• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3216 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ فروردين

عدد نوشت

مصرف برق مشتركان ايراني

مدير دفتر مديريت مصرف شركت توانير گفت: مشتركان ايراني سه برابر ميانگين جهاني انرژي الكتريكي مصرف مي‌كنند و ميزان مصرف ساير منابع انرژي نيز نسبت به متوسط جهاني در ايران بيشتر است. عليرضا احمدي يزدي به تسنيم گفت: 31ميليون مشترك در بخش‌هاي خانگي، صنعتي و غيره در كشور وجود دارد كه سالانه 200هزارميليون كيلو‌وات ساعت مصرف برق دارند.

سود خريداران دلار  در هفته قبل

بازار طلا و ارز هفته پر نوساني را پشت سر گذاشت اما اين نوسانات دامنه گسترده‌اي نداشت تا تغييرات قيمت دلار و سكه به عنوان شاخص‌ترين ابزار سرمايه‌گذاري در بازار طلا و ارز تغييرات اندكي را تجربه كرده باشند. پيش از آغاز هفته جديد، قيمت دلار 3 هزار و 280 تومان بود. در طول هفته گذشته ابتدا دلار تا 3 هزار و 170 تومان پايين آمد، سپس تا 3 هزار و 320 تومان افزايش يافت و در نهايت به 3 هزار و 290 تومان رسيد تا تنها 10 هزار تومان نسبت به گذشته افزايش يافته باشد. دارندگان دلار در اين هفته سود و زيان خاصي را تجربه نكردند تا بازدهي بازار در اين هفته نزديك به صفر باشد.

كاهش ورودي آب به سدها

در آستانه آغاز فصل گرما و افزايش مصرف آب در كشور، ميزان آب موجود در مخازن سدهاي كشور يك ميليارد و ۷۹۰ ميليون مترمكعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش نشان مي‌دهد. حجم آب ورودي به مخازن سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، به ۱۲ ميليارد و ۶۴۰ ميليون مترمكعب رسيده است كه اين ميزان در مدت مشابه سال آبي گذشته ۱۶ ميليارد و ۴۳۰ ميليون مترمكعب گزارش شده بود. با وجود بارش‌هاي مناسب در روزهاي گذشته، حجم آب ورودي به مخزن سدهاي كشور ۲۳ درصد كاهش يافت. حجم آب موجود در مخازن سدهاي كشور هم‌ اكنون ۲۱ ميليارد و ۵۱۰ ميليون مترمكعب به ثبت رسيده كه در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 2/9 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

افزايش خريد تضميني گندم

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: از ابتداي خريد تضميني گندم تا كنون حدود هزار تن از اين محصول از كشاورزان خريداري شده و به نظر مي‌رسد امسال 15 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يابد. علي قنبري به ايسنا گفت: خريد تضميني گندم در گام نخست از مناطق گرمسيري مانند جنوب سيستان و بلوچستان، جنوب كرمان و جنوب خوزستان آغاز شده و تا كنون به حدود هزار تن رسيده است. وي خاطرنشان كرد: طي سال گذشته حدود شش ميليون و 700 هزار تن گندم از كشاورزان ايراني خريداري شده بود و با توجه به شرايط موجود پيش‌بيني مي‌شود امسال خريد تضميني گندم به حدود هفت ميليون و 700 هزار تن برسد كه افزايش حدود 15 درصدي را نشان مي‌دهد.

پيش‌بيني رشد اجاره‌خانه

رييس اتحاديه املاك كشوري از تعيين قيمت اجاره متناسب با ارزش ريالي ملك خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم كه قيمت اجاره امسال بيش از ۱۰ درصد افزايش نيابد. بازار مسكن امسال در آرامش است. عقبايي، رييس اتحاديه املاك كشوري با اشاره به اينكه شاخص اصلي تعيين قيمت اجاره ارزش ريالي ملك است، گفت: مالكان و مشاوران املاك نبايد قيمت اجاره را بر اساس نرخ تورم و ساير موارد تعيين كنند. او در ادامه گفت: قيمت مسكن تا پايان فصل بهار هيچ افزايشي نمي‌يابد و قيمت‌ها پايدار و با ثبات خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون