• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4385 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

سايت «اينترسپت» از كاربري جعلي حشمت علوي پرده برداشت

ترامپ فريب خورده سازمان منافقين

اگر در توييتر نام «حشمت علوي» را سرچ كنيد به اكانتي مي‌رسيد كه بيش از 30 هزار فالوئر دارد و خود را اين‌طور معرفي كرده است: «فعال مدني حقوق بشر و سياسي، نويسنده و كارشناس ايران و خاورميانه در «فوربس» و...».

اما اين حساب، در واقع يك هويت جعلي است كه به نام «حشمت علوي» ثبت شده و ارتش سايبري سازمان منافقين، آن را اداره مي‌كند. در تازه‌ترين گزارش درباره اين حساب كاربري در سايت «اينترسپت»، دو نفر از اعضاي جدا شده اين سازمان در گفت‌وگويي با روزنامه‌نگار اين سايت به نام مرتضي حسين تاييد كردند كه حشمت علوي وجود خارجي ندارد. در واقع از گروهي از اعضاي سازمان مجاهدين خلق(منافقين) تشكيل شده كه وظيفه‌شان نوشتن توييت، يادداشت و گزارش عليه جمهوري اسلامي و انتشار آن در رسانه‌هاي مختلف است. مرتضي حسين در ابتداي گزارشش مي‌نويسد كه يكي از مدارك دروغ‌هاي دونالد ترامپ كه در گزارشش سالوادور ريزو و مگ كلي در واشنگتن‌پست منتشر شد و از بيش از چهارهزار دروغ ترامپ در 558 روز پرده برداشت، يكي از گزارش‌هاي حشمت علوي بوده. در واقع بعد از اين گزارش، كاخ سفيد گزارش اين روزنامه‌نگار در فوربس را به عنوان مدرك ارايه داده، دروغي كه مي‌گويد: «بودجه كلي ايران در حال‌ حاضر توسط نفت، ماليات، اوراق قرضه و حذف يارانه مردم تامين مي‌شود». اين گزارشگران در گزارش خود نوشتند كه ترامپ از اين گزارش براي برهم زدن توافق برجام استفاده كرده؛ گزارش نويسنده‌اي كه وجود خارجي ندارد و در واقع توسط يكي از گروه‌هاي معاند جمهوري اسلامي هدايت مي‌شود. در ادامه اين گزارش حسين حيراني از اعضاي سابق مجاهدين خلق به مرتضي حسين مي‌گويد: «حشمت علوي در واقع گروهي از نويسندگان سازمان است كه آنچه فرمانده دستور مي‌دهد و مي‌خواهد، مي‌نويسند و هيچ ‌وقت يك نويسنده واقعي نبوده و نيست. گروه سازنده حشمت علوي در آلباني است». در ادامه اين گزارش نويسنده مي‌گويد كه براي پرسيدن سوال‌هاي خود با اكانت «حشمت علوي» در توييتر تماس گرفته، اما به اين درخواست جوابي داده نشده؛ همان‌طور كه اين اكانت به مسيج‌ها و كامنت‌هاي ديگران هم پاسخي نمي‌دهد. ارتش سايبري منافقين، با آنكه در افكار عمومي و فضاي مجازي فارسي‌ زبان محبوبيتي ندارند، با روبات‌هاي مختلف مشغول فعاليت در فضاي مجازي هستند و ماموريت حشمت علوي انتشار مطالب عليه جمهوري اسلامي ايران در رسانه‌هاي خارجي است. رضا صادقي يكي ديگر از اعضاي جدا شده از سازمان صحبت‌هاي حيراني را تاييد كرده و توضيح داده در كمپ اشرف، يكي از فعاليت‌هاي آنها ساخت خبرهاي دروغين براي انتشار در رسانه‌ها بوده. در واقع اين ادعاي صادقي نشان مي‌دهد كه خبرسازي و ساخت شخصيت‌هاي جعلي مدافع حقوق بشر و كارشناسان سياسي، از سال‌هاي بسيار دور آغاز شده و با تغيير تكنولوژي و شرايط رسانه‌ها در چند سال اخير به فعاليت در توييتر رسيده. صادقي مي‌گويد: «منافقين در اين سال‌ها فعاليت خود را در توييتر و فيس‌بوك شديدتر كرده‌اند». ادامه اين گزارش مفصل درباره سازمان منافقين، ضديتش با جمهوري اسلامي ايران و فعاليت‌هاي خرابكارانه است.

نكته مهم، همين حضور جعلي «حشمت علوي» و البته استناد كاخ سفيد به نوشته‌هاي جعلي و تصميم‌گيري بر اساس ادعاهاي جعلي درباره ايران و برجام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون