• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4473 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

عضو شوراي شهر:

ارتفاع زباله‌ها‌در آرادكوه ؛ ۶۰ متر

حسن خليل‌آبادي (عضو كميسيون فرهنگي، ‌اجتماعي شوراي شهر تهران) درخصوص محل دفن زباله‌هاي شهر تهران به خبرنگار ايلنا گفت رييس‌جمهور دستور جانمايي و انتقال سايت دفن زباله آرادكوه از اطراف فرودگاه امام را صادر كرده‌اند، اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

او با اشاره به مشكلاتي كه اين سايت براي مردم منطقه ايجاد كرده است و همه از آن آگاه هستند، اظهار داشت: بوي نامطبوع سايت، ‌شيرابه‌هايي كه هنگام تردد خودروهاي حمل زباله تا رسيدن به مركز دفن زباله از ماشين‌هاي حمل نشت مي‌كنند، مشكلات محيط‌‌‌‌‌زيستي بسياري را ساليان زيادي است كه در اين منطقه ايجاد كرده و ديگر لازم به توضيح دادن نيست.

عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه بوي نامطبوع اين مركز تنها بر ساكنان اطراف اين محل اثرگذار نيست، گفت: با توجه به نزديكي‌ محل دفن زباله‌هاي شهر تهران به فرودگاه امام، بوي نامطبوع اين محل گردشگران خارجي را نيز فراري مي‌دهد. شما تصور كنيد وقتي اولين‌بار وارد كشوري مي‌شويد و پاي خود را از هواپيما بيرون مي‌گذاريد، بوي بسيار نامطبوعي استشمام كنيد.

خليل‌آبادي در ادامه درخصوص اينكه چرا شهرداري از زباله‌سوز براي امحاي زباله در اين مكان استفاده نمي‌كند، تصريح كرد: به دليل ارزان بودن قيمت برق، استفاده از زباله‌سوز توجيه اقتصادي ندارد. شايد يك بيستم زباله در اين منطقه سوزانده مي‌شود، اما اين رقم بسيار كم است.

عضو شوراي شهر تهران در ادامه خاطرنشان كرد: هرچند تفكيك زباله و توليد كود در اين محل انجام مي‌شود، اما بيشتر زباله‌ها در مركز دفن زباله تهران از نوع‌ تر است كه در وسعتي حدود ۱۰۰ هكتار به ارتفاع ۶۰ متر رسيده و دفن مي‌شوند.وي با بيان اينكه زباله‌هاي پزشكي نيز همچنان در اين مجموعه دفن مي‌شوند، تصريح كرد: همه نوع زباله از زباله پزشكي گرفته، تا امعا و احشاي حيوانات و زباله‌هاي خانگي و كارخانجات در اين محل انباشته مي‌شوند.

خليل‌آبادي با بيان اينكه زندگي مردم منطقه با وجود اين مركز دفن زباله مختل شده و آسيب اين زباله‌ها باعث ايجاد ده‌ها نوع بيماري شده، تصريح كرد: ۱۰۰ كاميون ۶۰ تني در سه سرويس به صورت روزانه زباله‌هاي شهر را در اين مكان خالي مي‌كنند، اما مشكل تنها به محل دفن نيست، در فيلم‌هايي كه به دست ما رسيده، شيرابه اين كاميون‌ها نيز در طول مسير در كف خيابان خالي مي‌شود. عضو كميسيون فرهنگي، اجتماعي شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه گره كور محل دفن زباله‌هاي تهران بايد با ورود وزارت كشور باز شود، افزود: مردم نيز بايد تلاش كنند تا كمتر زباله توليد كنند و در منازل خود نيز تفكيك از مبدا را انجام دهند، زيرا پسماند خشك طلاي كثيف است و براي آن پول پرداخت مي‌شود، مردم اگر بدانند با اين زباله‌هاي تفكيكي به پول مي‌رسند، شايد براي تفكيك آنها وقت بيشتري بگذارند، علاوه بر اين محيط‌زيست نيز حفظ مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون