• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

حدادي، پرتاب به سمت المپيك 2020

سامان سعادت|دومين بليت يك‌سره به سمت توكيو 2020 براي ورزشكاران ايراني براي احسان حدادي صادر شد. پرتابگر ديسك كشورمان در رقابت‌هاي ليگ الماس كه در دوبي امارات برگزار مي‌شود، موفق شد با پرتابي معادل 66.78 متر جواز حضور در المپيك توكيو را به دست آورد. حدادي كه در اين رقابت‌ها بدون اسپانسر حاضر شده بود و لباسي منقش به نوشته «چو ايران نباشد تن من مباد» به تن داشت، با هشت شركت‌كننده ديگر به رقابت پرداخت و در نهايت توانست مقام سوم و مدال برنز را به دست آورد.

حدادي در رقابت‌هاي ليگ الماس دوبي، شش پرتاب انجام داد كه يكي از آنها به دليل خطا ثبت نشد. حدادي در 5 پرتاب سالمش حدنصاب‌هاي 64.58، 65.20، 66.78، 63.34 و 65.15 را به ثبت رساند.

نگاهي به آمار حدادي در ليگ الماس نشان مي‌دهد كه او در فرم نسبتا خوبي قرار دارد. اگر دانيل استاهل سوئدي، نفر اول مسابقات را كه تمام پرتاب‌هايش در محدوده 69 تا 70 متر به زمين مي‌نشست كنار بگذاريم، حدادي حتي مي‌توانست مقام دوم را نيز به دست آورد. لوكاس وايسهايدينگر، نفر دوم ليگ الماس از مجموع 6 پرتاب، 4 بار خطا كرد و در دو پرتاب سالمش ركوردهاي 65.91 و 66.90 را به ثبت رساند. يعني شركت‌كننده اتريشي تنها با 12 سانتي‌متر اختلاف مدال نقره را از حدادي ربود.

حدادي با توجه به ركوردي كه در اولين مرحله ليگ الماس امسال ثبت كرد و با توجه به ركورد ورودي المپيك كه 66 متر است، موفق شد بعد از نجمه خدمتي دومين سهميه كاروان ايران در المپيك ژاپن را به دست آورد. البته همان‌طور كه گفته شد، يكي از مشكلاتي كه حدادي در رقابت‌هاي امسال با آن دست به گريبان است، اسپانسرينگ است. بر اساس شنيده‌ها از خود حدادي و اطرافيانش تحريم‌ها دليل اصلي پيدا نشدن اسپانسر براي پرتابگر موفق كشورمان است. حدادي بايد دو هفته ديگر در رقابت‌هاي ليگ الماس شانگهاي به مصاف ديگر رقبايش برود و به احتمال زياد با همين پيراهني كه طرحش را در صفحه اينستاگرامش گذاشته است، حاضر خواهد شد.

ركوردهاي حدادي در سال منتهي به المپيك، كسب مدال طلا و درخشش در ليگ‌هاي الماس مي‌تواند ورزش ايران را به كسب يك مدال تاريخي ديگر در المپيك اميدوار كند. نمودار پرتاب‌هاي حدادي از سال 2012 به بعد نشان مي‌دهد كه اين ورزشكار تا سال 2018 در روندي نزولي قرار گرفته بود، اما از آغاز سال 2018 به بعد، او دوباره به روزهاي اوجش بازگشته است.

اگر حدادي همين روند رو به رشد را ادامه دهد، بدون شك دومين مدال المپيكش را به دست خواهد آورد. حدادي فعلا تنها ورزشكاري است كه ايران را در دووميداني المپيك صاحب مدال كرده است. او در المپيك 2012 لندن مدال نقره را بر گردن آويخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون