• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

شاهين موسوي در جمع 8 بوكسور پاياني جام جهاني

يك مشت تا نوشتن تاريخ

رقابت‌هاي بوكس قهرماني جهان با صعود تاريخي نماينده وزن 75 كيلوگرم تيم ملي بوكس كشورمان به جمع 8 نفر پاياني ادامه پيدا كرد. غروب روز دوشنبه، سيدشاهين موسوي در مرحله يك‌هشتم نهايي مقابل تانگ لاتي هان از كشور چين مبارزه‌اش را آغاز كرد. موسوي در دو مبارزه نخست موفق شده بود با نتايج مشابه 5 بر صفر كان چياوي از چين تايپه و اسلام ارشاد از فلسطين را شكست دهد. موسوي در مبارزه سوم همانند دو مبارزه قبلي مقتدرانه ظاهر شد و باز هم با نتيجه 5 بر صفر به پيروزي دست يافت تا براي دومين بار در تاريخ جام‌هاي جهاني بوكس، ايران يك نماينده در جمع هشت نفر پاياني داشته باشد.

سيد‌شاهين موسوي كه مدال برنز مسابقات قهرماني آسيا (تايلند)، مدال برنز جام پادشاهي (تايلند)، مدال طلاي تورنمنت بين‌المللي مغولستان و مدال نقره تورنمنت بين‌المللي قزاقستان را در كارنامه خود دارد در مرحله يك‌چهارم نهايي و براي مسجل كردن مدال برنز خود بايد به مصاف بوكسوري از كشور فيليپين به نام يومير مارسيال برود. بوكسوري جوان و 23 ساله كه در ويترين افتخاراتش مدال طلاي نوجوانان جهان در سال 2011 و مدال برنز بازي‌هاي آسيايي جاكارتا به چشم مي‌خورد. مارسيال در حالي مدال برنز بازي‌هاي آسيايي سال گذشته را به دست آورد كه در همان رقابت‌ها شاهين موسوي با باخت به ايسراييل مادريموف ازبكستاني از دور رقابت‌ها كنار رفته بود و بوكسور فيليپيني نيز با شكست مقابل همين بوكسور در نيمه‌نهايي به مدال برنز رسيده بود. رقابت شاهين موسوي با حريف فيليپيني‌اش امروز و از ساعت 16 به وقت محلي آغاز مي‌شود. موسوي در صورت پيروزي در اين ديدار، ضمن مسجل كردن مدال تاريخي برنز براي بوكس ايران، مي‌تواند سهميه المپيك 2020 توكيو را نيز دشت كند.

رقابت‌هاي جام جهاني بوكس از روز دوشنبه هفته گذشته با شركت 365 بوكسور از 78 كشور جهان در روسيه آغاز به كار كرد و تيم ايران نيز با 6 ورزشكار راهي مسابقات شده بود. مسلم مقصودي، سجاد كاظم‌زاده، احسان روزبهاني، محمد شوريان، ايمان رمضان‌پور و شاهين موسوي، با هدايت عليرضا استكي اعضاي تيم ملي ايران در اين تورنمنت را تشكيل دادند كه جز موسوي تمامي نمايندگان ايران با شكست مقابل رقبا از دور مسابقات كنار رفتند. آخرين نماينده حذف شده ايران، احسان روزبهاني كاپيتان تيم ملي بود كه بعد از يك برد مقابل حريفي از اسلواكي در مرحله دوم با باخت 3 بر 2 مقابل بنجامين ويتاكر از كشور انگلستان با مسابقات وداع كرد. ويتاكر كه تنها 22 سال سن دارد، همين چند ماه پيش برنده نقره مسابقات بازي‌هاي اروپايي در مينسك بلاروس شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون