• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

در نشست خبري سخنگوي دولت مطرح شد

رفع توقيف نفتكش انگليسي، سرنوشت دانشجوي جعلي و كارگران هپكو

نشست سخنگوي دولت صبح روز دوشنبه در ساختمان كوثر نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد. در آغاز اين نشست كه همزمان با سفر رييس‌جمهوري به نيويورك بود از سخنراني روحاني در مقر سازمان ملل متحد و ناكامي هرچه بيشتر جبهه ضد ايراني گفت. او همچنين تاكيد كرد كه اقدام امريكا در زمينه صدور رواديد براي هيات ايراني يك «تاخير غيرقانوني» بود و آنها تلاش كردند با عدم صدور رواديد خواسته‌هاي خود را محقق كنند كه با «فشار سازمان ملل» موفق نشدند و در نهايت ماجرا به «كوچك كردن هيات همراه و حذف رسانه‌ها» ختم شد. او در بخش ديگري از اين نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد كه خلاصه آن را مي‌خوانيد:

{ممانعت از ورود ۱۲ دانشجوي ايراني به كشور امريكا و لغو ويزاي آنها}اين مشكل از طريق دفتر حافظ منافع ايران در حال پيگيري است؛ اين دانشجويان نه سابقه سياسي دارند و نه رشته تحصيلي آنها رشته خاصي است كه مورد سوءظن قرار بگيرد.

رييس‌جمهوري وعده كرده‌اند پس از بازگشت از سفر مقر سازمان ملل متحد در وزارتخانه آموزش و پرورش حضور خواهند داشت و در جلسه با شوراي معاونان اين وزارتخانه مجموعه برنامه‌هاي دولت را تببين و مشكلات را در همان جلسه بررسي مي‌كنند.

بيش از ۸۵درصد مدارس ما دولتي هستند، برنامه‌هاي مهم دولت ارتقاي مدارس دولتي است و دولت با ايجاد مدارسي كه با سرمايه خود مردم اداره بشوند، مخالفت ندارد اما شرط عدالت اين است كه مدارس دولتي به سطح و اندازه‌اي برسند هر دانش‌آموزي كه در اين مدارس تحصيل مي‌كند، بتواند در سطح مناسبي رقابت كند.

رفع توقيف نفتكش انگليسي همانطور كه سازمان بنادر اعلام كرده است كار حقوقي آزادي اين نفتكش به پايان رسيد و براساس نگاه دوستانه‌اي كه براساس آن چشم‌پوشي از خطا شود زمينه آزادي نفتكش فراهم شده است و مي‌تواند حركت كند.

فروش صندلي در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي؛ اتفاقاتي كه افتاده از طريق كنكور و آزمون و سازمان سنجش نبوده است. حتي در 5 سال گذشته هم كسي از طريق سازمان سنجش بدون قواعد و مقررات سازمان سنجش وارد دانشگاه نشده است. ... وقتي بحث تحريم و بحث ارسال ارز براي دانشجويان خارج از كشور مطرح شد، حدود ۱۰ هزار پرونده براي دانشجويان ايراني كه رشته‌هاي مرتبط با پزشكي را در خارج ادامه تحصيل مي‌دادند به وزارت بهداشت و آموزش پزشكي ارسال شد و از اين تعداد ۳ هزار پرونده در مرحله اول رد شد چرا كه بعضي از اينها اصلا ديپلم نداشتند. بحثي مطرح شد مبني بر اينكه كساني كه حداقل ۳۶ واحد در خارج از كشور گذرانده باشند و اگر تمايل داشته باشند به داخل منتقل شوند، مي‌توانند به داخل منتقل شوند. از اين 7 هزار باقيمانده مواردي كه بررسي شدند مشخص شد تعدادي سند‌سازي كرده بودند و بخشي از افراد هم واحد‌هاي لازم را طي نكرده بودند و اينها هم از رده خارج شدند. ... برخي شركت‌ها بر اساس گزارشي كه معاونت دانشجويي وزارت بهداشت به من داد، يك ميليارد تومان پول گرفتند تا براي يك نفر سندسازي كنند و كسي را از خارج معادل‌سازي كنند تا يك صندلي را بگيرند. اين موضوع را وزارت اطلاعات پيگيري كرده و اين شركت‌ها به دادگاه و قوه قضاييه معرفي خواهند شد.

اين خانم {دانشجوي جعلي دندان‌پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي} نه كارت دانشجويي، نه كد دانشجويي و نه حتي ليست نمره نداشته است و طبق گزارش رييس دانشگاه ايشان نه ثبت‌نام شده، نه در سامانه سما اسمش وارد شده و نه در ليست نمرات امتحاني دانشكده اسمش وجود داشته است و هيچ مكاتبه‌اي هم در اين زمينه در دانشگاه وجود نداشته است. آنچه كه رخ داده اين بوده كه ايشان با ۵، ۶ دختر دوست بوده در كلاس‌ها مي‌نشسته است و به استادان مي‌گفته اسم من در ليست نيست و اسم مرا اضافه كنيد و اينكه تا حذف و اضافه اسم مي‌آيد و از اين طريق در دو سه تا ليست اسم خود را اضافه كرده است

رابطه با موضوع سرمايه‌گذاري ۴۰۰ ميليارد دلاري چين در اقتصاد ايران و حضور ۵ هزار نيروي امنيت چيني براي حفاظت از اين سرمايه‌گذاري الحمدالله ما در بحث امنيتي اينقدر مسلط هستيم كه مي‌توانيم مشاوره امنيتي هم بدهيم....ما روابط صميمي و بسيار خوبي با كشور چين داريم و در اين ترديدي نيست و مايل به توسعه روابط گسترده با چين هستيم... همچنين هيچ عدد قطعي و رسمي نيز در اين قراردادها و توافق‌ها هنوز به سرانجامي نرسيده است.

قوه قضاييه پس از بررسي اصلاحات مورد نظر را در اين لايحه {تامين امنيت زنان} اعمال كردند و لايحه به دولت بازگشت، البته بخش‌هاي قضايي مربوط به قوه قضاييه است اما ساير بخش‌هاي لايحه، دوباره در دولت با هدف تامين امنيت زنان، مورد بررسي قرار مي‌گيرد و نهايتا مطابق با قانون اساسي دولت بايد اين لايحه را به مجلس شوراي اسلامي ارسال كند.

هر خصوصي‌سازي پر از حرف و حديث است به دليل همين است كه در جلسه اقتصادي سران قوا اينكه طرح‌هاي نيمه‌تمام دولتي واگذار شود نه واگذار كننده جرات دارد و نه خريدار اطمينان مي‌كند. گفتيم رييس ديوان محاسبات و رييس بازرسي كل كشور و محمدباقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه گروهي تشكيل دهند اين موارد را در سطح استان‌ها بررسي كند تا واگذاري‌ها اطمينان بخش باشد.

يكي از راه‌هايي كه ما دنبال مي‌كنيم حذف دلار در مبادلات اقتصادي است و در اين زمينه ما با روس‌ها خوب پيش رفتيم و سوييفت دو طرفه ايجاد كرديم و با روبل و ريال مبادله كالا كرديم، امكان پيوستن بسياري از كشورها هم به اين فرآيند وجود دارد بنابراين خوشحاليم كه كشورهاي اروپايي هم به اين عرصه پيوسته‌اند.

اين نگراني را ايجاد نكنيم كه با حذف يارانه مي‌خواهيم زندگي ۳۰ ميليون ايراني را دستخوش نگراني كنيم. من قبلا هم اعلام كردم اين انتخاب به صدك رسيده است يعني صدكي دارد صورت مي‌گيرد، ۲۰۰ هزار خانوار يك انتخاب صدكي بوده است و در ماه‌هاي آينده هم به اين صورت خواهد بود و فقط هم براي ثروتمندان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون