• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4377 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ خرداد

كابوس تيباي سفيد براي مردم اهواز

گروه اجتماعي|مردم شهر اهواز حدود دو هفته است از سرقت منازل و سرقت‌هاي مسلحانه كه در محله‌هاي مختلف به ويژه جنوب‌غرب اين مركز استان روي داده در رنج هستند ولي هنوز خبري از دستگيري سارقان نشده است. براساس پيگيري خبرنگار روزنامه اعتماد شهروندان اهوازي كه در مناطقي چون «شهرك برق»، «بوستان» و «گلستان» قرباني اين سرقت‌ها شده‌اند از خودروي تيباي سفيدرنگي خبر مي‌دهند كه سارقان بر آن سوار بوده‌اند.

اين در حالي است كه عمده سرقت‌هايي كه سرنشينان اين خودروي سفيدرنگ انجام داده‌اند در شرايطي رخ داده كه ساكنان در خانه حضور داشته‌اند؛ با اين حال پليس آگاهي به مالباختگان اعلام كرده است كه پلاك خودروي ثبت‌شده توسط دوربين‌ها و شاهداني كه اين خودرو را ديده‌اند سرقتي بوده و به نظر مي‌رسد سارقان با خودروي سرقتي مشغول سرقت هستند.

يكي از مالباختگان درباره چگونگي سرقت منزل خود به «اعتماد» گفت: كل ماجرا در فاصله نيم ساعت اتفاق افتاد و همسايه ما متوجه يك دستگاه تيبا سفيدرنگ كه مقابل خانه ايستاده بود شده ولي كاري از دستش برنمي‌آمده است. وقتي ما به پليس اعلام سرقت كرديم و او ساعت حضور اين خودرو را گفت متوجه شديم كه كل سرقت كه شامل لپ‌تاپ، تبلت، دي.وي.دي پلير و 3 قطعه طلا بود در نيم ساعت رخ داده است.

اين سرقت در نخستين پنجشنبه ماه مبارك رمضان و در محدوده ساعت افطار در شهرك برق واقع در جنوب‌غربي اهواز رخ داد. براساس اين گزارش در همان زمان 4 خانه مسكوني در اين منطقه اهواز توسط راكبان تيبا سفيد رنگ سرقت شده است.

يكي ديگر از مالباختگان كه در بلوار بوستان و در حالي كه در خانه‌اش در حال حمام بوده مورد سرقت قرار گرفته به «اعتماد» گفت: به‌شدت از تنها ماندن در خانه هراس دارم. با وجود اينكه در هم قفل بوده اما در همين فاصله كوتاه آنها وارد خانه شده و اشياي قيمتي نظير موبايل، لپ‌تاپ و طلاهايم را سرقت كرده‌اند. همچنين در همين دو هفته اخير مالك يك دستگاه تندر90 سفيد كه قصد داشته وارد پاركينك خانه‌‌اش واقع در خيابان اول شهرك برق شود توسط سارقان مسلح تهديد و سپس خودرويش سرقت شده است. تلاش خبرنگار «اعتماد» براي بررسي موضوع از سوي نيروي انتظامي اهواز ادامه دارد؛ با اين حال يكي از مالباختگان به خبرنگار «اعتماد» گفت: پليس به آنها گفته است اين سرقت‌ها كار سارقاني است كه در همين مدت براي مرخصي از زندان آزاد شده‌اند اما اين موضوع توسط پليس هنوز تاييد نشده است.

در همين حال در نخستين ساعات 6خرداد نيز درگيري مسلحانه‌اي بين پليس و سارقان مسلح در شهر ايذه روي داده است كه در آن سه مامور پليس زخمي شده‌اند.

سردار حيدر عباس‌زاده، فرمانده ناحيه انتظامي خوزستان درباره جزييات حادثه درگيري مسلحانه شهرستان ايذه ميان ماموران نيروي انتظامي و افراد ناشناس به ايرنا گفت: بامداد روز دوشنبه چند سارق مسلح با ماموران نيروي انتظامي شهرستان ايذه درگير شدند كه در جريان اين درگيري سه سارق دستگير شدند و يك قبضه اسلحه جنگي كلاشينكف نيز از آنها ضبط شد.فرمانده انتظامي استان خوزستان همچنين گفت: در اين درگيري سه نفر از ماموران انتظامي ايذه مجروح شدند كه خوشبختانه حال‌شان رضايتبخش است.

اين در‌گيري در چهارراه هلال‌احمر ايذه با ماموران انتظامي روي داده است و نمي‌توان بين سرقت‌هاي مسلحانه اهواز و ايذه ارتباطي برقرار دانست.

از سوي ديگر سردار عباس‌زاده، فرمانده نيروي انتظامي استان خوزستان در گفت‌وگو با تسنيم از كاهش ميزان جرايم در ماه مبارك رمضان در سطح استان به دليل همراهي مردم و اجراي طرح‌هاي مختلف خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون