• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

مدير جديد شبكه پنج سيما منصوب شد

سعيد اشناب كيست؟

تينا جلالي

 

 

در پي اهانت يك مداح به مقدسات اهل سنت رييس رسانه ملي به سرعت جواد رمضان‌نژاد را از مديريت شبكه پنج بركنار كرد. حالا پس از اين بركناري، معاون سيما در حكمي سعيد اشناب را به مديريت اين شبكه منصوب كرده است.

رياست او در شبكه جهاني جام‌جم مهم‌ترين پست مديريتي او بوده ضمن اينكه در مقاطعي رياست شبكه الكوثر را هم بر عهده داشته است. او همچنين مسووليت‌هايي نظير مدير گروه‌هاي اجتماعي و مستند شبكه دو سيما، مدير گروه برنامه‌هاي تلويزيوني شبكه افق، مدير اطلاعات و برنامه‌ريزي معاونت برون‌مرزي، مشاور مديريت شبكه دو سيما و تاسيس دفاتر شبكه الكوثر در بيروت و نجف اشرف را هم بر عهده داشته، ضمن اينكه اين مدير جوان از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

سوابق مديريتي اشناب پيچيده و بلند بالا نيست و او را نمي‌توان از مديران نام‌آشناي تلويزيون به حساب آورد كه تهيه‌كنندگان يا كارگردانان حرفه‌اي سيما او را بشناسند. در تماسي هم كه با اكثر آنها داشتيم با او آشنايي نداشتند و عده‌اي نام او را نيز براي اولين ‌بار مي‌شنيدند.

به همين جهت با مدير شبكه مستند سيما در خصوص اين مدير جوان و جديد گفت‌وگويي انجام داديم. سليم غفوري، سعيد اشناب را در رده مديران كاربلد سازمان معرفي كرد. ضمن اينكه تعهد و حزب‌اللهي بودن را از خصوصيات وي دانست. سليم غفوري همچنين گفت: «اشناب پيش‌تر به مدت چهار سال مدير شبكه جام جم بوده و توانايي خود را در زمينه مديريتي ثابت كرده. اميدوارم در اين مسووليت جديد هم موفق باشد و كارها را به خوبي پيش ببرد.»

سيدامير سيدزاده، تهيه‌كننده سريال‌هاي تلويزيوني منصوب شدن مدير جوان جديد شبكه پنج را به فال نيك مي‌گيرد. از نظر او بها دادن به مديران جوان اتفاقي خجسته است به شرط آنكه بدانيم مسووليت مديريت يك شبكه كار ساده‌اي نيست و نياز به تجربه و آگاهي بالايي دارد: «اداره آنتن شبكه‌اي با 75 ميليون مخاطب كار آساني نيست. بايد مدير منتخب از تجربه، تخصص و تعهد لازم برخوردار باشد تا بتواند برنامه‌هاي راهبردي و آنچه را اهداف رسانه ملي است اجرا و تنظيم كند.» وي در عين حال اظهار اميدواري مي‌كند كه مدير جديد به خوبي از پس مسووليتش بر‌آيد.

او حواشي اخير تلويزيون را خطرناك ارزيابي مي‌كند و صراحتا مي‌گويد: «بايد اعتراف كنيم كه رسالت اصلي تلويزيون اين روزها پرداختن به موضوعاتي شده كه اساسا به او مربوط نيست. حال آنكه اگر از اين حواشي فاصله مي‌گرفت جايگاه خود را در ميان مخاطبان به خوبي حفظ مي‌كرد.»

سيد‌زاده در بخش ديگري از صحبت خود اهانت مداح روي آنتن زنده را غيرقابل بخشش دانست كه به نظر او بايد با مداح برخورد لازم صورت گيرد چرا كه او با علم و آگاهي از شرايط و وضعيت كشور پشت تريبون رفته و چنين صحبت‌هايي را انجام داده است. به اعتقاد سيد‌زاده اين مداح حق نداشته خارج از چارچوب و موازين اسلامي سخني بگويد كه خاطر اهل سنت را مكدر كند، آن هم وقتي سال‌هاست ما بر وحدت ميان سني و شيعه پافشاري مي‌كنيم. سيد‌زاده به «اعتماد» مي‌گويد: «به اين هم توجه داشته باشيم كه اين اتفاق در برنامه زنده رخ داده كه هر اتفاقي ممكن است به وقوع بپيوندد. اگر برنامه توليدي بود بايد به ‌شدت با اين افراد برخورد مي‌شد اما در برنامه زنده كاري از دست كسي ساخته نيست.»

او تعطيلي برنامه 20 ساله نود را صرفا اعمال سليقه از طرف مديران شبكه دانست و آن را جزو اشتباهات مديريتي ارزيابي كرد كه تاوان اين اشتباه بيش از هر چيز متوجه تلويزيون مي‌شود كه مخاطبانش را از دست مي‌دهد: «هنرمندي براي اجراي برنامه جشن رمضان انتخاب مي‌شود و بعد از چند روز صرفا به دليل اينكه اين بازيگر عكسي منتشر كرده او را بر كنار مي‌كنيم. چنين برنامه‌ريزي‌هايي كه امروز كسي انتخاب شود و فردا نيايد از كجا نشات مي‌گيرد؟ چرا چنين حاشيه‌هايي براي تلويزيون به وجود مي‌آوريم كه پيامدهاي منفي براي آن در پي داشته باشد؟»

حال بايد ببينيم با اين انتصاب جديد چه اتفاقي در انتظار شبكه پنج سيما است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون