• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4391 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ خرداد

جنون بازي در بزرگسالان امريكايي

ترجمه: محمد جواد موسوي‌زاده

 

 

بحران استفاده از گوشي‌هاي همراه و كامپيوترهاي خانگي فقط مختص خبرخواني و استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي نيست. بازي‌هاي كامپيوتري به شكل ديگري انسان معاصر را درگير خود كرده‌اند و روزبه‌روز هم بيشتر در ميان بزرگسالان طرفدار پيدا مي‌كنند. «رويترز» به تازگي گزارشي از جنون بازي در بزرگسالان امريكايي منتشر كرده و در اين گزارش به تحقيقاتي اشاره مي‌كند كه انجام شده و نتيجه آن حيرت‌انگيز است.

ميانگين سني گيمرهاي امريكايي 33 سال است و آنها تمايل به بازي‌هاي ويديويي در تلفن‌هاي همراه هوشمند خود دارند. هر ساله متوسط هزينه‌اي كه گيمرها براي بازي انجام مي‌دهند رو به افزايش است به طوري كه اين افراد به طور متوسط 20 درصد بيشتر نسبت به سال پيش و 85 درصد بيشتر از سال 2015 براي بازي كردن هزينه كرده‌اند.

اين اطلاعات از گزارش انجمن نرم‌افزارهاي سرگرمي امريكا استخراج شده است، مجموعه‌اي كه نرم‌افزارهاي كامپيوتري و شركت‌هاي توليد گيم را معرفي مي‌كند. ايپسوس يك شركت تحقيقات جهاني بازار براي تهيه اين گزارش از 4000 گيمر سوال پرسيده است.

استنلي پير لوييس، رييس موقت انجمن نرم‌افزارهاي سرگرمي امريكا در اين زمينه مي‌گويد:«بازي‌ها به شكلي مهم احساسات جامعه امريكايي را تحت تاثير قرار مي‌دهند». در امريكا بيش از 164 ميليون نفر به بازي‌هاي ويديويي مي‌پردازند كه اين ميزان 65 درصد جمعيت بزرگسال اين كشور را شامل مي‌شود. محبوب‌ترين نوع بازي در اين ميان «بازي‌هاي نامرتب(casual game)» همان بازي‌هايي است كه براي عموم طراحي شده، بازي‌هايي با قوانين ساده كه نياز به وقت و مهارت زيادي ندارند. 60 درصد از اين افراد با گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند خود بازي مي‌كنند، اگرچه حدود نيمي از آنها از كامپيوتر شخصي و كنسول‌هاي بازي ويژه نيز استفاده مي‌كنند. مصرف‌كننده‌هاي امريكايي براي بازي‌هاي ويديويي حدود 43.3 بيليون دلار در سال 2018 هزينه كرده‌اند. بيشتر اين پول‌ها براي خريد بازي پرداخت شده نه سخت‌افزارهاي كامپيوتري يا لوازم جانبي. در اين نظرسنجي، محبوب‌ترين بازي‌ها به ترتيب از اول تا سوم به اين صورت توسط شركت‌كنندگان انتخاب شده‌اند: بازي نداي وظيفه
(Call of Duty)، بلك آپس 3 و اِن بي‌اي 2k19. در اين ليست بالاترين واحدهاي پولي فروخته شده در نظر گرفته شده و شامل بازي‌هاي رايگاني همچون «فورتنايت (Fortnite)» نمي‌شود. اين مطالعه نشان مي‌دهد كه والدين زمان استفاده از موبايل و كامپيوتر بچه‌ها را محدود و از بازي‌هاي ويديويي بر اساس درجه سني و محتوا براي آنها استفاده مي‌كنند و 87 درصد از والدين اجازه گرفتن براي خريد بازي را لازم مي‌دانند. بيش از سه چهارم افرادي كه مورد پرسش قرار گرفته‌اند در پاسخ به پرسش‌ها گفتند كه بازي‌هاي ويديويي آنها را براي فعاليت‌هاي ذهني آماده مي‌كند همچنين آنها را از كار و فشار امور روزانه رها مي‌كند. اين گزارش اضافه مي‌كند كه حدود 46 درصد از گيمرهاي امريكا زن هستند اگرچه آنها اغلب به بازي‌هايي متفاوت نسبت به آنچه پسران و مردان انجام مي‌دهند، تمايل دارند.

زنان بين 18 تا 34 سال به ترتيب بازي‌هاي كندي كرش، اساسينز كريد و توم ريدر را ترجيح مي‌دهند و اغلب با گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند بازي مي‌كنند در حالي كه مردان در نقطه مقابل آنها اغلب با كنسول‌ها بازي كرده و بازي‌هاي خداي جنگ، مدن اِن اِف اِل (بازي مربوط به فوتبال امريكايي) و فورتنايت ويژه‌ترين بازي‌هايي است كه آنها بازي مي‌كنند. امريكايي‌ها به زودي مسيرهاي جديدي را براي بازي‌هاي ويديويي خواهند داشت. اپل و آلفابت از شركت‌هاي فناورانه اعلام كرده‌اند كه بعد از امسال طرح‌هايي براي راه‌اندازي بازي‌هايي با سرويس‌هاي ابري(بدون نياز به دانلود و نصب بازي و قابليت استفاده در تمامي دستگاه‌ها) را دارند. به اين ترتيب مي‌شود حدس زد كه در سال‌هاي آينده اين آمارها هم افزايش پيدا مي‌كنند و به زودي اعتياد جامعه امريكايي به بازي‌هاي هوشمند وارد مرحله حساس و بحراني‌تري مي‌شود.

منبع: خبرگزاري رويترز

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون