي كارگردان جوان سينما بعد از ساخت فيلم «ابد و يك روز» بود كه به چهره شناخته‌شده دنياي هنر تبديل شد. فيلمسازي كه در اولين فيلمش توامان به محتوا و ساختار توجه كرد و از قصه «ابد ويك روز» فيلمي ساخت كه بين مردم بينندگان زيادي داشت. در سينماي ايران كم پيش مي‌آيد كارگرداني همزمان توجه جشنواره فيلم فجر، جشن خانه سينما و انجمن منتقدان سينمايي را يكجا به خود جلب كند و اكثر جوايز بخش‌هاي مختلف را به خود اختصاص دهد. نكته‌اي كه در مورد فيلم «ابد و يك روز» صادق بود.

حالا سعيد روستايي دومين اثر خود را با نام «متري شش ونيم» ساخته وقرار است در جشنواره فيلم فجر رونمايي شود. فيلمي به تهيه‌كنندگي سيد جمال ساداتيان كه از آذر سال گذشته به صورت رسمي پيش‌توليد را آغاز كرد اما در مقطعي به خاطر ساخت لوكيشن‌هاي مربوط به صحنه‌هاي فيلم متوقف شد. «متري شش و نيم» از پروداكشن عظيمي برخوردار است و اغلب لوكيشن‌هاي اين فيلم از نو ساخته شده و به طور ثابت چيزي نزديك به 5 ماه زمان فيلمبرداري اين فيلم بوده.

تهيه فيلمي با چنين وسعتي بر عهده سيد جمال ساداتيان از توليد‌كنندگان صاحب‌نام سينما است كه در مقطعي توليد فيلم‌هاي بحث‌برانگيزي همچون «چهار‌شنبه سوري» اصغر فرهادي و «به رنگ ارغوان» ابراهيم حاتمي‌كيا، «برف روي كاج‌ها»ي پيمان معادي را بر عهده داشت. با اين پيشينه‌اي كه سازندگان فيلم متري وشش نيم دارند بعيد نيست خروجي فيلم محصول استانداردي باشد.

فارغ از چگونگي كيفيت اين فيلم در حال حاضر بحث مهم اين است كه مراحل فني اين فيلم در زمان مقرر تمام مي‌شود و آيا اين فيلم فرصت نمايش در فجر را پيدا مي‌كند يا خير كه ساداتيان تهيه‌كننده اين فيلم به «اعتماد» مي‌گويد: «قطعا فيلم موعد مقرري كه برايش مشخص شده در جشنواره فجر نمايش داده مي‌شود و در حال حاضر هم كليه مراحل فني فيلم انجام شده تنها ميكس فيلم باقي مانده كه آن هم ظرف چند روز آينده به پايان مي‌رسد.»

ساداتيان با اشاره به اينكه همزمان بافيلمبرداري تدوين و صداگذاري فيلم هم انجام مي‌شد درباره فضاي اين فيلم توضيح مي‌دهد: «متري شش و نيم هيچ شباهتي به فيلم گذشته سعيد روستايي ندارد. بازي‌ها و نقش‌ها كاملا متفاوت است، تنها موضوع فيلم است كه داستان در حوزه مواد مخدر تعريف مي‌شود.»

اين تهيه‌كننده درباره ميزان استقبال از اين فيلم توضيح مي‌دهد: «به نظر من فيلم «متري شش و نيم» اثر قابل اعتنايي شده و في‌نفسه فيلم خوبي به حساب مي‌آيد، تا به حال هم منتقدان و مسوولان وزارت ارشاد فيلم را ديدند ابراز رضايت داشتند به هر جهت هر اثري كه توليد مي‌شود از ذات بشر شكل مي‌گيرد و بايد منتظر بمانيم ببينيم نظر افراد جامعه و مخاطبان نسبت به اين فيلم چيست. من فيلم‌هاي ديگر دوستان و همكاران را نديدم آنچه كه مي‌دانم تلاش همه اهالي سينماست تا فيلم‌هايي توليد كنيم كه به پيشرفت سينما كمك كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون