• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4382 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد

هشدار سيدحسن خميني نسبت به ناكارآمدي برخي مسوولان

يادگار امام با تاكيد بر مسووليت يكايك افراد جامعه در بالا بردن كارآمدي نظام گفت: از ديد من بزرگ‌ترين انتظار امام، شهدا، مجاهدين اسلام و پيامبر اسلام(ص) از يكايك ما اين است كه مقداري بيشتر تلاش كنيم و مجموعه را كارآمدتر كنيم. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سيدحسن خميني در مراسم تجديد ميثاق شهردار تهران، اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران شهرداري تهران با آرمان‌هاي امام خميني(ره) طي سخناني كوتاه گفت: اگر بعد از ۳۰ سال به اين فكر كنيم كه چه وظيفه‌اي نسبت به امام به عنوان مقتدا و رهبر كبير انقلاب داريم يا به تعبير ديگر اگر بگوييم چنانچه امام امروز در قيد حيات بودند چه تقاضايي از يكايك ما داشتند يا به بيان ديگري اگر امام امروز مي‌خواستند با جامعه صحبت كنند، آنها چه انتظاري دارند؟ به نظر من پاسخ آن، تببين و بالا بردن و نشان دادن كارآمدي نظام اسلامي است.

يادگار امام افزود: اگر نقطه‌اي بتواند به انقلاب، نظام، انديشه امام، انديشه سياست ديني، تشيع سياسي و روح سياسي جامعه ضربه بزند بيش از هر چيزي ناكارآمدي مسوولان نظام است. البته نظام چيزي غير از يكايك شما نيست. يعني حقيقتي وراي مسوولان و كساني كه تصدي امور را دارند، وجود ندارد. مثل داستان عطار كه دنبال سيمرغ مي‌گشت و سيمرغ چيزي غير از همان مرغان نبود؛ لذا اينكه انسان به دنبال يك نظامي خارج از وجود يكايك ما باشد، كار غلطي است. وي اظهار كرد: نظام همين مجموعه‌اي است كه شما هم يكي از اجزاي آن هستيد؛ يكي از كساني هستيد كه آن را به وجود آورده‌ايد و امروز آن را نمايندگي مي‌كنيد. در هر نقطه‌اي هستيم براي اداي دين به خون‌هايي كه ريخته شد و زحماتي كه پيشينيان كشيدند تا اين نهال امروز بارور شود هر كسي يك گام به جلو بردارد. اگر قرار است كارآمدي اين مجموعه بالا برود همه برخيزيم و قدمي پيش نهيم.

سيدحسن خميني با تاكيد بر اينكه كارآمدي را بايد از همه بخش‌ها شروع كرد، ادامه داد: يكي از آنها شهرداري است كه بخشي را در اختيار دارد. چندان نبايد به بيرون نگاه كرد. مجموعه نظام همين تك تك ما و شما هستيم. لذا امروز در بُعد كارآمدي نظام هر چه بيشتر بكوشيم. از ديد من بزرگ‌ترين انتظار امام، شهدا، مجاهدين اسلام و پيامبر اسلام(ص) از يكايك ما اين است كه مقداري بيشتر تلاش كنيم و مجموعه را كارآمدتر كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون