• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4449 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ شهريور

خبر

 

ميهمان ويژه افتتاحيه خط 7 مترو

 

گروه اجتماعي| ديروز آيين افتتاح 8.5 كيلومتر از نيمه شرقي خط 7 مترو تهران و بهره‌برداري از دو ايستگاه بسيج و مهديه برگزار شد. رييس سازمان برنامه و بودجه در اين مراسم با بيان اينكه سياست دولت توسعه حمل و نقل ريلي بين شهري و شهري است، گفت: با گسترش شبكه ريلي نيازمند واگن و لكوموتيو بيشتري هستيم كه بر همين اساس ظرف همين هفته اعضاي شورا و مديران شهرداري را دعوت مي‌كنيم تا نسبت به بررسي مشكلات آنها اقدام شود. شهردار تهران هم با اشاره به رشد 2.5 درصدي جمعيت مناطق 22 گانه تهران، در برابر رشد جمعيتي
17 درصدي شهرهاي اقماري گفت: متروي تهران هم در مورد شاخص طول مسير و هم در مورد جابه‌جايي مسافر در ميان متروهاي دنيا در رتبه 15 قرار دارد و ما قول داديم كه هر ماه يك ايستگاه افتتاح كنيم. البته تكميل خط 6 و 7 كار بسيار سختي بود چرا كه درخط 7 به تحريم‌ها برخورديم و مشاورين نرم‌ ، كار را رها كرده و رفتند . در خط 6 نيز كاملا در ميانه تحريم‌ها بوديم كه تلاش شد تجهيزات بدون خريد مستقيم از خارج با كمك كارشناسان داخلي توليد شود.رييس شوراي شهر تهران هم در اين مراسم با ذكر اينكه تجهيزات حفر مترو گران‌قيمت است گفت: براي تهران 12 خط مترو، 460 كيلومتر و 256 ايستگاه در نظر گرفته شده است و به نظر مي‌رسد بايد جبهه فعاليت‌مان را به سمت ايجاد تونل‌هاي متروي جديد آغاز كنيم.د رتهران
200 ايستگاه مترو وجود دارد كه هريك ظرفيت ساخت چند مجتمع ايستگاهي، خدماتي و مسكوني را دارند كه از اين محل مي‌توان هزينه ساخت خطوط جديد و تكميل خطوط فعلي را تامين كرد كه اگر اين موضوع به صورت جدي در دستوركار قرار گيرد شورا آماده است تا با مصوبات مورد نياز از اين تصميم شهرداري حمايت كند.

سياست جديد براي مديريت مصرف غيرقانوني متادون

با وجود آنكه چندي قبل يكي از مسوولان مرتبط با حوزه اعتياد اعلام كرده بود كه واگذاري متادون از طريق داروخانه‌ها به بيماران در دستور كار كميته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر نيست، اما عرضه متادون از طريق داروخانه‌ها به بيماران در صد و سي‌ و ششمين جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصويب رسيد. به گزارش ايلنا حميد جمعه‌پور، مديركل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «اين موضوع در زماني كه سعيد نمكي، وزير بهداشت و جان‌بابايي، معاون درمان وزارت بهداشت و ساير وزرا و مديران سازمان‌هاي عضو در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشته‌اند، تصويب شده و اگر موضوع غيركارشناسي و غيرعلمي بود حتما تصويب نمي‌شد. در برخي كشورها، عرضه متادون از طريق داروخانه‌ها و در برخي كشورها هم از طريق مراكز درمان اعتياد و هم داروخانه‌ها صورت مي‌گيرد و نمي‌توانيم بگوييم كه اين موضوع غيرعلمي و غيركارشناسي است كه اگر بود در كشورهاي ديگر هم اجرا نمي‌شد. پس نمي‌توانيم انگ بزنيم كه مصوبه غيرعلمي يا غيركارشناسي است. قرار است در جلسه آينده كميته درمان ستاد كه به زودي (همين هفته) با حضور معاون وزير بهداشت و مسوولان دستگاه‌هاي عضو برگزار مي‌شود، ابعاد اين تصميم مورد بررسي قرار گيرد.»

تشريح محروميت‌هاي اجتماعي براي مشمولان غايب

رييس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: «مشمولان غايبي كه تاكنون براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود اقدام نكرده‌اند برابر ماده ۱۰ قانون با محروميت‌هاي اجتماعي مواجه مي‌شوند.»

به گزارش مهر سردار تقي مهري افزود: «برابر ماده ۲ قانون خدمت وظيفه عمومي، هر فرد ذكور ايراني از اول ماهي كه به سن ۱۸ سالگي تمام مي‌رسد، مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي است. برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظيفه عمومي، مشمولاني كه در مهلت معرفي تعيين شده، وضعيت خدمتي خود را مشخص نكنند غايب محسوب مي‌شوند. مشمولان خدمت وظيفه عمومي كه مدت غيبت اوليه آنان تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه غيبت اوليه آنان بيش از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبيه مي‌شوند؛ مشمولاني كه غيبت اوليه آنها بيش از يك سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به عنوان فراري محسوب شده و به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند. مشمولان غايبي كه تاكنون براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود اقدام نكرده‌اند برابر ماده ۱۰ قانون با محروميت‌هاي اجتماعي از جمله عدم امكان ادامه تحصيل در مقاطع دانشگاهي، عدم برخورداري از معافيت كفالت، عدم دريافت تسهيلات بانكي، ممنوعيت خروج از كشور و ... مواجه مي‌شوند. همچنين ضمن محدوديت قانوني در به كارگيري مشمولان غايب توسط بخش‌هاي خصوصي و دولتي، در صورت به كارگيري مشمولان غايب توسط كارخانه‌ها، كارگاه‌ها، شركت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها، تعميرگاه‌هاي دولتي و خصوصي، برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مكرر قانون خدمت وظيفه عمومي با آنان برخورد و براي اعمال مجازات تعيين شده به دستگاه‌هاي قضايي معرفي مي‌شوند.»

افزايش سالانه ۲۵۰ محيط‌بان

عيسي كلانتري؛ رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: «بر اساس تفاهمنامه‌اي كه بين سازمان محيط زيست و سازمان استخدامي كشور صورت گرفت، سالانه ۲۵۰ نفر به تعداد محيط‌بانان افزوده مي‌شود. بخش عمده وظايف در محيط طبيعي بر عهده محيط‌بانان است كه در دو سال گذشته محيط‌بانان در مناطق تحت حفاظت حدود ۴۴۰ ساعت كار مي‌كردند در حالي كه كاركرد كارمندان دولت حدود ۱۶۰ ساعت است. محيط‌بانان در دوسال گذشته، پايين‌ترين دريافتي حقوق را داشتند كه از دو سال گذشته با كمك سازمان برنامه و بودجه اين پرداختي‌ها ۷۵ درصد افزايش پيدا كرد. هم‌اكنون تعداد محيط‌بانان حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر است، همچنين بر اساس تفاهمنامه بين سازمان حفاظت محيط زيست و ستاد كل نيرو‌هاي مسلح سالانه ۵۰۰ سرباز براي خدمت به مناطق حفاظت شده اعزام مي‌شوند كه امسال حدود ۲۲۰ سرباز به سازمان محيط زيست اعزام شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون