• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4408 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير

محمد صلاح در مسير لئو مسي

فرعون به سرزمين اهرام بازگشت

بهرام سرگوسرايي

 

 

برخلاف جام‌جهاني 2018، در تابستان 2019 محمد صلاح با آمادگي فوق‌العاده بعد از اينكه موفق شد با ليورپول فاتح ليگ قهرمانان اروپا بشود به تيم ملي كشورش پيوست تا پرافتخارترين تيم فوتبال قاره آفريقا در خانه خودش به عنوان قهرماني دست پيدا كند. جام ملت‌هاي 2019 براي مصري‌ها فرصتي بود تا ناكامي جام جهاني را جبران كنند و با محمد صلاح به قهرماني مسابقات برسند. اما همه چيز همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد پيش نرفت. مصر شروع بدي نداشت و با تك گل محمد ترزگه موفق شد در ديدار افتتاحيه زيمبابوه را شكست بدهد.

در دومين بازي با گل‌هاي احمد المحمدي و محمد صلاح كنگو را از پيش رو برداشتند و در آخرين ديدار گروهي مصر موفق شد با گل‌هاي صلاح و المحمدي اوگاندا را از پيش رو بردارد. ميزبان با 3 پيروزي و 9 امتياز به عنوان صدرنشين به مرحله يك‌هشتم نهايي صعود كرد. در اين مرحله مصر به عنوان صدرنشين گروه اول مسابقات حريف آفريقاي‌جنوبي شد. شهرت آفريقاي جنوبي در فوتبال به خاطر ميزباني جام جهاني 2010 و قهرماني اين تيم در جام ملت‌هاي سال 1996 در خانه است. آفريقاي جنوبي در دور گروهي با كسب يك برد و دو شكست از سه بازي و با سه امتياز به جايگاه سوم رسيد. در اين گروه تيم‌هاي مراكش و ساحل عاج، به ترتيب اول و دوم شدند. آفريقاي جنوبي خوش‌شانس بود كه كنيا تفاضل گل بدي داشت و با امتياز مشابه، به مرحله حذفي نرسيد. مصاف مصر و آفريقاي جنوبي، برخلاف انتظارات تبديل به يك بازي سخت براي ميزبان شد. هر دو تيم شوت‌هاي زيادي به سمت دروازه حريف زدند و در مجموع 31 بار دروازه دو تيم تهديد شد. از شوت‌هاي آفريقاي جنوبي 6 شوت درون چارچوب بود و براي مصر اين آمار فقط 3 شوت بود. تلاش دو تيم تا دقيقه 85 نتيجه‌اي نداده بود و كار با تساوي بدون گل دنبال مي‌شد.

در اين دقيقه بود كه بازيكنان آفريقاي جنوبي با يك ضدحمله سريع و برق‌آسا به سمت دروازه مصر رفتند و تيمبنوكسي لورچ موفق شد دروازه مصر را باز كند. در ادامه تلاش‌هاي مصر بي‌فايده بود و ميزبان مسابقات در اولين مرحله حذفي از دور مسابقات كنار رفت. اين دومين شگفتي جام بعد از حذف مراكش مقابل بنين بود. تا اين جاي كار دو تا از تيم‌هاي سوم دور گروهي موفق شده‌اند دو صدرنشين گروه‌هاي ديگر را شكست بدهند و به مرحله يك‌چهارم نهايي برسند.

آفريقاي جنوبي بايد در مرحله بعدي به مصاف نيجريه برود. مصر با محمد صلاح آماده هم از يك تورنمنت معتبر ملي حذف شد تا شاهد ظهور يك ليونل مسي در سطحي ديگر باشيم.

صلاح با ليورپول فوق‌العاده كار مي‌كند و با كيفيت بالا به هم‌تيمي‌هايش كمك مي‌كند تا به موفقيت برسند. اما اختلاف سطح هم‌تيمي‌ها در باشگاه و تيم ملي عاملي شده تا شاهد ناكامي اين فوق‌ستاره در رده ملي باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون