• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

معاون عمراني وزير كشور اعلام كرد

۳۵۶ ميليارد تومان بودجه موردنياز براي بازسازي مدارس سيل‌زده

معاون عمراني وزير كشور گفت: ۸۶ ميليارد تومان در استان گلستان، ۱۷۰ ميليارد تومان در استان لرستان و ۱۰۰ ميليارد تومان در استان خوزستان براي بازسازي مدارس نياز است.

به گزارش خبرگزاري مهر، شامگاه گذشته برنامه تلويزيوني پرسشگر با موضوع «بازسازي مدارس پس از بحران» روي آنتن شبكه آموزش رفت و مهدي جمالي‌نژاد معاون عمراني وزير كشور و مهدي زاهدي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در اين برنامه حاضر شدند و به سوالات كارشناس برنامه پاسخ دادند؛ برنامه‌اي كه باتوجه به حوادث سيل اخير دو هفته‌اي است روي بازسازي مدارس در اين مناطق تمركز كرده است.

مهدي جمالي‌نژاد در اين برنامه ابتدا با اشاره به آماري از حادثه سيل اخير و خسارت‌هاي آن به‌طور كلي گفت: سيلي كه امسال پيش آمد، يك واقعه نادر بود و ۲۵ استان كشور درگير آن شدند. به دنبال سيل شاهد بوديم كه تمام كشور براي حل بحران خصوصا در استان‌هايي كه بيشتر خسارت ديدند، بسيج شدند و برخي استان‌ها هم حوادث سيل در استان خود را مديريت كردند و هم معين استان‌هاي همجوار شدند.

وي اضافه كرد: ميزان خسارت‌هايي كه سيل وارد كرد، بالا بود و زيرساخت‌هاي استان‌ها را تخريب كرد. در حال حاضر طبق برآورد ما ۱۸۰هزار واحد مسكوني نيازمند بازسازي است و ۱۳۸۴ مدرسه نيز آسيب ديده است كه عمدتا در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان هستند. طبق برآوردها ۴ هزار ميليارد ريال ميزان خسارات وارده به مدارس است. برخي از اين مدارس نياز به مقاوم‌سازي و برخي نياز به بازسازي مجدد دارند.

به گفته جمالي‌نژاد، ۸۶ ميليارد تومان در استان گلستان، ۱۷۰ ميليارد تومان در استان لرستان و ۱۰۰ميليارد تومان در خوزستان و براي ساير استان‌ها ۴۴ ميليارد تومان بودجه براي بازسازي مدارس نياز است كه يك برنامه بهبود اضطراري كوتاه‌مدت براي اين منظور درنظر گرفتيم. همچنين طبق برآورد ما تاكنون ۳۵ هزار ميليارد تومان آسيب جدي به زيرساخت‌هاي كشور وارد شده است. جمالي‌نژاد اضافه كرد: در سيل اول اولويت ما ايجاد سرپناه براي مردم و دوم ساماندهي مدارس بود، اما پهنه و گستره آسيب بزرگ بود و در حال حاضر نيز براي ساماندهي مدارس در حال انجام است. كميته‌هاي مختلفي نيز تشكيل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون