• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4408 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير

ويژه

سوخت گاز نيروگاه شهيد رجايي قزوين به۹۳ درصد رسيد

مديرعامل نيروگاه شهيد رجايي قزوين گفت: ۹۳درصد سوخت نيروگاه قزوين به گاز طبيعي تغيير يافته و آلايندگي به حداقل رسيده و آماده توليد سالانه ۱۳.۱ ميليارد مگاوات ساعت برق هستيم. علي فرهور، مديرعامل نيروگاه شهيد رجايي قزوين در نشست خبري با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي استان اظهار داشت: در سال گذشته ۸۸ درصد سوخت نيروگاه شهيد رجايي با گاز بود كه ۲ميليارد و ۶۰۰ ميليون مترمكعب مصرف نيروگاه بود كه ۱۲ درصد هم گازوئيل و مازوت به ميزان ۴۰۰ ميليون ليتر بود كه ۲۳۰ ميليون ليتر گازوئيل و ۱۷۰ ميليون ليتر مازوت بود. فرهور تصريح كرد: در سه ماهه امسال ۹۳درصد سوخت نيروگاه شهيد رجايي با گاز طبيعي بوده و ۷ درصد گازوئيل و مازوت بوده كه اگر سيستم ديسپاچينگ دستور داده و سوخت پاك تامين شود، آمادگي داريم فرآيند سوخت را به گاز تبديل كنيم البته بايد به نيازهاي استان هم توجه داشت تا بخش خانگي با كمبود گاز به‌ويژه در فصل زمستان روبه‌رو نشود.

آغاز توليد آزمايشي پژو 301 از هفته آينده

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از رونمايي خط توليد آزمايشي پژو 301 محصول جديد اين خودروساز با داخلي‌سازي بيش از 60 درصد از هفته آينده خبر داد. به گزارش ايكوپرس، مهندس هاشم يكه‌زارع با بيان اينكه توانمندي زنجيره ارزش ايران خودرو با خودكفايي در توليد پژو 301 به نمايش گذاشته خواهد شد، گفت: اين محصول با امتياز ساخت داخل بيش از 61 درصد به تاييد شركت مشاور خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت رسيده است.

او تصريح كرد: عمق داخلي‌سازي محصول تا زمان توليد انبوه در سال آينده به بيش از 80 درصد خواهد رسيد. مهندس يكه‌زارع افزود: ايران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه‌سازان معتبر و توانمند داخلي، قطعات مورد نياز براي توليد پژو 301 را با تكيه بر تخصص آنان تامين و توليد آن را به صورت مستقل آغاز خواهد كرد. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: در حال حاضر خط بدنه‌سازي با ظرفيت اسمي 16 دستگاه در ساعت در حال آماده‌سازي و بهره‌برداري در روزهاي آينده است. اين خط توليد مجهز به 24 ربات است و براي نخستين‌بار در صنعت خودروي كشور از تكنولوژي جوشكاري ليزر و GMT استفاده شده است. مهندس يكه‌زارع، توليد 301 را تاوان پژو براي عهدشكني و ترك يك طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتي براي بهره‌مندي از توان متخصصان داخلي قلمداد كرد و گفت: در اين مسير از توان شركت‌هاي دانش بنيان، مراكز علمي و دانشگاهي و نهادهايي كه توانايي حمايت از صنعت خودرو را دارند، استفاده مي‌كنيم. وي ضمن تاكيد بر مقدور نبودن داخلي‌سازي 100 درصدي محصول در هيچ‌ يك از خودروسازان جهاني، از مذاكره با برخي شركت‌هاي دانش‌بنيان و صنايع دفاع براي توليد قطعات با فناوري بالا (هاي‌تك) خبر داد. مهندس يكه‌زارع با اشاره به اينكه بدون اتكا به پژوي فرانسه از اوايل سال آينده خط توليد انبوه اين خودرو به بهره‌برداري مي‌رسد، خاطرنشان كرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، پس از طي مراحل توليد آزمايشي، اين محصول در اوايل سال آينده با ظرفيت اوليه 10 هزار دستگاه در سال به توليد انبوه خواهد رسيد و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهايت سالانه 250 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.

 

رشد چشمگير 334 درصدي سودآوري شركت فولاد هرمزگان

مجمع عمومي عادي سالانه شركت فولاد هرمزگان جنوب روز چهارشنبه 12 تيرماه در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد. در ايــن مجــــمع، فـــــرزاد ارزانـــي، مديرعامل فولاد هرمزگان از طـــرف هيات ‌مديره گـــزارش اقدامات و دستاوردهاي اين شركت را به سهامداران ارايه كرد. مديرعامل فولاد هرمزگان در اين گزارش با اعلام افزايش 58 درصدي فروش تختال به بازار داخل در سال 97 گفت: شاهد افزايش 35.5 درصدي درآمد شركت در سال 97 بوديم و اين مهم با همكاري و همدلي كاركنان شركت فولاد هرمزگان و حمايت سهامداران ازجمله شركت فولاد مباركه، و با درك متقابل و اقدامات استراتژيك در راستاي اهداف تعريف ‌شده صورت پذيرفت. وي راه‌اندازي كميته‌هاي تحول را يكي از اقدامات استراتژيك در اين شركت دانست و گفت: اقداماتي از اين دست باعث شده مصرف الكترود نسوز در شركت فولاد هرمزگان كاهش يابد و همچنين متوسط توليد تختال خارج از رنج آناليزي در سال 97 به 0.55 درصد رسيده كه جالب توجه است. ارزاني با اشاره به اينكه سرمايه شركت طي چند مرحله افزايش به 1500 ميليارد تومان رسيده افزود: در سال 97 با توجه به اقدامات شركت، مبلغ 1867 ميليارد تومان سود عملياتي حاصل شد كه از اين ميان 1643 ميليارد تومان سود خالص شناسايي شده است؛ بنابراين شاهد افزايش 334 درصدي سودآوري شركت فولاد هرمزگان در سال 97 هستيم. او در ادامه افزايش توليد زير سقف فولادسازي از 1.5 ميليون تن به 2 ميليون تن در سال را بخشي از برنامه‌هاي شركت عنوان و خاطرنشان كرد: فولاد هرمزگان در حال حاضر به عنوان يكي از برترين توليدكنندگان فولادي توانسته حدود 8 درصد از توليد فولاد خام كشور را به خود اختصاص دهد.

66 دستگاه آبگرمكن خورشيدي منطقه 19 راه‌اندازي مجدد شدند

 

به منظور بهره‌مندي از انرژي‌هاي تجديدپذير و صرفه جويي در هزينه‌ها، 66 دستگاه آبگرمكن خورشيدي نصب شده در سرويس بهداشتي بوستان‌ها و ساختمان‌هاي اداري منطقه 19 با رفع نواقص فني راه‌اندازي مجدد شدند. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، سعيد صالح محمود رباطي، معاون خدمات شهري و محيط زيست با اشاره به اينكه انرژي خورشيدي يكي از منابع تامين انرژي رايگان، پاك و عاري از اثرات مخرب زيست‌محيطي است، افزود: در راستاي كاهش و صرفه‌جويي در مصرف منابع فسيلي رفع نواقص و راه‌اندازي 66 دستگاه آبگرمكن خورشيدي در دستور كار اداره محيط زيست و توسعه پايدار اين حوزه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون