• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4393 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

بررسي 4 پرونده شكايت از صادقي در جلسه هيات نظارت مجلس

محمدجواد جمالي، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان از بررسي چهار شكايت از محمود صادقي نماينده تهران در جلسه روز گذشته اين هيات خبر داد و گفت: «پرونده‌اي مربوط به مطالب مطرح شده از سوي آقاي صادقي نماينده تهران درباره شوراي نگهبان بود. ايشان در اين جلسه توضيحاتي را ارايه كردند، درنهايت قرار شد كه از آقاي كدخدايي براي حضور در اين جلسه دعوت شود تا بعد از آن هيات نظر خود را اعلام كند.»

جمالي شكايت ديگر را مربوط به توييت محمود صادقي و مصاحبه او با يك خبرگزاري در موضوع بورسيه‌ها عنوان كرد و گفت: «ديوان عدالت اداري در شكايت خود عنوان كرده كه صحبت‌هاي آقاي صادقي به معناي مخدوش كردن حيثيت ديوان بوده است. آقاي صادقي هم در صحبت‌هايش بيان كرد كه طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شماره 630 ديوان نمي‌تواند به مسائل آموزشي ورود پيدا كند. البته كه ديوان خود را محق به اين ورود مي‌داند و ناظر به آن شكواييه‌اي را از آقاي صادقي به هيات دادند. بعد از صحبت‌هاي آقاي صادقي قرار شد هيات نظارت نامه‌اي را به ديوان عدالت اداري بفرستد با اين سوال كه مبناي رسيدگي به پرونده‌هاي مربوط به بورسيه‌ها در ديوان چه بوده است. بعد از گزارش ارايه شده ما اعلام نظر مي‌كنيم.»

جمالي شكايت ديگر را مربوط به قوه قضاييه از صادقي عنوان كرد و ادامه داد: «آقاي صادقي صحبت‌هايي مبني بر اين داشته كه سودهاي گرفته شده از حساب‌هاي قوه قضاييه شبهه‌دار بوده و صرف پرداخت حقوق قضات و ديگر مسائل مي‌شود؛ موضوعي كه باعث شكايت قوه قضاييه شده است. ما اعلام كرديم كه چون پيش از اين موضوع حساب‌هاي قوه قضاييه مطرح بود و آقاي صادقي هم اعلام كرده كه در صورت توهين به قضات عذرخواهي مي‌كند و مجددا هم به اين موضوع تاكيد داشته است، تلاش مي‌كنيم كه قضيه را از اين طريق فيصله دهيم.»

او در پايان گفت: «آخرين پرونده هم مربوط به شكايت يكي از ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر از آقاي صادقي به دليل انتشار مطالبي در صفحه اينستاگرام خود درباره مسائل حول 16 آذر و روز دانشجو بود. قرار شد كه هيات از شاكيان بخواهد عكس مطالب را براي ما ارسال كنند تا در اين باره هم اعلام‌نظر صورت گيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون