• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4321 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ اسفند

صادرات ايران به جمهوري آذربايجان افزايش يافت

سفير ايران در جمهوري آذربايجان گفت: حجم كالاهاي صادراتي ايران به جمهوري آذربايجان در سال 2018 ميلادي در همسنجي با سال پيش از آن 73 درصد افزايش داشته است.

جواد جهانگيرزاده روز يكشنبه در آيين بهره‌برداري از مرحله دوم پايانه مرزي بيله‌سوار مغان افزود: اين شرايط بايد ادامه داشته باشد زيرا فضاي مناسبي براي صادرات و ارزآوري به كشور فراهم شده است.

او تاكيد كرد: بايد اعتراف كرد كه پايه پيوندهاي بازرگاني ما با جمهوري آذربايجان ضعيف است و براي تقويت آن نيازمند تلاش‌هاي بيشتري هستيم.

سفير ايران در باكو بيان كرد: مي‌توان با برنامه‌ريزي لازم و ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب، حجم تبادلات تجاري بين دو كشور را 10 برابر افزايش داده و به 5 ميليارد دلار رساند. جهانگيرزاده با قدرداني از مسوولان گمرك جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان گفت: در سال 2018 از 4 گمرك مرزي جمهوري آذربايجان با ايران، فعاليت 3 گمرك 24 ساعته شده است.

سفير ايران در جمهوري آذربايجان همچنين بيان كرد: استان اردبيل با توجه به قابليت و ظرفيت‌هاي خود در پيوندهاي تجاري و اقتصادي با جمهوري آذربايجان مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد. او همچنين با اشاره به قابليت‌هاي گردشگري سياحتي و درماني اردبيل تاكيد كرد: بايد با ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب و سرمايه‌گذاري از اين ظرفيت كه ارزآوري و منافع بيشتري براي كشور دارد بيشترين استفاده شود.

مرحله دوم پايانه مرزي بيله‌سوار مغان شامل 9 هكتار محوطه‌سازي، 44 هزار مترمكعب خاك‌برداري و 42هزار متر مكعب خاك‌ريزي است.

مرحله دوم اين پايانه از سال 94 آغاز شده كه براي اجراي اين طرح بيش از 180 ميليارد ريال از محل اعتبارهاي سازمان راهداري كشور هزينه شده است.

اين پروژه شامل نمازخانه، سنگ نماي محوطه، سرويس بهداشتي، ساختمان اداري، اجراي پاركينگ مسقف و رويه بتوني است. در جريان سفر معاون وزير راه و شهرسازي و رييس اداره حمل و نقل و پايانه‌هاي كشور همچنين راهدارخانه بودالالو در زميني به گستره 5 هزار متر مربع و با زيربناي 800 متر مربع با هزينه 10 ميليارد ريال و نيز باشگاه آمادگي جسماني 26آذر در محل اداره كل راهداري پيشين استان اردبيل راه‌اندازي شد. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون