• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4391 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ خرداد

ويژه

وزير صنعت، معدن و تجارت در جلسه با اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس:

نهضت ساخت داخل را با كمك مجلس با تمام قوا پيش مي‌بريم

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: هيچ ملاحظه و محدوديتي براي تحقيق و تفحص از خودروسازان در صورت لزوم ندارم.

به گزارش شاتا، رضا رحماني در جلسه با اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: خودروسازان برنامه‌هاي مفصلي در حوزه خودرو در بخش‌هاي توليد، تامين نقدينگي و مواد اوليه دارند كه اين برنامه‌ها در دستور كار آنها قرار دارد.

او با بيان اينكه پس از عيد شرايط جديدي براي خودروسازها به وجود آمد، تصريح كرد: خودروسازان در تامين قطعات وارداتي موردنياز خودروهاي خود دچار مشكل شدند كه براي تامين اين قطعات راهكارهايي داريم و البته براي تامين نقدينگي‌هاي موردنياز نيز مشكلاتي داريم.

وزير صنعت، معدن و تجارت درخصوص تحقيق و تفحص از خودروسازها نيز بيان كرد: اطلاعاتي ازقبيل ليست اعضاي هيات‌مديره شركت‌ها و ميزان دريافتي‌هاي آنها در طول سال‌هاي قبل ارايه مي‌شود و در حوزه تحقيق و تفحص هيچ ملاحظه و محدوديتي نداريم و البته بنده با واگذاري خودروسازان موافق هستم.رحماني با اشاره به برنامه‌هاي انجام شده براي كنترل بازار در اين شرايط، گفت: 80درصد از توليد خودروسازها براي تحويل به مشتريان براساس قيمت زماني كه ثبت‌نام كرده‌اند، اختصاص يافته است.

او با اشاره به برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سال رونق توليد، افزود: نهضت ساخت داخل را با كمك دولت و مجلس شوراي اسلامي با تمام قوا به پيش مي‌بريم و هر كجاي كشور كالا يا قطعه‌اي امكان ساخت داخل داشت، اطلاع دهيد تا جلوي واردات آن براي حمايت از توليد داخلي گرفته شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه برنامه خوبي جهت خودكفايي و تعميق ساخت داخل آغاز شده است، گفت: خودروسازان نمايشگاه دايمي قطعات موردنياز خود را برپا كرده‌اند تا شركت‌هايي كه امكان ساخت اين قطعات را دارند، پاي كار بيايند.

رحماني با بيان اينكه اگر قطعه‌اي كه براي صنايع نياز است در داخل هر چند گران‌تر امكان ساخت دارد، صنايع بايد براي خريد آن قرارداد ببندند تا توليد داخلي جان بگيرد، افزود: توجه به ساخت داخل يكي از فرصت‌ها براي رونق توليد است و ايران‌خودرو 244 ميليون دلار و سايپا 178ميليون دلار برنامه داخلي‌سازي قطعات در سال 98 دارند.

او با اشاره به اينكه خودروسازان از هر راهي كه مي‌توانند بايد به تعهدات خود عمل كنند ولو در برخي موارد ضرر هم بكنند، تصريح كرد: اما در برخي انواع خودرو امكان توليد وجود ندارد كه در اين شرايط بايد با راهكارهايي همچون جايگزيني يا برگرداندن مبلغ پرداختي با مشتريان به توافق برسند.

هداياي اينترنتي همراه اول در «دوشنبه سوري» خرداد ماه

 

همراه اول در «دوشنبه سوري» خرداد ماه تا ۱۰۰گيگابايت اينترنت هديه مي‌دهد.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول به منظور تكريم و افزايش رضايتمندي مشتركانش، آخرين دوشنبه هر ماه با ارايه هدايايي در طرح «دوشنبه سوري»، به استقبال آنها مي‌رود.

همراه‌اولي‌ها مي‌توانند جهت شركت در اين طرح فراگير و منتفع شدن از مزاياي بسته‌هاي اينترنت رايگان يك‌روزه، در دوشنبه پايان هر ماه با شماره‌گيري #۶۴٭۱۰۰٭ از پيشنهادهاي «دوشنبه سوري» اين اپراتور بهره‌مند شوند. در همين راستا دوشنبه سوري اين ماه، روز دوشنبه ۲۷ خرداد ماه برگزار مي‌شود؛ هداياي درنظر گرفته شده براي اين دوشنبه سوري نيز بسته‌هاي ديتا ۱۰۰مگابايت تا ۱۰۰گيگابايت يك‌روزه (۵ صبح تا ۵ عصر) است كه به تمامي مشتركان دايمي و اعتباري با شماره‌گيري كددستوري فوق‌الذكر، به صورت تصادفي تعلق مي‌گيرد. لازم به ذكر است تمامي مشتركان از ساعت ۰۰:۰۰ روز دوشنبه ۲۷ خرداد تا 23:59 همان روز فرصت دارند با شماره‌گيري كددستوري مذكور بسته خود را فعال كنند. زمان مصرف اين بسته‌ها به مدت يك روز از ساعت ۵ صبح تا ۵ عصر است.

 

كلنگ‌زني مركز اورژانس هوايي شهركرد با حمايت مالي بانك رفاه

در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي و به منظور امدادرساني به مناطق محروم و صعب‌العبور استان چهارمحال‌وبختياري، كلنگ احداث مركز اورژانس هوايي شهركرد با حمايت مالي 5 ميليارد ريالي بانك رفاه به زمين زده شد.

به گزارش روابط عمومي بانك رفاه كارگران، دكتر شيراني رييس دانشگاه علوم پزشكي و نماينده وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در استان در آيين احداث اين مركز كه با حضور رحمتي منفرد مدير شعب بانك رفاه استان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مديران ارشد استاني، مجمع خيرين سلامت استان، مشاور استاندار و مدير كل روابط عمومي استانداري چهارمحال‌ برگزار شد، ضمن قدرداني از بانك رفاه كارگران به منظور تخصيص 5 ميليارد ريال اعتبار به اين مهم، مشاركت اين بانك در ساخت مركز اورژانس هوايي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد را بسيار حائز اهميت و ارزشمند برشمرد و گفت: اين اقدام بانك رفاه به منظور كاهش حوادث و سرعت بخشيدن به عمليات امداد اورژانس هوايي و در پي حادثه سقوط بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشكي در جريان عمليات نجات يكي از اهالي روستاي دهدلي واقع در منطقه صعب‌العبور استان چهارمحال صورت گرفته كه در نوع خود بسيار ارزشمند و قابل تقدير است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون