• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4421 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

عبدالواحد موسوي‌لاري، نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان:

نمي‌توانيم در هر شرايطي ليست بدهيم

اصلاح‌طلبان خودشان را جزيي از نظام مي‌دانند و زير سقف جمهوري اسلامي حركت مي‌كنند؛ صندوق‌هاي راي تنها جايي است كه اصلاح‌طلبان مي‌توانند خودشان را عرضه كنند، بنابراين حتي‌الامكان اصلاح‌طلبان از صندوق راي قهر نمي‌كنند.

هر وقت ما با شوراي نگهبان صحبت كرديم مي‌گويند ما بي‌طرفانه عمل مي‌كنيم. اكنون اگر براي او شرط بگذاريم، چه مي‌شود؟ اگر اين شرط انجام نشد، مثلا شوراي نگهبان چه مي‌شود و چه اتفاقي مي‌افتد؟

ما نمي‌توانيم بگوييم بدون قيد و در هر شرايطي ليست مي‌دهيم يعني ممكن است مثل دوره چهارم كه مجمع روحانيون براي مجلس پنجم ليست نداد، عمل شود.

ما مقيد به حفظ پاره‌اي از شرايط مرتبط با حق حاكميت ملي هستيم و اگر در فضايي قرار بگيريم كه حاكميت ملي خدشه‌دار شود و مردم حق انتخاب نداشته باشند ما نمي‌توانيم حضور پيدا كنيم. اين به معناي شرط گذاشتن نيست، نمي‌توانيم شركت كنيم.

همه ما بايد تلاش كنيم كه انتخابات، استاندارد برگزار شود و شوراي نگهبان طبق مقررات رفتار كند. كار شوراي نگهبان نظارت بر انتخابات است و نه دخالت .

ما هميشه بايد بگوييم كه شوراي نگهبان نبايد در امور اجرايي انتخابات دخالت كند و از شوراي نگهبان هم بخواهيم. شوراي نگهبان هم هميشه در مرحله اول گفته است من هميني هستم كه مي‌بينيد.

براي مشاركت در انتخابات هم حفظ هويت اصلاح‌طلبي براي اصلاح‌طلبان يك اصل است و براي اينكه اين نقطه خدشه‌دار نشود گفت‌وگو با همه جريانات سياسي و غيرسياسي به عنوان يك وظيفه براي اصلاح‌طلبان تلقي مي‌شود.

آقاي احمدي‌نژاد در حال حاضر تنها كسي است كه تندترين انتقادات را به حاكميت مي‌كند اما آزاد است و هيچ‌كسي هم كاري با او ندارد. نه جلسه او را به‌هم مي‌ريزند، نه مي‌گيرند و مي‌بندند، نه اعتراضي به آن مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد كه او چراغ سبزهايي دريافت كرده كه اين حرف‌ها را مي‌زند و مشكلي هم برايش ايجاد نمي‌شود.

از نظر من جريان بهاري عددي نيستند مگر اينكه مردم در انتخابات مشاركت نكنند. اگر مردم در مشاركت دچار ترديد شوند آقاي احمدي‌نژاد مي‌تواند بخش قابل‌توجهي از آراي اصولگرايان را كسب كند. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون