• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4298 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

احمد جنتي در مراسم چهلمين سالروز ورود امام به كشور:

مردم تحمل گرسنگي و تشنگي را دارند ولي تحمل شكست انقلاب را ندارند

آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان و رييس مجلس خبرگان رهبري روز جمعه 12 بهمن ماه در مراسم چهلمين سالروز ورود تاريخي امام خميني به ميهن كه در حرم بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، سخنراني كرد. به گزارش ايسنا، دبير شوراي نگهبان در اين مراسم گفت: «سلام بر روح پاك امام‌مان حضرت امام خميني (ره)، سلام بر شما امت امام كه از پرچم افراشته امام نگهباني كرديد و از امانتي كه امام به شما سپرد، پاسداري كرديد. اميرمومنان مي‌فرمايند: جهاد يكي از درهاي بهشت است كه اين در مخصوص اولياي ويژه خداست، از اين در فقط اولياي ويژه وارد بهشت مي‌شوند، امام ما اين در را باز كرد، اين در از عاشوراي حسيني بسته شده بود، بعد از شهادت امام حسين (ع) در شهادت و جهاد بسته شده بود.»

او ادامه داد: «امام كاري كرد كه در تاريخ غير از انبيا و ابراهيم و پيامبران ديگر بي‌نظير است، براي اسلامي كه عزت خودش را از دست داده بود قدم برداشت، اسلامي كه مايه عقب‌ماندگي عنوان مي‌شد و غربي‌ها اين را تاكيد داشتند و مسلمانان باور كرده بودند كه اگر عزت مي‌خواهيم بايد به سوي علم و صنعت و غرب برويم.»

به گفته جنتي، آنها باور كرده بودند كه اسلام براي ١٤٠٠ سال پيش بود و به درد امروز نمي‌خورد و امروز بايد به سوي غرب رفت. معجزه‌اي كه امام كرد اين بود كه اسلام را عزيز كرد. به مسلمان‌ها نشان داد كه اگر اسلام مي‌خواهيد و اگر دنياي خوب و رفاه مي‌خواهيد به اسلام بپيونديد. به مردم ما هيهات من الذله را ياد داد. مردم هم بعد از دعوت امام گفتند چرا امريكايي‌ها و انگليسي‌ها زمام امور را در دست بگيرند؟ چرا ذلت را براي‌مان بياورند؟ براي همين هم دعوت امام را لبيك گفتند. آفرين بر آنها كه گفتند «مي‌ميريم ذلت نمي‌پذيريم». از اين پس بود كه هيهات من الذله شعار محرومان شد. با اين عزت امام قرآن خدا و پيامبر (ص) را دوباره زنده كرد. امام بر اين باور تاكيد داشت كه اسلام مي‌تواند حكومت كند. امام قدرتي به وجود آورد كه اكنون شاهد آن هستيد. چهل سال از پيروزي انقلاب مي‌گذرد، در اين چهل سال تمام دنيا تلاش كردند جلوي ما را بگيرند. حكومت اسلامي براي دنيا نامفهوم بود و مي‌گفتند اسلام براي نماز و روزه است و اسلامي كه بخواهد قدرت نظامي، سياسي و اجتماعي باشد را منكر مي‌شويم.»

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: «همه شرق و غرب متحد شدند كه طرح حكومت اسلامي طرح بي‌بنيادي است و عملي نيست و به زودي منهدم مي‌شود و نمي‌تواند پايدار باشد، اينها اين‌گونه فكر مي‌كردند ولي شاهد بودند كه قدرت اسلام باقي ماند، آنها در اين چهل سال تلاش كردند قدرت ما را بشكنند ولي نتوانستند، اين براي دنيا درس و عبرت است.»

دبير شوراي نگهبان ادامه داد: «شما شاهد تلاش دشمن هستيد؛ تلاش دارند قدرت اسلام را بشكنند. ٨ سال با ما جنگ كردند، باور نداشتند با ضعف نظامي كه داشتيم، بتوانيم تاب بياوريم. انقلاب و اسلام، انسان ساخت. هر چه از امام بگوييم كم گفتيم. توصيه مي‌كنم هر چه مي‌توانيد امام را بشناسيد. بايد خدا و پيامبر و معصومين و سپس امام خميني را بشناسيم، از امام درس بندگي بگيريم. امام بالاترين سياستمدار بود، سياست امام را هيچ يك از غربي‌ها نتوانستند بشكنند، امام لحظه‌شناس بود، راه دشمن را مي‌شناخت و راه آنها را سد مي‌كرد. امام عابد بود و وضعيت خاصي بين خود و خدا داشت، اهل نماز با حضور قلب و اهل دعا و مناجات بود، هم عبادت مي‌كرد و هم حكومت مي‌كرد و درس اداره مملكت را به مسوولان مي‌داد.»

آيت الله جنتي در ادامه سخنانش در اين مراسم گفت: «هر جا گرهي بود، مقامات پيش ايشان مي‌رفتند و امام گره را باز مي‌كرد. مسوولان ما خود اهل سياست بودند ولي جايي اگر گير مي‌كردند به امام مراجعه مي‌كردند و امام مشكل را حل مي‌كرد. آثار امام را بخوانيد، صحيفه امام را بخوانيد به نفع دنياي شما و آخرت است. اين آثار براي هميشه زنده است. وصيت امام درسي براي مسوولان و مجلس و دولت و قوه قضاييه و نظاميان و فرهنگيان است. اين درس هميشه زنده است، بلاتشبيه مثل قرآن كه درس زندگي است اين هم راه قرآني است.»

او خاطرنشان كرد: «اين قدرتي كه خدا به شما مردم داده و به اسلام داده شكست‌ناپذير است. تا ما به راه امام و اسلام پايبنديم، اين قدرت پابرجاست. امريكاي لعنتي هر كاري مي‌تواند، مي‌كند. تحريم‌ها را ببينيد؛ از جنگ نظامي گذشتند و جنگ رواني را آغاز كردند. قصد دارند افكار مردم را نسبت به اسلام بد كنند. مي‌خواهند حيا و عفت را از بين ببرند. به كشورها مي‌گويند با ايران همكاري نكنيد. خدا ريشه اينها را بكند و نابودشان كند، اينها مست دلارهاي نفتي هستند، هر چه امريكا بگويد آنها كمك‌شان مي‌كنند اما نمي‌توانند و نخواهند توانست به اهداف خود دست پيدا كنند.»

رييس مجلس خبرگان رهبري معتقد است: «ما مشكلات زيادي را پشت سر گذاشتيم، در اوايل انقلاب از هر طرف به ما حمله مي‌شد، چقدر بزرگان و مردم توسط منافقان كشته شدند؟ تجزيه‌طلب‌ها حركت كردند تا كشور از هم تجزيه شود، همه اينها شكست خوردند، تروريست‌ها آمدند و مسلمانان و مردم را كشتند، ولي كاري از پيش نبردند. آنها شكست خوردند و اسلام باقي ماند. اكنون همه اين كارها را مي‌كنند تا مردم را از پا در آورند، براي ما مشكلات اقتصادي ايجاد مي‌كنند تا مردم نان براي خوردن نداشته باشند تا اين فكر ايجاد شود كه بايد امريكا بيايد تا وضعيت را درست كند. قصد دارند اين باور را كه قدرت شما تمام شده و نوبت ماست به مردم و برخي مسوولان تزريق كنند؛ مي‌گويند اگر آب و نان مي‌خواهيد ما بياييم و به شما بدهيم، مردم حاضرند از جان‌شان بگذرند، ولي از دين‌شان نگذرند.»

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: «مردم تحمل گرسنگي و تشنگي را دارند، ولي تحمل شكست انقلاب را ندارند. مردم در مقابل دشمن مقاومت كردند. اكنون بايد قدر خود را بدانيم. مشكلات معيشتي هم داريم كه قسمتي مربوط به دشمن و قسمتي مربوط به خودماني‌هاست. برخي يا كاربلد نيستند يا عرضه كار ندارند يا به فكر خود هستند. امروز شاهد هستيم كه اموال بيت‌المال را در موضوع ارز غارت كردند، البته آنها را محاكمه كردند. دنياطلبي در برخي مسوولان نفوذ كرده، برخي مقامات باور كردند، نمي‌توانيم كشور را اداره كنيم مگر با كمك امريكا. امريكا خودش در اداره كشور خود مانده، اين همه گرسنه در امريكاست، ميليون‌ها گرسنه دارد، وضعيت امريكا رو به افول است. متحدان آنها گوش به حرف‌شان نمي‌دهند، ما نبايد از امريكا بترسيم نبايد از خودمان نااميد شويم، مشكلات قابل حل است، مقام معظم انقلاب فرمودند كه ما مشكل غير قابل حل نداريم، نبايد باور كنيم كه ما نمي‌توانيم.»

جنتي ادامه داد: «امام فرمودند ما مي‌توانيم، پس ما مي‌توانيم قدرت دشمنان را بشكنيم ما مي‌توانيم قدرت دلار را بشكنيم و وضع مملكت را آباد كنيم. چقدر در اين مملكت در انقلاب به مردم خدمت شد اين خدمت در دنيا بي‌نظير است، ببينيد كجاي دنيا يك حكومت ٤٠ سال با دشمن جنگيد و پا برجا ماند. دشمنان و جهان معتقد بودند، اسلام نمي‌تواند حكومت كند اين‌گونه افكار را مسموم مي‌كردند ولي اسلام ماند پس ما مي‌توانيم.»

به عقيده او، ما بايد نهي از منكر را مورد توجه قرار دهيم و به مسوولاني كه به فكر شكم‌شان هستند، فرياد بزنيم كه سر سفره شهدا نشسته‌ايد، چرا مشكل‌ها را حل نمي‌كنيد؟ شما به مردم بدهكاريد، اين مردم بايد هميشه مطالبه داشته باشند. مسوولان به مردم بدهكار هستند. مشكلات قابل حل است فقط صبر مي‌خواهد. دنيا درياي پر موج است ما بايد موج‌شكن باشيم. ما مي‌توانيم.

آيت الله جنتي همچنين يادآور شد: «ما جوانان پراستعداد زيادي داريم، غربي‌ها اين جوانان را مي‌دزدند چون خودشان اين جوانان را ندارند، از جوانان استقبال مي‌كنند. ما داراي قدرت نيروي انساني و جوانان با استعداد هستيم البته اگر اجازه بدهند آنها قدرت را در دست بگيرند و به صحنه بيايند. بايد سياست كلي ما اين باشد افراد ناتوان به كنار روند و جوانان جايگزين شوند، همچنين وحدت كلمه هم بايد مورد توجه باشد، اختلاف به نفع هيچ‌كس نيست، از با خود در افتادن نفعي نمي‌بريم. اختلاف‌نظر داريم ولي بايد وحدت بين مسوولان مردم مورد توجه باشد، اگر مسوولان با هم درگير شوند اين به مردم هم سرايت مي‌كند، بايد از تفرقه پرهيز كنيم.»

رييس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: «ما بايد بدانيم خدا كمك‌مان مي‌كند. امام را خدا آفريد و تربيت كرد. جنگ را خدا فتح كرد. حجاب مرز خداست و شكستن مرز خدا به نفع كسي نيست. بايد جلوي ربا و ثروت‌افزوني‌هاي اشتباه گرفته شود. چرا بايد عده‌اي حقوق نجومي بگيرند و عده‌اي گرسنه باشند؟ خدا عمر رهبري را افزون كند. كمر بسته مانند كوه مقابل دشمن ايستاده و با غرب مي‌جنگد و از سويي بايد با رباخواران و قدرت‌طلبان و بي‌بند و باري‌ها بجنگد. اين فضاي مجازي را چه كسي بايد اصلاح كند؟ جز دولت و حكومت؟ چرا اين قدر بايد اين فضا باز باشد كه جوانان منحرف شوند و موجب افزايش طلاق شود. در اين فضا فحشا آموزش داده مي‌شود. از اين فضا بايد به نفع مردم و انقلاب استفاده شود. بايد فضاي مجازي را به دست بگيريم.» جنتي در پايان گفت: «دشمن باور كرد كه نظام در ٤٠ سالگي از بين مي‌رود، خير! نظام سر پا مانده و جشن پيروزي را هم برگزار مي‌كنيم و ٢٢ بهمن بهتر از هر سال مانند ٩ دي برگزار مي‌شود. مردم در صحنه هستند، اين انقلاب تا ظهور
حضرت مهدي (عج) بر قدرت باقي مي‌ماند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون