• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4480 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۳ مهر

تا پايان روز ششم رقابت‌هاي جهاني دووميداني

دونده‌هاي امريكايي پيشتاز هستند

در روز پنجم رقابت‌هاي دووميداني قهرماني جهان تيم ايالات متحده موفق شد 3 فينال از 4 فينال را ببرد. در فينال دوي 800 متر مردان، داناوان برازير موفق شد با شكست ركورد ملي كشورش در زمان 1:42.34 از خط پايان عبور كند و به مدال طلا دست پيدا كند. بعد از اين دونده امريكايي، دوندگاني از بوسني و كنيا به ترتيب دوم و سوم شدند. اين نخستين عنوان بين‌المللي دونده 22 ساله امريكايي به حساب مي‌آيد. در فينال دوي 200 متر مردان ديگر دونده جوان و 22 ساله امريكايي موفق شد به مدال طلا دست پيدا كند. نواح لايلس موفق شد با ثبت زمان 19.83 زودتر از سايرين از خط پايان عبور كند و مدال طلا را به دست آورد.

بعد از دونده امريكايي دوندگاني از كانادا و اكوادور دوم و سوم شدند. سومين طلاي كاروان ايالات متحده در رشته پرش با نيزه مردان به دست آمد. در اين رشته سم كندريكس موفق شد با پرشي به ارتفاع 5.97 دومين طلاي جهاني‌اش را كسب كند. البته رقيب او آرماند دوپلانتيس از سوئد نيز همين ركورد را به ثبت رساند ولي طلا به شركت‌‌كننده امريكايي رسيد. هنگامي كه دو نفر به تساوي رسيدند، نوار در ارتفاع 5.97 قرار گرفت و شركت‌‌كننده سوئدي سه تلاش ناموفق را به ثبت رساند تا حريف امريكايي‌اش با يك تلاش موفق ديگر به مدال طلا دست يابد. در نهايت در آخرين فينال روز پنجم در رشته پرتاب نيزه زنان كلسي لي باربر توانست چهارمين طلاي تاريخ استراليا در دووميداني جهاني را به ثبت برساند. اين ورزشكار با پرتابي به ميزان 66.56 اول شد و بعد از او دو پرتابگر چيني دوم و سوم شدند.

اما در روز ششم مسابقات قهرماني دووميداني جهاني در دوحه در پرتاب چكش مردان پاول فاجدك از لهستان با پرتابي به ميزان 80.50 مدال طلا را تصاحب كرد. اين چهارمين طلاي فاجدك در رقابت‌هاي جهاني به حساب مي‌آيد. بعد از ورزشكار لهستاني، پرتاب‌گراني از فرانسه و مجارستان دوم و سوم شدند.

در دوي 110 متر با مانع مردان گرانت هالوي از امريكا موفق شد با زمان 13.10 اولين نشان طلاي جهاني‌اش را به دست آورد. بعد از او سرگي شوبنكوف كه زير پرچم كميته جهاني المپيك مسابقه مي‌دهد دوم شد و ورزشكاري از فرانسه در جاي سوم ايستاد.

اما در دوي 200 متر زنان دينا آشر اسميت كه با كسب نقره 100 متر زنان براي كشورش تاريخ‌سازي كرده بود، موفق شد با زمان 21.88 به مدال طلا دست پيدا كند. اين براي نخستين‌بار است كه يك دونده بريتانيايي با ثبت ركورد ملي مدال طلاي جهاني را به دست مي‌آورد.

به اين ترتيب تا پايان رقابت‌هاي روز ششم تيم ايالات متحده با كسب 8 طلا، 8 نقره و 2 برنز در جايگاه نخست ايستاده است. در رتبه‌هاي بعدي نيز چين با 3 طلا و جاماييكا با دو طلا دوم و سوم هستند. هفدهمين دوره رقابت‌هاي جهاني دووميداني از تاريخ 4 مهر تا 4 اكتبر در دوحه پايتخت كشور قطر در جريان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون