• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4431 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ مرداد

پيدا و پنهان

ورود رييس‌جمهور به موضوع واردات ذرت آلوده

سازمان ملي استاندارد ايران اعلام كرد: پس از 3 سال ممانعت واردات و تحمل فشارهاي زياد از سوي افراد سودجو، رييس‌جمهوري دستور توقف واردات ذرت‌هاي آلوده به كشور و برخورد قضايي با متخلفان را صادر كرد. به گفته نيره پيروزبخت، ‌رييس سازمان ملي استاندارد در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲۰ هزار تن ذرت وارد بندر امام(ره) شد كه با كنترل و انجام آزمايش‌هاي متعدد، وجود سم آفلاتوكسين بالاي اين محموله به اثبات كارشناسان استاندارد رسيده است. واردكنندگان ذرت‌هاي آلوده كه چند سال پيش اقدام به اين كار كرده بودند 3 شركت بخش خصوصي بوده‌اند كه نامي از اين شركت‌ها برده نشده است.

 

نان هم گران مي‌شود؟

«خبرآنلاين» عنوان كرده كه بسياري از نانوايي‌ها از قيمت‌هاي مصوب عدول كرده و به بهانه‌هاي مختلف نان را با نرخ‌هايي بالاتر در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌دهند. نانوايان مي‌گويند: «توان توليد نان با قيمت‌هاي كنوني را ندارند زيرا نمي‌توانند هزينه‌هاي كارگري، اجاره، آب، برق و گاز را پرداخت كنند.» اين وب‌سايت به نقل از عباس تابش معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرده:«قيمت جديد نان در دست بررسي است و سازمان حمايت بررسي‌هاي كارشناسي را انجام داده و سناريوهاي مختلف را به شوراي آرد و نان ابلاغ كرده كه در حال بررسي است».

 

كارشكني تركمنستان براي ترانزيت كالاي ايراني

برخي فعالان اقتصادي از ادامه مشكلات ايران و تركمنستان براي عبور كالا خبر داده و عنوان مي‌كنند: مشكلات پيش آمده براي عبور كالاها از مسير تركمنستان به مقصد تاجيكستان بعد از گذشت بيش از 6 ماه همچنان لاينحل باقي مانده‌ و عمليات حمل صادراتي و ترانزيت كالاها با مشكلات بسيار مواجه شده است. به گفته آنان محدوديت‌هاي ايجاد شده از سوي تركمنستان براي ايراني‌ها درحالي انجام مي‌شود كه ايران كه زماني يكي از فعال‌ترين كشورها در پروژه‌هاي بزرگ تاجيكستان به ‌خصوص اجراي پروژه‌هاي عمراني و نيروگاهي بوده به تدريج نقش خودش را از دست داده و امكان تامين پروژه‌ها به ‌شدت كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون