• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4499 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

استاندار خوزستان درخصوص وضعيت فاضلاب اعلام بحران كند

سيدناصر موسوي‌نژاد عضو شوراي شهر اهواز با بيان اينكه اهواز هم از نظر بالازدگي فاضلاب و هم از نظر طغيان رودخانه‌ها باتوجه به عدم لايروبي رودخانه كارون مورد تهديد قرار دارد، گفت: اين فاجعه خارج از توان شهرداري و آبفاي اهواز است. به گزارش ايسنا، سيدناصر موسوي‌نژاد، با اشاره به وضعيت آبگرفتگي و بالازدگي فاضلاب در اهواز اظهار كرد: هر چند براي حل اين مشكل، تحرك‌هايي مشاهده مي‌شود اما وضعيت اهواز
به حدي بغرنج است كه بعيد است انتظارات مردم كاملا و مطابق تلاش‌ها برآورده شود. او افزود: تلاش‌هاي زيادي از جمله تعويض لوله‌هاي فرسوده در حال انجام است اما اين زحمات در حد مشكلات اهواز نيست و بايد به اهواز در حد ملي كمك شود. موسوي‌نژاد گفت: استاندار خوزستان بايد درخصوص وضعيت فاضلاب اهواز اعلام بحران كند.

عضو شوراي شهر اهواز گفت: باتوجه به پيش‌بيني بارندگي خوب براي امسال، مطمئنا خيابان‌هاي اهواز پر از آب خواهد شد و شايد وضعيت بدتر از سال گذشته شود و اين در حالي است كه از بابت طغيان رودخانه‌ها و وقوع سيل هم نگران هستيم. موسوي‌نژاد ادامه داد: اهواز هم از نظر بالازدگي فاضلاب و هم از نظر طغيان رودخانه‌ها باتوجه به عدم لايروبي رودخانه مورد تهديد قرار دارد. او با بيان اينكه اين فاجعه خارج از توان شهرداري و آبفاي اهواز است، تصريح كرد: در اهواز ۴۰۰ نقطه ريزش فاضلاب وجود دارد. موسوي‌نژاد بيان كرد: اگر بخواهيم در اين زمينه اقدامي كنيم، هم تخريب آسفالت و هم مشكلات ديگر را در پي دارد. همچنين تا زماني كه پروسه طولاني اداري پيگيري و انجام شود، وضعيت اهواز باتوجه به تجمع لجن، بدتر مي‌شود. او با بيان اينكه احتمالا روند انجام پروژه‌هاي آبفا پس از فصل بارندگي به اتمام برسد، تصريح كرد: دستورات دولت در اين زمينه و اقدامات لازم بايد زودتر آغاز مي‌شد. او عنوان كرد: اهالي برخي مناطق حاشيه‌اي اهواز ادعا مي‌كنند كه مورد تبعيض قرار گرفته‌اند درحالي كه در مركز شهر و مناطق برخوردار هم شاهد آبگرفتگي و بالازدگي فاضلاب هستيم. عضو شوراي شهر اهواز عنوان كرد: شناسنامه‌اي از عمر زيرساخت‌هاي فاضلاب در دست نيست و همين امر موجب شده كه اصلاح يا تعويض برخي زيرساخت‌ها در زمان مناسب انجام نشود كه در اين زمينه بايد مديران قبلي پاسخگو باشند. البته منابع مالي نيز در اين زمينه تاثيرگذار بوده است. او تصريح كرد: سن و عمر زيرساخت‌هاي فاضلاب اهواز به ۵۰ سال قبل برمي‌گردد و از سال گذشته تاكنون شاهد ريزش فاضلاب هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون