• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

كناره‌گيري دبيركل كميته ملي المپيك

سعيدي جايگزين شهنازي شد

شاهرخ شهنازي پس از ماه‌ها تنش و حاشيه بالاخره از سمت دبيركلي كميته ملي المپيك ايران كنار رفت. او كه يكي از مديران قديمي و باتجربه ورزش كشور است در انتخابات كميته ملي المپيك با راي مجمع به عنوان دبيركل اين كميته انتخاب شد اما در همان روز مجمع نيز بدهي‌هاي مالي و شاكيان خصوصي مشكلاتي را براي او به وجود آورده بود. شهنازي كه مدت‌ها بود به دليل مسائل مالي و مشكلات شخصي نمي‌توانست تمام توانش را براي انجام امور اجرايي اين كميته بگذارد در نهايت به دليل همين مشكلات از سوي مراجع قضايي بازداشت شد. البته در ادامه واحد اجراي احكام مدني مجتمع قضايي شهيد بهشتي، طي نامه‌اي به زندان اوين، دستور آزادي دبيركل كميته ملي المپيك به جهت تامين وثيقه را صادر كرد.

پس از مشكلات شخصي و قضايي كه براي شهنازي پيش آمد، بحث انتخاب سرپرست براي اين پست مطرح شد كه البته هيات اجرايي در جلسه روز شنبه خود به نتيجه نرسيد و اعضا اعلام كردند، منتظر باشند تا ببينند وضعيت شهنازي به چه صورت مي‌شود. البته در اين ميان كميته بين‌المللي المپيك از طريق رسانه‌ها متوجه اتفاقاتي كه براي دبيركل كميته ملي المپيك ايران رخ داده شده و در اين باره ايميلي را به كميته ملي المپيك ارسال كرده و گويا در آن، اين مجوز را صادر كرده كه رييس كميته بتواند تا زماني كه مشكل شهنازي حل نشده، براي پست دبيركل سرپرست منصوب كند. در نهايت روز گذشته شاهرخ شهنازي، دبير كل و سخنگوي كميته ملي المپيك از سمت خود استعفا داد. سيدرضا صالحي اميري رياست اين كميته نيز بلافاصله كيكاووس سعيدي، خزانه‌دار و ذي‌حساب كميته ملي المپيك را طي حكمي به عنوان سرپرست دبير كلي كميته ملي المپيك منصوب كرد.

كيكاووس سعيدي پس از انتصاب اعلام كرد: «از حسن اعتماد آقاي صالحي اميري و اعضاي هيات اجرايي تشكر مي‌كنم. اميدوارم در اين دوره سرپرستي (تا تعيين تكليف دبيركل) كه دوره گذار است، بتوانم رسالت و ماموريتي كه به من محول شده را به خوبي انجام دهم. همچنين از آقاي شهنازي هم تشكر مي‌كنم. او را سال‌ها مي‌شناسم و همكار پيشكسوت من است و سال‌ها در اين جايگاه زحمت كشيده و آرزوي سربلندي و موفقيت برايش دارم.» سعيدي در پاسخ به اين پرسش كه شايد اين مساله عنوان شود رسيدگي به امور كارها در دو پست خزانه‌داري و سرپرست دبيركلي براي يك نفر سنگين باشد و فكر مي‌كند بتواند هر دو كار را با هم انجام دهد، تاكيد كرد: «تمام تلاشم را مي‌كنم تا از عهده وظايف مهمي كه به من محول شده بر آيم و دعا كنيد كه خدا كمك كند بتوانم انجام وظيفه كنم.» او در مورد زمان تعيين تكليف دبيركل نيز گفت: «اساسنامه جديد توسط دولت ابلاغ شود، قطعا تصميمات لازم اتخاذ مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون