• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4420 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۱ تير

بحران ليست اصولگرايان

هنوز 8 ماه تا انتخابات مجلس يازدهم زمان باقي مانده اما گويا شوق پرواز براي جريان راست به آن درجه‌ رسيده است كه ليست‌بندي را هم خيلي زودتر از موعد خود شروع كرده‌اند. البته بيشتر از آنكه پاي يك ليست‌بندي قدرتمند در ميان باشد
به نظر مي‌رسد بحث آرزو‌ها و تمايلات برخي اشخاص و گروه‌‌هاست كه نمود عيني پيدا كرده‌ و در قالب ليست در فضاي مجازي دست‌به‌دست مي‌شود.

ليست 27 نفره‌اي با سرليستي حجت‌الاسلام قاسميان و منصور كبگانيان كه شعارش «ما مي‌توانيم نمايندگاني ولايي، كارآمد، متخصص و ساده‌زيست داشته باشيم» منتشر مي‌شود. در ميان اين ليست چند چهره «فواد ايزدي»، «كوشكي» و... به چشم مي‌خورد اما ديگر هيچ نام و نشاني كه اين ليست را چه كسي يا كساني تهيه كرده‌اند و در كدام محفل رقم خورده است، مشخص نيست. ساعاتي بعد اعتمادآنلاين در گزارشي به صحت و سقم اين ليست مي‌پردازد. فواد ايزدي كه به‌عنوان يكي از كارشناسان بين‌الملل مطرح است و فعاليت مي‌كند، درباره درستي اين ليست فقط به يك جمله بسنده مي‌كند و مي‌گويد: «هر كسي اسم من را به عنوان كانديداي احتمالي مجلس در ليستي قرار داده كار بيخودي انجام داده است، چون بنده تحت هيچ شرايطي قصد كانديداتوري در انتخابات مجلس را ندارم.» از سوي ديگر صادق كوشكي كه شايد چندان هم بدش نمي‌آمد اين ليست واقعي باشد، مي‌گويد: «تا به امروز با هيچ گروه يا شخصي درباره ورود به صحنه انتخاباتي هيچ صحبتي نداشته‌ام. البته بنده نمي‌توانم اين ليست را تاييد يا تكذيب كنم، چون احتمال دارد بدون هماهنگي اسم من را هم در فهرست موردنظرشان گنجانده باشند.» او ادامه مي‌دهد:
«تا زماني كه ندانم، ليست از طريق همفكري و با تشخيص چه كساني بسته شده است، نمي‌توانم واكنش نشان بدهم و حتي ترجيحم اين است كه نسبت به وارد شدن اسمم اعتراضي هم نداشته باشم.» نكته جالب ماجرا آنجاست كه حاجي‌بابايي از اعضاي فعال اين روزهاي شوراي وحدت نيز از انتشار اين ليست خبر ندارد. او مي‌گويد: «نزديك به انتخابات كه مي‌شود از اين ليست‌ها زياد منتشر مي‌شود. او البته نسبت اين ليست به اصولگرايان را تاييد يا تكذيب نكرد و گفت، لازم نيست درباره هر ليستي كه منتشر مي‌شود، اظهارنظر كنيم.»

ماجراي اين ليست هنوز تمام نشده بود كه خبري از دو ليست ديگر آن هم از سوي حاميان احمدي‌نژاد به گوش رسيد. گفته‌ مي‌شد در نشست هفتگي دفتر احمدي‌نژاد، تصميم بر اين شده كه جريان احمدي‌نژاد با دو ليست «زنده‌باد بهار» و «مهر عدالت» در انتخابات مجلس يازدهم در تهران حضور پيدا كند. حتي تكليف سرليست‌ها هم مشخص شده بود كه براساس آن سرليست «زنده‌باد بهار» بهمن شريف‌زاده و سرليست «مهر عدالت» عبدالرضا شيخ‌الاسلام خواهد بود. اما بهمن شريف‌زاده در گفت‌وگويي با خبرآنلاين همه اين اخبار را تكذيب مي‌كند و آن را مربوط به 6 سال پيش مي‌داند. او مي‌گويد: «اين خبر براي ۶ سال پيش است كه دوباره منتشر كرده‌اند و هيچ تصميمي درباره حضور در انتخابات مجلس يازدهم گرفته نشده است. آقاي احمدي‌نژاد فعلا تصميمي براي حضور در انتخابات مجلس ندارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون