• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4449 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ شهريور

خبر

حكم 10 كارگر هفت‌تپه صادر شد

ايلنا| حكم دادگاه 10 كارگر مجتمع نيشكر هفت‌تپه در شوش صادر شد. بر اساس راي دادگاه ۹ نفر از كارگران به تحمل ۸ ماه حبس تعزيري و ۳۰ ضربه شلاق محكوم شدند كه تا پايان مدت تعيين شده توسط دادگاه به صورت تعليق خواهد بود و يك كارگر ديگر نيز از اتهامات مطروحه تبرئه شد. دادگاه اين كارگران 23 مرداد ماه برگزار شد و پيش از اين، هفت كارگر اين مجتمع به هشت ماه حبس تعليقي و ۳۰ ضربه شلاق تعليقي محكوم شده‌اند.اين حكم نهايي نيست و قابل تجديدنظر است. كارگران هفت ‌په، به دليل اعتراضات صنفي و درخواست پرداخت معوقات حقوق خود به حبس و مجازات محكوم شده‌اند.

اجتماع كارگران هپكو مقابل ساختمان استانداري

ايلنا| كارگران هپكو با تجمع مقابل ساختمان استانداري شهر اراك، خواستار راه‌اندازي فعاليت توليدي كارخانه و پرداخت دست‌كم ۲ ماه حقوق معوقه و ساير مطالبات صنفي خود شدند. در ادامه اعتراضات روزهاي دوم و سوم شهريور ماه كارگران در محدوده كارخانه، صبح ديروز كارگران تصميم گرفتند براي رساندن صداي اعتراض‌‌شان، اجتماع صنفي خود را از محل كارخانه به مقابل ساختمان استانداري در شهر اراك انتقال دهند و در انتقاد به بي‌توجهي مديران كارخانه به پرداخت مطالبات خود، مسير كارخانه تا ساختمان استانداري را طي كردند و اعلام داشتند كه نمايندگان‌شان با مسوولان استانداري در حال مذاكره هستند.سيدمهدي مقدسي؛ نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان هم به ايلنا گفت: «طي دو سال گذشته به دليل آنكه پيگيري‌ها و نامه‌نگاري‌هاي متعددي از سوي شركت هپكو انجام شده حتي رييس‌جمهور و برخي وزراي ايشان از نزديك در جريان مشكلات اين كارخانه و كارگرانش قرار گرفته‌اند. انتظار داشتيم مشكلات شركت هپكو مرتفع شود اما مشكلات همچنان به قوت خود باقي است در نتيجه اعتراضات كارگري در اين واحد توليدي مجددا شكل گرفته است. انتظار داريم دولت اقدامات اساسي براي رفع مشكلات شركت هپكو و كارگرانش انجام دهد، به نظر مي‌رسد تنها راهي كه مي‌تواند شركت هپكو را از شرايط كنوني نجات دهد، تشكيل جلسه فوري سران قوا و اخذ تصميم جدي است.»

مجازات به ‌كار بردن الفاظ ركيك در اماكن عمومي

معاون نظارت بر اماكن عمومي پايتخت اعلام كرد كه اداي الفاظ ركيك، ايجاد صداهاي ناهنجار و انجام حركات زشت در تمامي اماكن عمومي از جمله واحدهاي صنفي كه به صورت مجتمع و پاساژ هستند، ممنوع بوده و مشمول مجازات است.سرهنگ تقي‌افرند افزود: «بر اساس ماده ۲۴ قانون نظارت بر اماكن عمومي، هرگونه عملي كه از سوي متصديان واحدهاي صنفي و مشتريان آنها در اماكن عمومي موجب سلب آسايش ديگران شود، ممنوع و مورد پيگرد قانوني است. همچنين بر اساس اين ماده قانوني، اداي الفاظ ركيك، ايجاد صداهاي ناهنجار و انجام حركات زشت در تمامي اماكن عمومي خصوصا واحدهاي صنفي ممنوع بوده و تخلف از مقررات اين آيين‌نامه، براي بار اول به موجب اخطار كتبي و در صورت تكرار طبق ماده ۲۹ قانون نظام صنفي، حسب مورد، موجب لغو موقت يا دايم پروانه كسب مي‌شود و اين امر در صورت لزوم مانع از اجراي ساير مجازات‌هاي اسلامي و قانوني نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون