• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

آغاز به كار بازار متشكل ارزي با عضويت بيش از ۱۰۰صراف

مديرعامل بازار متشكل ارزي گفت: هم‌اكنون بيش از ۱۰۰ صراف در حال تكميل پرونده هستند و ان‌شاءالله همان‌طور كه رييس كل بانك مركزي اعلام كرد تا عيد سعيد قربان بازار متشكل ارزي با همين تعداد عضو شروع به كار خواهد كرد. محمود شكسته‌بند در خصوص اقدامات انجام شده براي راه‌اندازي بازار متشكل ارزي اظهار داشت: بيش از 100 صراف حساب‌ باز كرده‌اند و در حال تكميل پرونده هستند و بازار متشكل ارزي هم با همين تعداد فعاليت را آغاز مي‌كند، زيرا تكميل پرونده هر صراف فرآيندي زمانبر است.

مديرعامل بازار متشكل ارزي در پاسخ به اين سوال كه بنابراين بازار با 100 صراف آغاز به كار مي‌كند، گفت: فعلا بله اما هر روز بر تعداد صراف‌هاي عضو بازار افزود مي‌شود و اين احتمال وجود دارد كه بيش از 100 صراف، مثلا 120 صراف تا روز بازگشايي بازار عضو بازار شده باشند. شكسته‌بند درباره سايت بازار متشكل ارزي و اينكه آيا اطلاعات بازار براي افراد خارج از بازار هم به صورت لحظه‌اي ارايه مي‌شود، گفت: خير، براي افراد حقيقي و حقوقي خارج از بازار اطلاعات لحظه‌اي بازار متشكل ارزي ارايه نمي‌شود، اما اطلاعات عمومي بازار در سايت ice.ir كه در حال راه‌اندازي است، منتشر مي‌شود. اما در سايت ديگري اطلاعات جزيي‌تري به اعضا ارايه مي‌شود. او ساعت كاري بازار متشكل ارزي را از ساعت 8 و 30 دقيقه تا 3 و نيم بعدازظهر عنوان و تاكيد كرد: اين ساعت كاري قابل تغيير است.

مديرعامل بازار متشكل ارزي در پاسخ به اين سوال كه سقف معاملات و نوسانات نرخ ارز در هر روز مشخص شده است، گفت: جزيياتي از اين دست در دستورالعمل‌هاي مربوط به معاملات تدوين شده است كه تا يكي، دو روز آينده به تصويب خواهد رسيد و پس از تصويب نهايي اطلاع‌رساني مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون