• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4294 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

الياس حضرتي:

در ديدار دوستانه با وزير ارشاد از كاستي‌ها سخن گفتيم

الياس حضرتي درباره جلسه او و چند نماينده ديگر مجلس با وزير ارشاد گفت: در اين جلسه هيچ صحبتي از استيضاح نبود؛ چراكه اصلا مجلس فعلا در چنين شرايطي نيست. از طرف ديگر ما خودمان كمك حال وزير ارشاد هستيم و به آنجا رفتيم تا در بحران كمبود بودجه و زير فشار تنگ‌نظران و خشك‌مقدس‌ها و اراده‌اي كه نه سينما، نه موسيقي و نه تئاتر و كلا هنر را دوست ندارند، كمك كنيم.

يك كانال تلگرامي در خبري كه با توجه به اغلاط املايي آن مشاهده شد و نشان از تعجيل براي خبرسازي بوده كه مدعي شده بود محمدعلي وكيلي، مصطفي كواكبيان و الياس حضرتي در دفتر وزير ارشاد سيدعباس صالحي را تهديد به استيضاح كرده‌اند.

الياس حضرتي، عضو فراكسيون اميد مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين» در واكنش به خبر منتشر شده با بيان اينكه اين خبر از همان ابتدا داراي ايراد است، گفت: جلسه با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز شنبه برگزار شده است و نه ديروز. همچنين اين جلسه بعد از ظهر برگزار نشده و حوالي ظهر برگزار شد و ما ناهار ميهمان آقاي صالحي بوديم. از سوي ديگر اين جلسه با حضور ما سه نفر نبود كه برگزار نشد و چهار نفر بوديم؛ وكيلي، كواكبيان، مازني و بنده ميهمانان اين جلسه بوديم. مازني به عنوان رييس كميسيون فرهنگي، وكيلي به عنوان عضو هيات رييسه و همين طور عضو كميسيون فرهنگي مجلس و نماينده كميسيون فرهنگي در كميسيون تلفيق كه بودجه را بررسي مي‌كند.

او ادامه داد: جلسه برگزار شده با آقاي سيدعباس صالحي بسيار دوستانه و مثبت بود. به گفته الياس حضرتي ديدار ديروز با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اولين جلسه نبوده است. عضو فراكسيون اميد مجلس در ادامه با بيان اينكه جلسه با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه سلسله جلسات سابق با سيدعباس صالحي بوده است، اظهار داشت: همه نمايندگاني كه در اين جلسه حضور داشتند با وجود جايگاه‌شان در مجلس به واسطه اتصالي كه با حوزه فرهنگ دارند، دغدغه‌هاي جدي‌اي را در اين حوزه دنبال مي‌كنند و بر همين اساس هدف از برگزاري مستمر چنين جلساتي تقويت وجه اشتراك با نهادهاي فرهنگي و كميسيون فرهنگي مجلس بوده تا بتوانيم در اين نشست‌هاي مشترك، مشكلات و چالش‌هاي حوزه فرهنگ را شناسايي و بررسي كنيم و در جهت رفع معضلات و مشكلات موجود و جاري همكاران را ياري دهيم. حضرتي با بيان اينكه تا به حال چندين جلسه با صالحي از سوي اين چهار نماينده مجلس برگزار شده است، خاطرنشان كرد: ما قبل از ديدار با آقاي صالحي با آقايان صالحي‌اميري و علي جنتي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چنين نشست‌هايي داشته‌ايم.

اتصال با حوزه فرهنگ و تلاش براي رفع موانع و مشكلات حوزه فرهنگي جدي‌ترين دليلي است كه الياس حضرتي از آن براي برگزاري نشست‌هاي مشترك دوستانه با وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي ياد مي‌كند.

مدير مسوول روزنامه اعتماد ادامه داد: جلسه‌ ديروز با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به دنبال سلسله جلسات قبلي‌ و با محوريت راهكارهاي لازم براي كمك به وزارت ارشاد در مجلس بوده است. حضرتي ادامه داد: با توجه به وضعيت بودجه امسال در دستگاه‌هاي دولتي و كاهش بودجه در اين سلسله جلسات به دنبال شناسايي و اتخاذ راه‌حل و تدابيري بوديم تا حوزه فرهنگ آسيب كمتري ببيند.

او گفت: علاوه بر بحث بودجه مشكلات حوزه فرهنگ ازجمله مسائل مربوط به مطبوعات، سينما و تئاتر مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: مطبوعات و رسانه بخشي از كار روزانه ما است. مسائل مربوط به سينما كه دچار سقوط جدي شده و من در اين جلسه به‌ طور مفصل توضيح دادم كه دهه اول انقلاب، سينماي ايران فرهيختگاني همچون ناصر تقوايي و بهرام بيضايي را داشت اما حالا آنقدر فضاي سينما سخيف شده كه گاهي بعضي از فيلم‌ها را حتي نمي‌شود با خانواده تماشا كرد. مردم هم وقتي فيلم هنري درست و فاخر به واسطه سنگ‌اندازي‌هاي غلط نمي‌بينند به تماشاي همين فيلم‌‌هاي سخيف روي مي‌آورند. علاوه بر اينكه فساد مالي هم به‌شدت گريبان سينما را گرفته است.

حضرتي با بيان اينكه در حوزه موسيقي هم شاهد آن هستيم كه استعدادهاي زيادي به خاطر محدوديت‌هاي نابجا به موسيقي زيرزميني و خياباني پناه برده‌اند، گفت: ما در اين جلسه به حوزه تئاتر و دستگيري‌هاي اخير خانه تئاتر هم پرداختيم و مفصل در اين باب به گفت‌وگو پرداختيم.

او گفت: درباره معاونت مطبوعاتي هم صحبت‌هايي شد. به خاطر اينكه سرنوشت مطبوعات به اين معاونت گره خورده و تا به امروز سرنوشت عجيبي داشته، مشكلات زيادي كه براي مطبوعات ايجاد كرده به علاوه نگاه كمي كه همواره داشته است. وزير هم مشكلات و درد دل‌ها و گرفتاري‌هايي داشتند كه برخي از آنها را خواستند كه جايي مطرح نشود. اتفاقا جناب وزير هم در برخي از بخش‌ها با ما هم‌ناله بودند.

حضرتي با بيان اينكه در اين جلسه هيچ صحبتي از استيضاح نبود، گفت: چر اكه اصلا مجلس فعلا در چنين شرايطي نيست. از طرف ديگر ما خودمان كمك حال وزير ارشاد هستيم و به آنجا رفتيم تا در بحران كمبود بودجه و زير فشار تنگ‌نظران و خشك مقدس‌ها و اراده‌اي كه نه سينما، نه موسيقي و نه تئاتر و كلا هنر را دوست ندارد، ياري دهيم.

وي افزود: در جلسه دوستانه با وزير ارشاد هيچ تهديدي وجود نداشت اما گروهي كه نگران هستند تا روزي كسي به ارشاد بيايد و پرونده‌هاي مالي گذشته ارشاد را بررسي كند با جعل خبر، فرار رو به جلو مي‌كنند. حضرتي تاكيد كرد: متخلفان از هرگونه نشست، جلسه و صحبت اظهار نااميدي مي‌كنند و كارشان هم سياه‌نمايي است. گروهي كه با اقدامات‌شان، مشكلات زيادي را به وجود آوردند به نحوي كه اخيرا باعث استعفاي آقاي سلطاني‌فر هم شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون