• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4288 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

همه آن چيزي كه بايد از جشنواره فيلم فجر بدانيم

چند روز بيشتر نمانده است

تا چند روز ديگر درهاي سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر به روي عموم تماشاگران باز مي‌شود و مخاطبان سينما مي‌توانند در جريان جديدترين محصولات سينماي ايران قرار بگيرند. فيلم‌هايي از سينماگران مختلف اعم از جوان تا حرفه‌اي، گمنام تا شناخته شده همه در اين رويداد مهم نمايش داده مي‌شود. تورنمنتي كه باعث 10 روز اشتياق و هيجان ميان اهالي سينما مي‌شود.

 

استقبال بالا از پيش‌فروش اينترنتي فيلم‌ها

بعد از اعلام نام فيلم‌هاي بخش‌هاي مختلف جشنواره فيلم فجر، از دقايق ابتدايي صبح روز گذشته پيش فروش بليت‌هاي جشنواره در سايت سينما تيكت آغاز شد. استقبال از بليت‌هاي جشنواره فجر به حدي بود كه در كمتر از يك ساعت بيش از 4 هزار و 500 نفر بليت فيلم‌هاي جشنواره فجر را خريداري كردند به‌طوري كه پس از گذشت يك ساعت حدود ۸۰ درصد ظرفيت، پيش‌فروش شد و همچنان هم فروش بدون وقفه ادامه دارد. آنچه كه بيان مي‌شود اقبال مخاطبان در يك ساعت ابتدايي فروش اينترنتي بليت فيلم‌ها نسبت به زمان مشابه سال گذشته ميزان فروش بليت‌ها 20 درصد افزايش داشته است.

خبرگزاري موج نوشت: «قيمت خريد بليت از طريق اينترنت براي هر سري 11 تايي براي سينماهاي مركز و شمال شهر تهران 132 هزار تومان است و از طريق گيشه 165 هزار تومان است و براي سينماهاي جنوب شهر 88 هزار تومان و از طريق گيشه 110 هزار تومان است. خريد بليت‌ها به‌صورت سري فقط از طريق اينترنت امكان‌پذير است و خريد بليت تكي از طريق گيشه امكان‌پذير است. همچنين هر فرد با كدملي خود مي‌تواند 2 انتخاب و در مجموع حداكثر 4 سري بليت تهيه كند. فيلم‌ها به 3 گروه سينماي ايران 1، سينماي ايران2 و سينماي ايران 3 تقسيم شده‌اند و در هر كدام از تقسيمات آثار مستند، كوتاه و پويانمايي نيز وجود دارد.» البته عزت‌الله عليزاده معاون اجرايي جشنواره فيلم فجر با اشاره به ۱۴ مجموعه سينمايي با ۲۴ سالن در نقاط گوناگون شهر تهران كه براي نمايش مردمي فيلم‌هاي جشنواره در نظر گرفته شده‌اند، به ايسنا گفت: « امسال تصميم گرفتيم گيشه به آن معنايي كه در دوره‌هاي قبل بوده، نباشد چون باعث اذيت شدن و ايجاد سختي براي مردم مي‌شود و احتمال دارد براي احترام به مخاطبان در بخش فروش بليت‌ از طريق گيشه تا هفتم بهمن ماه به اين جمع‌بندي برسيم كه آنها را هم از طريق سايت فروش، عرضه كنيم.حدود هفت هزار صندلي براي جشنواره داريم كه بخش اعظم آن در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و ۱۰ تا ۱۵ درصد هم به نهادها و سازمان‌ها اختصاص دارد. در روزهاي سوم و چهارم بهمن‌ماه سازمان‌ها و نهادها با ارايه نامه سازمان‌هاي مربوطه بايد به محل پيش فروش بليت‌ها يعني پرديس ملت مراجعه كنند تا بر اساس ظرفيتي كه براي‌شان در نظر گرفته شده بتوانند بليت بگيرند.مخاطباني كه بليت‌هاي خود را از طريق سايت خريداري كرده‌اند هم مي‌توانند از دو طريق، بليت‌ها را دريافت كنند كه يا بايد روزهاي پنجم و ششم بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح به محل اعلام شده در سايت مراجعه يا از طريق پيك بليت‌ها را دريافت كنند. در اين ميان به اين نكته هم بايد اشاره كرد كه تنها چند ساعت از آغاز بليت فروشي در سايت نگذشته بود كه تعداد زيادي از بليت‌هاي جشنواره فجر با قيمت‌هايي چند برابر براي فروش روي سايت ديوار قرار گرفت. اين همه اشتياق و هيجان آن هم در دقايق ابتدايي براي اين رويداد كمي باعث تعجب و البته خشنودي است. به اين نكته مهم بايد اشاره كرد كه پيش فروش بليت‌هاي سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر تا ساعت 22 امروز دوشنبه اول بهمن ماه در سامانه بليت فروشي به
آدرس fajr.cinematicket.org ادامه دارد.

 

چه سينماهايي در تهران ميزبان جشنواره فجر هستند

طبق آنچه كه اعلام شده سينما‌هاي «آزادي (شهر فرنگ، شهر قصه، شهر هنر و شهرهفتم)، آستارا، استقلال، ايران مال، تماشا، جوان، راگا، زندگي، شكوفه، فرهنگ، كورش، كيان، ماندانا و مگامال مكان‌هايي هستند كه به نمايش فيلم‌هاي جشنواره فجر اختصاص دارند.

 

مشكل پاركينگ رفع مي‌شود

اگر بگوييم بخش اعظمي از انتقاداتي كه امسال و سال گذشته متوجه جشنواره فجر شده است به چگونگي رفت و آمد اصحاب رسانه به پرديس سينمايي ملت به عنوان سينماي رسانه در سي‌وهفتمين جشنواره فيلم فجر مي‌شود بيراه نگفته‌ايم. دليل مهم انتقاد رسانه‌ها هم اين است كه اين پرديس از پاركينگ مناسبي برخوردار نيست. امسال شوراي سياست‌گذاري جشنواره در جهت حل بخشي از مشكلات پاركينگ و دسترسي اهالي رسانه به پرديس ملت تفاهمنامه همكاري بين شركت پيشگامان فناوري و دانش آراميس (تپسي) امضا كردند و براساس تفاهمنامه امضا شده قرار است تپسي در طول 10 روز برگزاري جشنواره فيلم فجر، رفت و آمد اصحاب رسانه به پرديس ملت و محل برگزاري مراسم افتتاحيه و اختتاميه را تسهيل كند. اهالي رسانه مي‌توانند روزانه دو بار از طريق كدي كه روابط عمومي جشنواره در اختيار آنها قرار مي‌دهد از خدمات اين شركت استفاده كنند.

 

جشنواره فيلم فجر در شهرهاي مختلف

امسال هم همچون سال‌هاي گذشته جشنواره فيلم فجر در شهرهاي مختلف ايران برگزار مي‌شود. پرديس سينمايي سيتي سنتر به عنوان محل اكران فيلم‌هاي جشنواره فجر در اصفهان انتخاب شد به اضافه اينكه 11 تا 14 فيلم اين دوره از جشنواره فيلم فجر در مجتمع فرهنگي هنري فجر شهر سنندج استان كردستان ، سينما مهتاب قزوين و سينما ميرزاكوچك رشت اكران مي‌شود. در شيراز سه مجموعه تالار حافظ، هنرشهر آفتاب و پرديس گلستان با برخورداري از 1650 صندلي به نمايش آثار جشنواره سي وهفتم در بخش‌هاي مختلف سوداي سيمرغ، نگاه نو و سيمرغ پروانه خواهند پرداخت. به احتمال قوي روزهاي آينده هم نام شهرهاي ديگري به اين اسامي اضافه مي‌شود.

 

بزرگداشت‌ها و نكوداشت‌ها

امسال در چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر مزين به چند بزرگداشت و يك نكوداشت است. براي آقاي بازيگر سينماي ايران عزت‌الله انتظامي نكوداشت ترتيب داده شده است و ابراهيم حقيقي طراح و مدير هنري، عزيزالله حميدنژاد كارگردان و فيلمنامه‌نويس، خسرو خسروشاهي صداپيشه، عباس گنجوي تدوينگر و فاطمه معتمدآريا بازيگر، پنج سينماگري‌ هستند كه در سي‌وهفتمين جشنواره فيلم فجر مراسم بزرگداشتي براي آنان برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون