• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4507 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ آبان

ويژه

دستور رحماني براي شناسايي واحدهاي توليدي مشكل‌دار كشور

وزير صنعت، معدن و تجارت در پي ابراز خرسندي مقام معظم رهبري از پيگيري‌ اين وزارتخانه در حل مشكلات واحدهاي توليدي، در اقدامي ديگر طي ابلاغي از سازمان‌‎هاي استاني خواست
در اسرع وقت، واحدهاي صنعتي و توليدي داراي مشكل را شناسايي و معرفي كنند. به گزارش شاتا، رهبر معظم انقلاب اسلامي در بياناتي در آستانه 13 آبان و در ديدار با دانشجويان و دانش‌آموزان با اشاره به سخنان چندي پيش وزير صمت مبني بر اينكه هرجا يك واحد صنعتي در آستانه تعطيلي قرار بگيرد، به كمك آن مي‌رويم، فرمودند: اين سخنان، عالي و خرسندكننده است و حالا بايد پاي اين قول بايستند و ديگر مسوولان نيز همين‌گونه عمل كنند.ابلاغ و دستور جديد وزير صنعت، معدن و تجارت در واقع اقدام عملي ديگري براي حفظ وضعيت موجود توليد و اشتغال و متعاقب آن ارتقاي سطح رونق توليد در كشور است.در اين ابلاغ همچنين از معاونت امور صنايع و ستادهاي تسهيل و رفع موانع توليد خواسته شده است تا از تمامي ظرفيت‌هاي خود براي حل و فصل مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي معرفي شده بدين منظور، استفاده حداكثري كنند.

اعتمادسازي، راهكار بانك مهر ايران براي ترويج قرض‌الحسنه

سپرده قرض‌‌الحسنه، يكي از انواع سپرده‌ها در نظام بانكي ايران است كه برمبناي يكي از عقود اسلامي، يعني عقد قرض‌الحسنه، وارد نظام بانكي كشورمان شده است. براساس ماهيت اين عقد، در قانون عمليات بانكي بدون ربا، سودي براي اين نوع سپرده درنظر گرفته نشده است. با اين وجود، بانك‌ها چگونه مي‌توانند در جذب اين نوع منابع و تشويق مردم به افتتاح حساب‌هاي قرض‌الحسنه، موفق شوند؟ كاري كه بانك قرض‌الحسنه مهر ايران انجام داده است. به گزارش روابط عمومي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، قرض‌الحسنه، يكي از انواع تسهيلات ارزان‌قيمت براي متقاضيان وام در نظام بانكي كشور است و از طرف ديگر، يك سپرده ارزان‌قيمت براي بانك‎ها نيز به‌شمار مي‌آيد، زيرا بانك‌ها باتوجه به ماهيت اين سپرده‌ها، سودي به آنها پرداخت نمي‌كنند. براساس قانون عمليات بانكي بدون ربا كه در سال ۱۳۶۲ تصويب شده و عقود اسلامي را به بانكداري كشور وارد كرده، در عقد قرض‌الحسنه، رابطه دائن و مديون يا بدهكار و طلبكار، بين بانك و سپرده‌گذار، برقرار مي‌شود، يعني سپرده‌گذار مبلغ موردنظر را به بانك قرض مي‌دهد و بانك هم از طرف سپرده‌گذار، اين وجوه را به ‌صورت وام، به متقاضيان مي‌دهد، بنابراين باتوجه به ماهيت قرض، نه سودي از طرف بانك به سپرده‌گذار داده مي‌شود و نه سودي از وام‌گيرنده دريافت مي‌شود و تنها درصدي به عنوان كارمزد و براي جبران هزينه‌هاي بانك، از متقاضي وام، گرفته مي‌شود. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، به عنوان بانكي كه به‌طور تخصصي در اين حوزه كار مي‌كند و تمامي تسهيلاتش از نوع قرض‌الحسنه است، الگوي خوبي براي ترويج اين شيوه از بانكداري است كه در آن هم تطابق بيشتر و دقيق‌تري با عقود اسلامي وجود دارد و هم درنهايت رضايت مشتري بيشتر جلب مي‌شود.

طراحي و ساخت قطعات براي عرضه چند محصول جديد سايپا

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا براي چندمين‌بار در يك ماه اخير و به ‌منظور نظارت بر روند ساخت موتور و قواي محركه محصولات جديد سايپا، از واحد تحقيق و توسعه شركت مگاموتور بازديد كرد.

به گزارش سايپانيوز، سيدجواد سليماني در اين بازديد در جريان آخرين اقدامات صورت ‌گرفته در زمينه بومي‌سازي و توسعه موتور و قواي محركه محصولات فعلي و آينده گروه خودروسازي سايپا قرار گرفت.

واحد تحقيق و توسعه مگاموتور در حال حاضر چندين پروژه مهم را در زمينه داخلي‌سازي قطعات و مجموعه‌هاي موتور و گيربكس محصولات گروه خودروسازي سايپا در دست اجرا دارد و باتوجه به برنامه اين گروه براي عرضه چندين محصول جديد در سال‌هاي آتي، طراحي و ساخت اين قطعات در كشور با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان و توليدكنندگان داخلي در اين شركت تعريف شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون