• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4393 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) خبر داد

جلوگيري از واردات ۵۰۰ ميليون دلار دارو توسط ستاد اجرايي فرمان امام (ره)

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) كمك به امنيت دارويي را يكي از راهبردهاي اين مجموعه عنوان كرد و گفت: قول مي‌دهيم تا يك سال آينده، از واردات ۵۰۰ ميليون دلار دارو به كشور جلوگيري كنيم.

به گزارش «تابناك»، دكتر محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در آيين بهره‌برداري از طرح ملي «شهرك صنعتي دارويي بركت» كه با حضور سعيد نمكي؛ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در كردان استان البرز برگزار شد، اظهار كرد: بايد قبول كنيم جنگ اقتصادي، وسيع‌تر و عميق‌تر از جنگ تحميلي است و بعيد مي‌دانم مردم و مسوولان اين مهم را حس نكنند.

او فرماندهي امام راحل و فرمانبري مردم و فرماندهان را از مولفه‌هاي موفقيت در هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: در حصر آبادان، آزادسازي خرمشهر و ... فرماندهي امام راحل(ره) مشخص بود.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اينكه در جنگ تحميلي فقط يك جغرافيا و تعدادي از مردم درگير جنگ بودند اما در جنگ اقتصادي تمامي مردم و مناطق كشور درگير هستند، تاكيد كرد: امروز نفوذ كشور در حوزه نظامي با آن موقع قابل قياس نيست.

مخبر با تاكيد بر اينكه فشار معيشتي بر مردم، نقطه آسيب ما در جنگ اقتصادي است، خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب ۱۲ سال است، محور پيام‌هاي ساليانه خود را مربوط به اين موضوع قرار دادند.

او با بيان اينكه امروز رهبري هوشمند در كشور داريم، افزود: امروز مردم كشور، پابه‌ركاب‌تر از مردم دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) فعالان اقتصادي را سرداران جنگ اقتصادي دانست و تصريح كرد: اگر فعالان اقتصادي همانند سرداران جنگ تحميلي باشند، از اين مشكلات عبور مي‌كنيم.

مخبر با مهم خواندن اتحاد بين بخش عمومي، خصوصي و دولتي گفت: از تمامي لحاظ و ظرفيت‌ها چيزي در كشور كم نداريم و با اتحاد اين بخش‌ها از مشكلات عبور مي‌كنيم. او تاكيد كرد: امروز فرمانده يك راهبرد و يك نقشه راه داده است؛ رونق توليد، راهبردي‌ترين مطلبي است كه مي‌تواند ما را از اين مشكلات عبور دهد.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي نقشه راه است و اگر فعالان اقتصادي به اين راهبرد و نقشه راه توجه كنند، پيروز مي‌شويم. مخبر كمك به امنيت دارويي را يكي از راهبردهاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) عنوان كرد و گفت: ما در اين مجموعه به‌ دنبال انتفاع از صنعت دارويي نيستيم.

او با اشاره به اينكه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته ۱۲۰ ميليارد تومان كاهش هزينه در درمان بيماران سرطاني ايجاد كرد، افزود: در راه‌اندازي اين شهرك ۴۰۰ ميليارد تومان هزينه شده و اولويت اصلي واگذاري زمين به بخش خصوصي و خارجي است.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به كمك‌هاي هزار و 800 ميليارد توماني اين مجموعه در سيل اخير يادآور شد: بحث دارو در حوزه اجتماعي ستاد پيگيري مي‌شود. مخبر تصريح كرد: قول مي‌دهيم تا يك سال آينده با محوريت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) و همكاري فعالان صنعت دارو، از واردات ۵۰۰ ميليون دلار دارو به كشور جلوگيري كنيم.

لازم به ذكر است در اين مراسم از ۹ قلم دارو در زمينه سلول‌درماني، توليد مواد اوليه دارويي و داروهاي شيميايي رونمايي شد و از خانواده شهداي داروساز و شهداي مدافع حرم تجليل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون