• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4499 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

بادبادك‌هاي عشق و اميد؛ براي اطلاع‌رساني درباره سرطان پستان

گروه اجتماعي|7هزار و 614 كيلومتر مسافرت زميني بهبوديافتگان سرطان پستان اقدامي براي اطلاع‌رساني در اين زمينه و كاهش ميزان ابتلا به اين بيماري است كه روز جمعه نيز در پارك چيتگر و در جوار درياچه شهداي خليج فارس
به اجرا درمي‌آيد. اين برنامه در 19 شهر كه 18 شهر مركز استان هستند به اجرا درآمده است. اين در حالي است كه در يكي از اين برنامه‌ها كاروان بادبادك‌هاي عشق و اميد با هدف اطلاع‌رساني در خصوص بيماري سرطان پستان در چهارمين سفر استاني و شهرستاني خود يك روز را در پارك سپيدار ميهمان سنندجي‌ها بودند. ايرنا درباره اين سفر نوشته است: بادبادك‌هاي عشق و اميد در واقع عنوان جشنواره‌اي است كه به همت موسسه سرطان پستان تهران و با هدف آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني به بانوان كشور در خصوص پيشگيري و درمان بيماري سرطان پستان در شهرهاي مختلف برگزار مي‌شود. در قالب اين جشنواره كمپيني با عنوان هما (همت ملي ايرانيان) با شعار همه باهم در كنترل سرطان پستان مشاركت كنيم راه‌اندازي شده كه تمام اعضاي آن از بهبوديافتگان اين بيماري هستند. هفت هزار و ۶۱۴ كيلومتر مسافرت زميني به ۱۸ شهر و ۱۹ مركز استان توسط اعضاي بهبوديافته اين كمپين و اعطاي داوطلبي موسسه سرطان پستان تهران به عنوان سند درمان‌پذيري اين سرطان، برنامه اصلي آنها از برگزاري اين جشنواره در شهرهاي مختلف است. اعضاي اين كمپين قصد دارند با حضور در شهرهاي مختلف كشور و اطلاع‌رساني‌هاي لازم به مردم در واقع تابوي بيماري سرطان را شكسته و ترس و وحشت از اين نوع شايع بيماري سرطان پستان را در ميان بانوان به عشق به زندگي و اميد به بهبودي تبديل كنند.

آزاده جولايي، مدير و موسس موسسه سرطان پستان تهران در اين باره به ايرنا گفت: براساس آخرين آماري كه از وزارت بهداشت در سال ۹۳ وجود دارد سرطان پستان با بيش از ۱۳ هزار مورد بيمار در سال شايع‌ترين نوع سرطان در جمعيت ايران است. جولايي همچنين افزود: پس از سرطان پستان، سرطان‌هاي معده و پوست هر كدام با ۱۰ هزار بيمار در سال و پس از آن سرطان كولون در رده‌هاي بعدي قرار دارند. او گفت: سرطان پستان نسبت به سرطان‌هاي ديگر از سن ۲۵ سالگي مي‌تواند وجود داشته باشد؛ لذا اولين سرطاني كه با جمعيت ۲۰ ميليوني دهه ۶۰ با افزايش آن روبه‌رو شديم اين سرطان است كه بايد بيش از پيش مورد توجه باشد. او كه متخصص جراحي عمومي و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي تهران است، ادامه داد: خاصيت سرطان پستان قابليت درمان‌پذيري آن است البته مثل شمشير دو لبه مي‌ماند و اگر درمان نشود ۱۰۰ درصد مريض را از بين مي‌برد و اگر درمان شود بيمار مي‌تواند سال‌هاي سال بدون مشكل زندگي كند. دكتر جولايي يادآور شد: سرطان پستان، سرطاني است كه يك زن يا يك مادر حتي در يك مرحله پيشرفته و درگير شدن بيماري با استخوان، مي‌تواند سال‌ها بدون مشكل زندگي كند، بنابراين ارزش دارد ما روي اين سرطان و درمان آن سرمايه‌گذاري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون