• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4307 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

وزارت كار رتبه اول در پاسخگويي و شفافيت

براساس جدول منتشر شده از سوي دبيرخانه سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات، وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي به عنوان پاسخگوترين و شفاف‌ترين سازمان به اين سامانه معرفي شده است.

روزبه كردوني(رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي) با اشاره به اهميت توجه دستگاه‌ها به سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات به خبرنگار ايلنا گفت: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و براساس جدول منتشر شده از بين 53 دستگاه، وزارتخانه و استانداري، وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي رتبه يك را در سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات تا 23 بهمن 97 كسب كرده است.

وي ادامه داد: براساس آمار اعلام شده در مجموع 1هزار و 9 سند از 53 دستگاه منتشر شده 332 سند مربوط به وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي انتشار يافته كه حدود يك‌سوم كل اسناد منتشر شده را شامل مي‌شود.

كردوني با اشاره به اينكه اسناد منتشر شده در سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات به دنبال درخواست عموم مردم و سوال‌هايي است كه آنها مطرح كرده‌اند، منتشر شده است، افزود: بيشتر سوالات و سندهايي كه متقاضيان از طريق اين سامانه از وزارت كار درخواست كرده‌اند پيرامون انتشار قوانين و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اطلاعات مربوط به حوزه وزارتخانه بوده است. همچنين مسائل مربوط به روابط كارگري و كارفرمايي نيز از جمله سوالاتي بود كه از وزارت كار در اين سامانه سوال شده و وزارتخانه به اين سوالات جواب
داده است.

وي با اشاره به اينكه اسنادي كه از سوي وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي منتشر شده؛ تمام سازمان‌هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه را دربرمي‌گيرد، افزود: براساس سياست‌هاي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي شفافيت سرلوحه كار اصلي اين وزارتخانه است و ما در مسير پاسخگويي به عموم خود را ملزم به پاسخگويي به افكار عمومي مي‌دانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون