• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4393 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

از سينماي ايران تا موزه لوور

نمايش موناليزاي مدرن

گروه هنر و ادبيات

 

 

پوسترهاي سينمايي در يك نمايشگاه، جشنواره رحمت در سنندج، توليد يك مستند با روايت ثريا قاسمي و نمايش ديجيتال يك تابلوي مشهور، خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

نمايشگاه پوسترهاي سينمايي

نمایشگاه پوسترهای سینمایی علی باقری با عنوان «فیوویژن» از ۲۴ خرداد ماه تا ۴ تیر ماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است. در این رویداد نمایشگاهی علی باقری مجموعه‌ای از ۲۷ پوستر سینمایی خود را که در سال‌های اخیر خلق کرده در معرض دید مخاطبان گذاشته است؛ پوسترهایی که به‌دلیل کمبود فضای نمایشگاهی از میان بیش از
۶۰ پوستر سینمایی او انتخاب شده‌اند. علی باقری گرافیست، نقاش و عکاس فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است. برخی از این جوایز او شامل سیمرغ بلورین بهترین عکاسی فیلم در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر برای فیلم «پابرهنه در بهشت»، دیپلم افتخار از جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک اصفهان برای عکاسی فیلم سینمایی «خانه امن است»، سیمرغ بهترین طراحی پوستر برای فیلم «من می‌خوام شاه بشم» و جوایزی از جشنواره‌های دیگر است.

دف‌ نوای رحمت در سنندج

نهمین جشنواره بین‌المللی دف‌ نوای رحمت ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه امسال در شهر سنندج برگزار می‌شود. اين جشنواره که در چهار بخش بین‌الملل، سراسری، جنبی و ویژه برگزار می‌شود، فراخوان خود را اعلام کرد. بخش بین‌الملل این جشنواره به صورت غیررقابتی و براساس میزان درخواست گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

بانو آمد

مستند «بانو» که داستان زندگی خانم عصمت احمدیان مادر شهیدان فرجواني را روایت می‌کند، آماده نمایش شد. «محمد حبیبی‌منصور» نویسندگی و کارگردانی این اثر را برعهده دارد و ثریا قاسمی نیز کار روایتگری آن را انجام داده است. مستند سینمایی بانو در ۸۲ دقیقه روایتگر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان از زنان تاثیرگذار اهواز است؛ زنی که خودش و اعضای خانواده او از جمله همسر و سه فرزندش هر کدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.

بازديد متفاوت از اثر داوينچي

بازدیدکنندگان نمایشگاه «‌لئوناردو داوینچی»‌ که پاییز امسال به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت داوینچی در موزه «لوور»‌ پاریس برگزار خواهد شد،‌ می‌توانند در کنار فناوری VR از تابلو نقاشی «‌مونالیزا»‌ بازدید کنند. این پروژه جدید که با عنوان «مونالیزا، فراتر از قاب» معرفی شده است از بیست و چهارم اکتبر تا بیست ‌و چهارم فوریه سال ۲۰۲۰ برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد. این اولین‌باری است که موزه لوور از فناوری VR برای نمایش آثارش استفاده می‌کند. با این‌ حال هنوز مشخص نیست که آیا تابلو «سالواتور موندی» ۴۵۰ میلیون دلاری که به عنوان یکی از آثار «‌لئوناردو داوینچی» در سال ۲۰۱۷ توسط حراجی کریستیز به فروش رسید در این نمایشگاه گرامیداشت به نمایش گذاشته می‌شود یا خیر. اوایل سال‌جاری، مسوولان موزه «لوور» اعلام کردند امیدوارند بتوانند میزبان تابلو نقاشی «سالواتور موندی» در نمایشگاه بزرگ «‌داوینچی» باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون