• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

نعمتي، كشتي را مهياي انتخابات مي‌كند

وحيد جعفري| وقتي متوليان ورزش يكي از نمايندگان مجلس را به‌عنوان سرپرست فدراسيون وارد گود مي‌كنند دو حالت بيشتر ندارد؛ اول اينكه مي‌خواهند از او حمايت كنند تا رييس شود و ديگر آنكه به دنبال دور كردن حاشيه و شائبه از ورزش ملي ايران هستند تا انتخاباتي سالم و به دور از جنجال را برگزار كنند؛ انتخاباتي بدون حرف و حديث تا رييس جديد فدراسيون از دل آن استخراج شود.

هر چه جلوتر مي‌رويم كشتي مهم‌تر مي‌شود، چرا كه به المپيك نزديك‌تر مي‌شويم؛ آوردگاهي كه در آن كشتي همچون گذشته بيشتر از هر رشته ديگري مي‌تواند به ورزش ايران كمك كند و اگر اين كار را نكند، ورزش كشورمان در المپيك تابستاني شكست خورده و اين ناكامي گريبان تمام ورزش ايران به‌خصوص مديران آن را خواهد گرفت و چه‌ بسا منجر به كنار رفتن آنها شود.

كشتي تا روز پنجشنبه روي ريلي كه رسول خادم در دوران حضور موفق خود در اين رشته گذاشته بود، حركت مي‌كرد با همان دست‌فرمان البته با افرادي ديگر و خب موفق هم عمل كرد؛ اما از اين به بعد به هندوانه سربسته‌اي مي‌ماند كه تا گذر زمان پوسته بيروني آن را نشكافد، معلوم نخواهد شد كه چه رنگ، بو و طعمي دارد.

حالا و پس از سرپرستي 6 ماهه حميد بني‌تميم، دبير اسبق و نايب‌رييس سابق فدراسيون كشتي بر اين رشته، فال به نام بهروز نعمتي افتاده تا يكي از اعضاي سابق هيات رييسه فدراسيون به عنوان سرپرست سكان كشتي ايران را در اختيار داشته باشد؛ چهره‌اي كه هم‌اكنون به عنوان نماينده تهران در ساختمان بهارستان حضور داشته و سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي نيز هست.

نعمتي پس از ناكامي كشتي ايران در جهاني مجارستان انتقاداتي را متوجه رسول خادم و نحوه مديريت او كرد و اعلام داشت كه از هيات رييسه فدراسيون استعفا داده است. او در حاشيه مسابقات جام تختي در كرمانشاه در مصاحبه‌اي درخصوص جايگاه كشتي در كشور و نگاه مسوولان به آن اعلام داشت: «ما بايد مجموعه ورزش را ببينيم، فوتبال به جاي خودش، كشتي به جاي خودش، وزنه‌برداري همين طور و ساير ورزش‌ها اما يك واقعيت وجود دارد و آن، اين است كه كشتي با گوشت و پوست و خون و فكر مردم ايران عجين است و به عنوان يك ركن ركين در ورزش ايران و همچنين در ورزش دنيا مطرح است.

نگاه به كشتي مثبت است اما بايد تلاش‌ها بيشتر باشد چون توقعاتي كه از ساير ورزش‌ها داريم را نيز بايد از كشتي داشته باشيم اما بايد بگويم كه ما مدال‌آورترين‌ها هستيم و در چند سالي كه در هيات رييسه فدراسيون كشتي هستم با يك حداقل امكانات و بودجه كار شروع شد اما امروز خوشبختانه يكي از رشته‌هايي هستيم كه اعتبارات و كمك‌هاي خوبي داريم ولي اين كافي نيست و مسوولان بايد بيشتر تلاش كنند و فعال باشند تا بتوانيم كار را به نحو احسن به نتيجه برسانيم.»

روز پنجشنبه نعمتي طي حكمي از جانب مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش به عنوان سرپرست فدراسيون معرفي شد. او بعد از اين انتخاب اعلام كرد: «از خانواده كشتي هستم و دغدغه‌ها را مي‌شناسم، دوست نداشتم در راس مجموعه كشتي باشم و آقاي سلطاني‌فر نيز در جريان اين موضوع هستند، اما در چند جلسه به بنده اصرار شد كه اين مسووليت را قبول كنم و به اصطلاح كشتي‌گيران فن بدل خوردم، اما در ادامه بايد تلاش كنيم كه انتخابات برگزار شود. در اين بين خيلي از عزيزان ما به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه اين انتخابات شايد سر موعد انجام نمي‌شود، اما اين اطمينان را مي‌دهم كه انتخابات انجام مي‌شود. اگر اين مسووليت را پذيرفتم با قدرت آمدم تا كمك كنم كه نگراني وجود نداشته باشد و شايد بعضا هم در فضاي رسانه‌ها مسائلي مطرح شود، اما آنچه مهم است اين كه كشتي بزرگ است و نبايد كاري كنيم كه بزرگي كشتي آسيب ببيند و اميدوارم كه در اين راه خدا ما را كمك كند، هيچ برنامه‌اي از فدراسيون تا زمان حضور رياست جديد متوقف نمي‌شود. هر‌ چه سريع‌تر انتخابات فدراسيون برگزار شود به نفع كشتي خواهد بود. اميدوارم تا قبل از رقابت‌هاي جهاني شاهد برگزاري انتخابات باشيم و قول مي‌دهم هيچ حقي از كانديداهاي فدراسيون كشتي ضايع نشود. در كادر فني تيم‌هاي ملي بزرگسالان نيز تغييري صورت نمي‌گيرد. مطمئن باشيد كه به اندازه يك رييس فدراسيون و تمام وقت براي كشتي وقت خواهم گذاشت تا امور جاري فدراسيون بدون مشكل پيش رود و انتخابات را نيز برگزار كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون