• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4344 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين

حذف ارز 4200 توماني

ورود گوشت‌هاي نيمايي به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي‌

گروه اقتصادي| نتايج يك نظرسنجي نشان داد ۸۸درصد از مردم در يك سال گذشته گوشت وارداتي با ارز ۴۲۰۰توماني دريافت نكرده‌اند. سوال نظرسنجي برنامه «پايش»، به‌صورت زير از مخاطبان سوال پرسيده شده است: آيا در يك سال اخير گوشت وارداتي با نرخ دولتي، به دست شما رسيده است؟ 1. بله 2. خير. در پايان نيز 88درصد از مردم اعلام كردند كه در يك سال گذشته گوشت وارداتي به دست آنها نرسيده است. اين در حالي است كه مدتي پيش عرضه گوشت با ارز 4200 توماني متوقف شده بود.

پيش از آن با افزايش قيمت گوشت در بازار، دولت تصميم به مداخله در بازار گرفت و از طريق عرضه گوشت با قيمت دولتي تلاش كرد بازار را مديريت كند.گوشت‌هايي كه با ارز 4200 توماني وارد كشور شده بودند، از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كه مسوول توزيع گوشت تنظيم بازاري بودند، بين مردم توزيع شد.

ولي از چند روز قبل رسما فروش گوشت تنظيم بازاري در اين فروشگاه‌ها متوقف شد. مشاهدات از سطح شهر حكايت از آن دارد كه به تازگي برخي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با درج اطلاعيه‌اي با اين مضمون كه «در اين فروشگاه گوشت تنظيم بازاري توزيع مي‌شود» نسبت به فروش گوشت تنظيم بازاري اقدام مي‌كنند اما قيمت فروش اين گوشت‌ها با دور قبل تفاوت دارد.فروشگاه‌ها مي‌گويند: دور جديد فروش گوشت تنظيم بازاري در حالي آغاز شده كه اين گوشت‌ها با ارز نيمايي وارد شده‌اند و طبيعتا گرانتر از گوشت‌هايي هستند كه با ارز 4200 توماني وارد شدند.بنابراين پس از اين گوشت تنظيم بازاري با ارز نيمايي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي توزيع مي‌شود. برخي از اين فروشگاه‌ها اعلام كرده‌اند كه از اول ارديبهشت گوشت تنظيم بازاري با ارز نيمايي فروخته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون