• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4462 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ شهريور

پرز مي‌خواهد از تنيس هم پول دربياورد

اسطوره‌ها در زمين كهكشاني‌ها

فلورنتينو پرز كه به هوش بالا در فعاليت‌هاي تجاري و درآمدزايي مشهور است، قصد دارد اين‌بار سراغ تنيس برود و از اين رشته پر طرفدار نيز پولي به جيب بزند. رسانه‌هاي اسپانيايي اعلام كردند پرز از چند سال قبل قصد داشته ورزشگاه سانتياگو برنابئو را به مدت يك روز تبديل به زمين تنيس كند تا دو اسطوره دنياي تنيس يعني راجر فدرر و رافائل نادال در آن با يكديگر رقابت كنند. يك مسابقه نمادين در ميانه زمين چمن كه احتمالا مي‌تواند هشتاد هزار تماشاچي را به استاديوم بكشاند و ميليون‌ها بيننده تلويزيوني جذب كند. رقابتي كه طراحي شده تا ركورد پر تماشاچي‌ترين ديدار تاريخ تنيس را بشكند؛ ركوردي كه در اختيار بازي دوستانه كيم كلايسترز و سرنا ويليامز است. اين بازي سال 2010 در بروكسل برگزار شد و توانست 35681 تماشاچي را به محل مسابقه بكشاند.

آن‌طور كه خود پرز مي‌گويد، دليل انجام نشدن اين كار جالب و البته پر سود تاكنون اين است كه يا يكي از اين دو تنيسور مصدوم بودند يا هماهنگي‌هاي لازم انجام نمي‌شد. اما با توجه به اينكه فدرر و نادال فعلا قصد ندارند از دنياي حرفه‌اي خداحافظي كنند و هنوز در شرايط آمادگي خوبي قرار دارند، نادال امسال گرانداسلك يواس اوپن را برد و فدرر به فينال ويمبلدون راه يافت، مي‌توان اميدوار بود كه شاهد اين رقابت باشيم. آن‌طور كه رسانه‌ها ادعا مي‌كنند، پرز در مورد اين مسابقه با نادال صحبت‌هايي انجام داده و موافقت‌هايي نيز حاصل شده است. بدون شك نادال، به عنوان يكي از بزرگ‌ترين طرفداران رئال مادريد بدش نمي‌آيد روي چمن ورزشگاه تيم محبوبش تنيس بازي كند. فدرر نيز كه زماني فوتبال را تجربه كرده و هوادار تيم بازل سوييس است، احتمالا از اين رقابت در استاديوم فوتبال و مقابل چشمان ده‌ها هزار هوادار استقبال خواهد كرد.

تركيب تنيس و فوتبال، تركيب اسطوره‌ها با اسطوره‌ها و تركيب برنده‌ها با برنده‌ها مي‌تواند يك اتفاق جذاب و تاريخي را رقم بزند. رقابت دو تنيسوري كه روي هم 39 بار فاتح گرانداسلم‌هاي معتبر تنيس شده‌اند در ورزشگاه تيمي كه پرافتخارترين تيم اروپا به حساب مي‌آيد و بزرگ‌ترين ستاره‌هاي دنياي فوتبال را به اين استاديوم كشانده، حتي اگر دوستانه هم باشد، مي‌تواند به راحتي ركورد پرتماشاچي‌ترين رقابت تاريخ تنيس را بشكند. البته پرز براي شكستن ركورد تماشاچيان تنيس، نبايد به 35 هزار نفر فكر كند و بايد رقمي بالاتر از 55000 را در نظر بگيرد چرا كه نادال و فدرر قرار است در ماه فوريه در يك مسابقه خيريه در پايتخت آفريقاي جنوبي با هم مسابقه دهند. مسابقه در استاديوم كيپ‌تاون برگزار مي‌شود؛ ورزشگاهي با 55000 نفر جمعيت كه احتمالا به راحتي پر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون