• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4417 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير

تاجگردون از تاييد اجراي قانون افزايش حقوق‌ها توسط دولت خبر داد

پايان غائله حقوق كارمندان

غلامرضا تاجگردون، نماينده اصلاح‌طلب مجلس گفته است كه دولت بنابه تاييد مراجع نظارتي در جريان افزايش حقوق كارمندان به قانون عمل كرده است. اظهارنظري با تاخير فراوان اما صريح كه از جايگاه رياست كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و به اين دليل، از اهميتي دوچندان برخوردار خواهد بود. هر چند چنانچه اشاره شد، اين اظهارنظر كارشناسي و حقوقي رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس، با تاخيري فراوان و در حالي روز گذشته بالاخره مطرح شده كه بحث از نحوه عملكرد دولت در بحث افزايش حقوق كارمندان كه بنابر مصوبات مجلس در جريان تصويب لايحه بودجه سال 98 بايد عملياتي مي‌شده، در ماه‌هاي گذشته به يكي از كليدواژه‌هاي مخالفان دولت تبديل شده بود و اين طيف از فعالان سياسي و نمايندگان مجلس، از هر فرصت بهره مي‌بردند تا به‌زعم خود اثبات كنند كه دولت برخلاف مصوبات مجلس عمل كرده، با ارتكاب تخلفاتي قانوني، حقوق شهروندان را تضييع كرده است.

حالا اما چنان‌كه تاجگردون به ايسنا خبر داده، نه‌تنها تخلفي در بحث افزايش حقوق‌هاي كارمندان از دولت سر نزده است، بلكه به شهادت رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس و به استناد گزارش‌هاي نهادهاي نظارتي متعدد، دولت مطابق قانون و مصوبات مجلس عمل كرده است. حال آنكه ازقضا با مشكلاتي در بحث تامين اعتبارات نيز روبه‌رو بوده است. مشكلاتي كه البته چنان اين روزها آشكار و عيان است كه جاي كتمان باقي نمي‌گذارد.

تاجگردون بر اين اساس، با اشاره به نحوه اجراي قانون درمورد افزايش حقوق كارمندان گفته است: «آقاي حاجي‌بابايي، نماينده همدان به شخصه نظري درباره افزايش حقوق‌ها دارد كه در اين باره جلساتي برگزار و به هيات‌رييسه مجلس، كميسيون برنامه و بودجه، ديوان محاسبات و سازمان بازرسي شكايت كرده است اما همه اين نهادهاي نظارتي، چيز ديگري گفتند.» اشاره تاجگردون به اقداماتي است كه حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش احمدي‌نژاد و نماينده فعلي همدان كه به عنوان يك اصولگرا در مجلس، رياست فراكسيون نمايندگان ولايي را نيز برعهده دارد، انجام داده و اوج اين اقدامات، نامه‌اي بود كه خطاب به رييس مجلس تدوين شد و همان زمان، چنان‌كه خود حاجي‌بابايي مدعي شد، واكنش علي لاريجاني به نامه او، واكنشي توام با تاييد انتقادات اين نماينده اصولگرا و نيز صحه گذاشتن بر تخلفات دولت بوده است؛ مدعياتي كه حالا باتوجه به اظهارات اخير تاجگردون، چندان موجه به نظر نمي‌رسد.

تاجگردون گفته است: «درمورد مصوبه مجلس درخصوص افزايش حقوق كارمندان اتفاقي نيفتاده و در اين باره دولت كاملا مطابق مقررات عمل كرده و خلافي صورت نگرفته است، مراجع مذكور هم نحوه اجراي قانون توسط دولت را تاييد كردند، بنابراين آنچه به دولت ابلاغ شده، اجرايي شده و اگر دولت غير از اين عمل مي‌كرد، تخلف كرده بود.» رييس اصلاح‌طلب كميسيون برنامه و بودجه مجلس همچنين در پايان اين سخنان تاكيد كرده است كه دولت براي اجراي مصوبه مجلس درخصوص افزايش حقوق كارمندان مشكل كمبود منابع ندارد. با اين حال، چنان‌كه از گفته‌هاي تاجگردون برمي‌آيد، مشكل كمبود منابع، منجر به تخلف دولت از اجراي قوانين نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون